Had gør jeg med Pusser nu?

Vi skal grave rundt om huset og det ene sted ligger Pusser begravet i sin kasse. Det er 100% at vi kommer ned til ham. Kassen er jeg 110% sikker på stadig er helt og intakt. Men hvad gør jeg så bagefter med kassen og evt. rester af ham? Han kan ikke graves ned igen, men hvad så? Hvor skal han hen? Skal han i grønt affald, alm. affald, brændes hos dyrlæge eller noget helt 4?

Jeg har selv ingen idé, men jeg ved så meget at jeg snart skal finde på noget.

Ja jeg tænkte nogle her inde, måske vidste noget og kunne hjælpe med mit kommende “problem”. På forhånd tak for hjælpen. :slight_smile:

Hmmm … Hvorfor kan han ikke begraves igen ?

Vi skal efter planen have faskiner rundt om huset, så vi skal langt ned. Så muligheden for at han kan være der, er der ikke længere.

Kan i ikke bare begrave pusser et andet sted fx i en skov, have, strand ect?..

[QUOTE=Kimilla;673580]Vi skal grave rundt om huset og det ene sted ligger Pusser begravet i sin kasse. Det er 100% at vi kommer ned til ham. Kassen er jeg 110% sikker på stadig er helt og intakt. Men hvad gør jeg så bagefter med kassen og evt. rester af ham? Han kan ikke graves ned igen, men hvad så? Hvor skal han hen? Skal han i grønt affald, alm. affald, brændes hos dyrlæge eller noget helt 4?

Jeg har selv ingen idé, men jeg ved så meget at jeg snart skal finde på noget.

Ja jeg tænkte nogle her inde, måske vidste noget og kunne hjælpe med mit kommende “problem”. På forhånd tak for hjælpen. :)[/QUOTE]

hvis kassen er intakt - så få ham kremeret ? så kan du få urnen og beslutte hvad der skal ske med den efter ?

Hvis I selv har det OK med det, kan jeg ikke se noget galt i at lade resterne vende tilbage til det store kredsløb som organisk.
Eller småt brændbart. Eller evt. i en tæt pose i den almindelige skraldesæk, som også bliver brændt.

Jeg er ikke specielt sentimental med sådan noget, men hvis det var mig, ville jeg nok finde et andet sted i haven, fordi det er nemmest…

Nååå … jeg tænkte bare om der ikke var plads et andet sted i haven !? … jeg ville begrave ham igen, måske i en have tilhørende noget familie … kunne ikke bære at "smide katten ud " …

men ved ikke hvad man skal gøre, hvis man ikke har den mulighed !

Jeg tror jeg ville ta’ ud i en skov eller lignende hvis jeg ikke ku’ ha’ ham et sted i haven.

Jeg har en gang prøvet at grave en kasse med en rotte op igen, selvom den kun havde ligget der nogle timer var det altså ret … skummelt… at stå og lege Familien Addams klokken 3 om natten (fordi Datteren alligevel ikke kunne holde tanken ud men ville ha’ den kremeret hos dyrlægen…)

Jeg ved ikke hvordan kremeringsfirmaerne har det med kasser med potentielt opløste dyr. En ting er at kassen er intakt men det er indholdet vel ikke længere? Så jeg ville nok finde et andet sted til at genbegrave den. Jeg er ikke sikker på jeg kunne smide den på forbrændingen hvis den først var begravet én gang…

Jeg tror kassen er intakt, men ved det ikke med sikkerhed. Synes bare at huske han fik bygget en i ganske godt træ. - Men det vil tiden vise når vi når der til. Han har ligget der 6 år til december.

Jeg indrømme, og det lyder sikkert hårdt; Men jeg har ikke behov for at have ham et andet sted, jeg var glad for han ligger hvor han gør dengang. Men at ligge ham et nyt sted i haven tiltaler mig ikke… - Hårdt som det lyder så er en container det nemmeste når tid kommer… Tror bare ikke det er ok at gøre… Jeg tænker også hvad der kunne opstå af problemer med at sende ham videre på fx. genbrugs stationer.

Men jeg kan jo håbe at kassen er så smadret at den er helt tom og bare kan smides ud! :kryds:

Ja det er altid hyggeligt når der skal graves op hvor afdøde dyr ligger. - Heldigvis var Tiger (min kanin) væk da vi gravede ved hans sted sidste år. Og jeg satser på at vores gamle hund som kom i jorden for 26 år siden, også er helt væk, og der ikke er meget knogle tilbage.

[QUOTE=TrekkieGrrrl;673605]Jeg tror jeg ville ta’ ud i en skov eller lignende hvis jeg ikke ku’ ha’ ham et sted i haven.

Jeg har en gang prøvet at grave en kasse med en rotte op igen, selvom den kun havde ligget der nogle timer var det altså ret … skummelt… at stå og lege Familien Addams klokken 3 om natten (fordi Datteren alligevel ikke kunne holde tanken ud men ville ha’ den kremeret hos dyrlægen…)

Jeg ved ikke hvordan kremeringsfirmaerne har det med kasser med potentielt opløste dyr. En ting er at kassen er intakt men det er indholdet vel ikke længere? Så jeg ville nok finde et andet sted til at genbegrave den. Jeg er ikke sikker på jeg kunne smide den på forbrændingen hvis den først var begravet én gang…[/QUOTE]

Jeg tror heller ikke rigtig den går at komme med kassen den vej til dyrlæge/kremering. Slet ikke efter 6 år i jorden.

At begrave ham i en skov tvivler jeg på er lovligt, men fred vær med at folk gør det - Men der ville jeg nok have det skidt med; Tænk hvis han ikke kom dybt nok og blev gravet op af et dyr… Føj

( Ja jeg er sq besværlig… Suk og ak )

Hvis du ikke er sentimental med det, så smid ham ud.
Døde fugle osv. som mine katte kommer med, kommer i min bioaffald-spand. Men når nu Pusser har været gravet ned, så put ham i en plastic-sæk og smid ham ud som alm. affald.

Jeg er altså ikke sikker på, at man bare må smide en død kat ud med dagrenovationen.

At jeg ikke kan forstå du har det som du har det (det er ligemeget) er noget helt andet, fred være med det…

:slight_smile:

Jeg tvivler også på det er iorden at han kommer den vej. - Jeg ved godt jeg sikkert er kold og kynisk med dette fortstående problem.

Når I har gravet ud, hvorfor så ikke grave et lille ekstra hul og så begrave ham i bunden der?

Hvorfor skulle man ikke måtte smide en død kat ud med dagrenovationen?

Hvad gør I med andeskrog, kyllingeben og benene fra spareribs?
Eller hvis jeres dyr har fanget mus/rotter?

Jeg ved endnu ikke om vi selv graver, men der skal umiddelbart graves 2 meter ned til det der efter planen skal laves, og det kan vi ikke selv. Muligheden for at grave ved huset som hvor han ligger nu er ikke til stede, vi skal under fundamentet på huset, og han ville så skulle en ekstra tand længere ned end faskinen skal, og det kan jeg ikke umiddelbart se en smart løsning på…

Ved godt det snart lyder som den ene dårlige undskyldning efter den anden. Men han kan ikke ligge samme sted, men bare længere nede end han gør nu. Og kunne han, så ønskede jeg heller ikke at vi evt selv gravede ham op før end håndværker kom, og havde kassen stående ind til han kunne komme ned igen.

[QUOTE=Lone;673708]Hvorfor skulle man ikke måtte smide en død kat ud med dagrenovationen?

Hvad gør I med andeskrog, kyllingeben og benene fra spareribs?
Eller hvis jeres dyr har fanget mus/rotter?[/QUOTE]

Hvis det kun er skellet der er tilbage så ser jeg det heller ikke som værende “forbudt”.

Jeg må se når vi eller håndværker må i gang med at grave.

Fandt dette link.

[QUOTE=Lone;673728]Fandt dette link.

http://www.foedevarestyrelsen.dk/SiteCollectionDocuments/25_PDF_word_filer%20til%20download/01kontor/Biprodukter/Håndtering_af_selskabsdyr_06_06_10.pdf[/QUOTE]

Tusinde tak for link Lone! :ok: