Hæklede bedstemorfirkanter

Jeg har længe tænkt, at jeg godt kunne tænke mig at lave et tæppe af hæklede bedstemorfirkanter.

Jeg har lært at hækle som barn, men har ikke hæklet i mange år. Men mon ikke det kan læres igen? Jeg genlærte da at strikke efter årtiers pause :-).

Jeg ved godt, at det er et langt og stort projekt at hækle sådan et tæppe, men har hørt, at det er ret nemt at lave firkanterne, så tænker, at det med tiden bliver så meget rutine, at jeg kan se tv imens, jeg hækler.

Så derfor: er der nogen, der har en opskrift på hæklede bedstemorfirkanter eller et bedstemofirkants-tæppe?

Haster på ingen måde, da jeg lige skal have strikket to par ragg-strømper, som jeg har fået bestilling på :slight_smile:

Jeg har ikke lige en opskrift på det. Men jeg plejer at google mig til ting og så bruge det mønster, jeg bedst kan lide :slight_smile:

Er sikker på, du hurtigt lærer det! Jeg satte mig for at lære det for et par måneder siden, og fik lært det på en aften. I dag er det allerede en hel afhængighed :tihi:

Der er masser af tutorials på YouTube …
Og ellers kan du jo komme.ed til en af vores håndarbejdsaftener… vi er flere som vil kunne hjælpe dig i gang… ogs med firkanter, som er lidt mere interessante en bare bedstemorstypen :slight_smile:

Jeg er gået i gang med 6kantede bedstemorslapper … laver et par stykker i ny og næ… skal vist have 450 ialt

Jeg har en opskrift hvis det er :slight_smile:

Tak for jeres svar, jeg kigger på det.

Jeg havde allerede googlet lidt og fundet nogle opskrifter, jeg tænkte bare, at det kunne være at en af jer sad med OPSKRIFTEN :-), altså den perfekte bedstemorsfirkant og tæppe.

Dejligt at høre, at det et let at lære :slight_smile:

Er der nogen perfekt opskrift? det er et populært mønster der er kommet frem igen. Det som føles rigtigt er det som du skal kaste dig over

Jeg hækler mine lapper i rester

Jeg håber at det er efter en opskrift af en art. :slight_smile:
Har siddet og hæklet en masse lækre 6 kanter selv, men er gået lidt meget i stå over projektet “hvordan i alverden hækler jeg dem sammen?!”

Har stadig ikke fundet en løsning jeg er tilfreds med.

[QUOTE=Ravn;1272391]Jeg håber at det er efter en opskrift af en art. :slight_smile:
Har siddet og hæklet en masse lækre 6 kanter selv, men er gået lidt meget i stå over projektet “hvordan i alverden hækler jeg dem sammen?!”

Har stadig ikke fundet en løsning jeg er tilfreds med.[/QUOTE]

jo jeg har en opskrift :slight_smile:

Jeg har endnu ikke hæklet noget sammen som jeg var tilfreds med. Men der skulle være en metode - prøv at søge vis amerikanske sider og google så finder du det nok. Sådan vil jeg i hvertfald forsøge at få det hæklet pænt sammen om nok mange år - og ellers ja så syes det sammen som alle de andre tæpper

Du har da lov at finde en opskrift og så pynte på den så den bliver som du vil ha det. Det gjorde jeg. Resultatet ses her. Et stk. sengetæppe. Garnet kostede ca 1500kr. Det er almindeligt bomuldsgarn fra Mayflower eller ?

Sådan ser tæppet ud som vi forelskede os i.

[QUOTE=Babette;1272403]Du har da lov at finde en opskrift og så pynte på den så den bliver som du vil ha det. Det gjorde jeg. Resultatet ses her. Et stk. sengetæppe. Garnet kostede ca 1500kr. Det er almindeligt bomuldsgarn fra Mayflower eller ?

Sådan ser tæppet ud som vi forelskede os i.
[/QUOTE]

Hold nu op! Hvor er det bare flot!!! Og sikke et arbejde…det jeg gerne ville lave, skal bare være et hygge/tv-tæppe

Starten er den samme; du stopper jo bare når der er lapper nok og syr sammen.