Hækleopskrift savnes - big time!

Jeg kan se min lille nevø ønsker sig en “sovehue” - og hvad ville være bedre end en hjemmehæklet hue! :smiley:

eneste problem er bare, at jeg er VIRKELIG en dør til det med at finde opskrifter på hæklede ting - der er tons af huer der skal strikkes, men det hjælper jo ikke, når jeg kun kan hækle…

min mor snakkede om djævlehue, men jeg finder kun opskrifter til børn på max 6 måneder og jeg ER ikke god til det med opskrifter i forvejen, så jeg har minus forstand på at “opskalere” til 1½-2 år i størrelse… :S

Nogen der måske kan hjælpe en smule?
jeg leder VIRKELIG meget efter en hækleopskrift på en hue til en dreng på 1 år - men han er en stor dreng, så opskriften skal nok passe til 1½ år mindst :tihi:

min mor bruger denne side meget

det er både strik og hækle forum.

tak :smiley:

:slight_smile:

Dig der er så skrap til at hækle - kan du ikke bare hækle en poseform og så hækle øreklapper og bindebånd på til sidst ??

[QUOTE=Tante Tut;993588]:slight_smile:

Dig der er så skrap til at hækle - kan du ikke bare hækle en poseform og så hækle øreklapper og bindebånd på til sidst ??[/QUOTE]

jo det kunne jeg godt - hvis jeg vidst hvor stort sårn en hue skal laves til en stor 1-årig :ups:

Der spørger du efter et mål af hovedet :wink: Taget ligesom hvos man skal lave et pandebånd… og så trækker du 2 - 3 cm fra afhængig af hvor meget garnet strækker sig og din egen hæklefasthed :slight_smile:

jamen så er jeg jo afsløret :tihi:

hun har angivet at huen skal være som hvis barnet brugte str. 86 i tøj - ja go daw, det siger mig jo intet :tihi:

men jeg har vist fundet en “nem” opskrift som jeg kan lave lidt på “hukommelsen” omkring hvor stort hans hoved er :slight_smile:
http://www.bevscountrycottage.com/bev-hat-mitts.html

er der garn nok, så får han også lidt et par matchende luffer :slight_smile: