Hælp igen igen går det galt

hold da op ,hvor kan man som katteopdrætter være udsat for mange ting ,jeg syntes nogle gang er det næsten for meget.
Sally ,vores hvid dejlige maine coon fik killinger her for 8 snart 9 uger siden ,de to af dem blve taget med kejser snit da en lå forkert og spærrene udgangen -ked det kostede os næsten 5000 kr da det var en søndag ,det er jo hvad der kan ske. Men for det ikke skal være lyv, så fandt vi en bule på sally i går ved hendes ene kind og her til morges var den kæmpestor og hun næsten ikke være til ,hun kunne ikke åbne sin mund så hurtigt ned til dyrlægen og det viste sig at være en kæmpebyld, så nu ligger hun i narkose og skal havde det fjernet, jeg må hente hende igen her i eftermiddag.så jeg må sige, vi bliver nolge fattige mennesker for tiden.Evita mistede en killing sidste søndag, det kom til at koste næsten 3000kr ,hun fik en sprøjte til veerene og mælken foruden hun blev scannet for at se om der var flere killinger desværre levede den kun i 2 døgn.nogle gange tænker jeg på at det er godt gjordt, man skal havde de perioder hvor alt går galt og andre gange går man flere år uden der sker noget som helst.i år har det været vores tur og jeg priser mig lykkelig for at Amidala som lige nu har 6 killinger er en supermor og som også tager sig super af sallys killinger og at alle mand er sunde og raske. .

Puuha sikke da en omgang,det eneste jeg har fundet ud af der hjælper i modgang er at sige til sig selv der må være bedre tider i vente og så ellers fokusere på det positive

Hejsa Charlotte

Ja det kan til tider være rigtigt hård - fysisk - psykisk og ikke mindst økonomisk at være opdrætter…pengepungen skal bestemt være i orden eller bank damen villig til en kassekredit :frowning:

Vi har også været inde i en priode som har trukket tænder ud…

Men økonomien er desværre ikke det hele - der er også alle følelserne når misserne bliver syge eller dør…

At være katte opdrætter udfordre hele følelses registret - glæde - sorg - vrede og jubbel…

Stort kram fra mig…
anna
http://www.antocat.com

det er sandt ,hvad vi har kostet igenmen årene er ikke småting, men det er jo heller ikke derfor vi har kattene, det er af glæde til dyrene, så må man tag det andet som det kommer,men udgifter, jo dem har man rigligt af hvis det ikke er den ene eller den anden test eller andet,hvis vi skulle gøre det op i årene ja så er det mange penge,men igen vi gør jo alt for de dyr vi elsker dem jo,men det er godt nok surt imens det står på,

god nyhed har lige hentet sally ,hun har det godt efter omstændigheder ,har fået lagt dræn i som så skal fjernes mandag,så nu kan hun gå her på kontoret sammen med mig og få lidt ro weekendten over [bigloony]

Det var da trist læsning. Håber at alt går som det skal og rigtig god bedring med Sally

Det kan så også være dyrt at være killingekøber, må jeg sige:

Da jeg fik Malou og Aslan forventede jeg at betale de 9000 kr for dem og så lige en gang neutralisering sådan en 2500 kr og så en vaccination et år senere…

Indenfor de 2 første måneder havde vi dyrlægeregninger for over 11.000 kr. og

Det er ikke altid virkeligheden lever op til vores forventninger og ønsker, men jeg ville ikke have været foruden hverken Malou som ikke overlevede - eller Aslan som endelig er rask!

Og nu er der snart udgifter igen men det er så på en lille ny killing [bigloony]

Uha… jeg kender godt til dette…

Det væreste er dog alle de følser der er forbundet med dette…
Jeg har til tider en stor lyst til at stoppe, men for søren jeg kan kke undvære det, jeg nyder at se de små vokser sig store og stærke, så de er klar til verden udenfor mine vægge…

Puhja, Det er den store bagside af medaljen, som de færreste ser og tænker over.
Men hvor var det godt, hun kom så hurtigt til dyrlægen, for det har gjort smadder ondt. Var det en tandbyld eller tilstoppet spytkirtel? (bare nysgerrig).