Hængeøre

Gakkes højre øre er “faldet ned” eller hænger lidt.
Forstået på den måde, at han ikke holder det rejst på samme måde som det andet øre. Det stritter nærmest lige ud fra hans hoved i stedet for opad.
Han klør ikke i det.

Det startede i lørdags, og han var så til læge i dag.
Desværre kunne lægen ikke se noget i det. Ingen sår, ingen mider, ingen forandringer - ingenting. Hverken indvendig eller udvendig :frowning:

Har nogen her en ide om hvad der generer Gakken?

Det kan være et blodøre, han har fået. Er det ikke tilstrækkeligt slemt retter det sig, er det gør det ikke.

Det er ikke varmt, det er ikke hævet. Ville det ikke være det, hvis det er et blodøre?
Der er ikke det mindste at se på hans øre.

Ikke nødvendigvis…et blodøre er en skade i øreflippen og blodforsyningen eller rettere sagt mangel på blodtilførslen gør det flapper. Det retter sig hvis skaden ikke er stor, men er det kan man risikerer øret forbliver som et flapøre. Jeg mener ikke det er forbundet med smerte.
Prøv at google lidt på ordet så får du måske en mere sikker besked. Jeg har ikke prøvet at have en kat med et blodøre blot set en kat til en udstilling (lidt underligt forøvrigt at udstille en kat med et skadet øre…men dem om det) og dens øre rettede sig efter nogen tid (tror det tog et par måneder)…kan ikke huske det. Det er i hvert tilfælde 8-9 år siden.

Jane og Flemming har prøvet det med deres ene kat, hvor det ikke var et blodøre. Og det rejste sig igen efter et stykke tid.

Yep, vi har prøvet det samme med Ja Rule lige op til specialshowet i Tune - eller det lyder i hvert fald som det samme.

Om fredagen begyndte spidsen på hans ene øre at tippe fremover, kun lige den øverste centimeter. Showet var om søndagen, hvor der ikke var nogen bedring. Han blev checket af dyrlægen, der ikke kunne se noget eller havde nogen erfaring med det, og der var også diverse udstillere, der kiggede på det, men ingen vidste noget. Det var helt tydeligt ikke et blodøre, for så ville det være rødt og hævet, og der var som sagt intet at se.

Der gik en måneds tid, før øret så normalt ud igen, uden at vi blev klogere. Vi har dog siden talt med et par stykker, der har oplevet det samme. Vi har alle strømtråd på vores indhegninger, og den fælles teori går ud på, at de katte, der har haft det, måske har haft klatret i hegnet og rørt ved en af strømtrådene med ørespidsen - kan det evt. være sket i dit tilfælde?

Det er ikke “knækket”, det er ligesom “gledet” ned på siden af hans hoved.
Det er hele øret, helt fra basen.

Jeg tager et billede i aften.

Ligner måske lidt hende her?

Dette billede er godt nok taget efter operationen. Men det var et blodøre. Forklaringen jeg fik af dyrlægen var, at bruskpladen som sidder i øret “gled ned” og derefter blev det så fyldt med blod.

[quote=KKH;427980]Ligner måske lidt hende her?
[/quote]

Tæt på!
Bort set fra at Gakkens øre stritter lige ud til siden.
Det er ikke foldet eller andet. Bare faldet ned.

[quote=PiaR;427967]Det er ikke “knækket”, det er ligesom “gledet” ned på siden af hans hoved.
Det er hele øret, helt fra basen.

Jeg tager et billede i aften.[/quote]

Hmm… ja det lyder underligt. Kan han måske have været i strømtråden alligevel, og så bare ramt den længere nede på øret? Hvis det var blodøre, så tror jeg ikke, at I ville være i tvivl.

Vi har ikke strøm i hegnet.
Jeg har tænkt på lammelse, men han er ikke skæv i ansigtet eller andet.

Er øret ømt eller klør det?

Er han undersøgt med et otoskop?
Hvis han går med det som du beskriver får jeg altså tanken, han her smerter :S

Ingen af delene.
Han virker ikke generet af det. Lidt irriteret måske, men det er nok mere pga vi har rodet med det.

[quote=kamikaze;428004]Er han undersøgt med et otoskop?
Hvis han går med det som du beskriver får jeg altså tanken, han her smerter :S[/quote]

Jeg var ikke med til dyrlægen, men Michael sagde at dyrlægen var meget grundig med at undersøge det indvendigt og uvendigt.

Min 4 mrd gamle turbodreng har lige haft sådan et knækøre efter at ha været oppe og kravle på stødhegnet. Det gik små 2 uger, så var øret fint igen.

Jamen hans øre er ikke knækket.
Det er hele øret der hænger/er gledet ned. Helt nede fra roden.

Er der noget nyt?

Næææ - Gakke har stadig hængeøre.

Det lyder godt nok specielt - må vi ikke prøve at se et billede af det??

Kh
Anja