Hævet ben på Mijv - hvad kan det være? (Med billeder)

Efter blodprøven igår med Mijv, fik jeg noget forbinding om hendes fod, til at stoppe blødningen, og fik hende efterfølgende med hjem.
Jeg ville så tage det af idag, og opdagede et chokerende syn. Mijvs ene ben, hvor hun havde fået taget blodprøven fra, var hævet op til tredobbelt størrelse i løbet af natten.
Jeg har kigget på hendes pote, hvor specielt en af trædepuderne som er hævet op også, virker mere rødligt og hævet end de andre, men jeg kan ikke finde ud af om jeg ser syner eller ej.

Hvorfor tror I at hun er hævet ud fra billederne og er der mere end bare hævelse.

Jeg har gået og tænkt på om det kan være pga. den stramme forbinding, hvorpå blodet ikke har kunne komme rundt og derved har hun fået ekstra blod til benet.
Henriette mente, det kunne være en allergisk reaktion.
Hvad tror I ud fra billederne?

Mijv virker øm på foden/poten og har gået og humpet. Det er dog blevet bedre nu og hun går mere pænt.

Dyrlægen har jeg haft ringet til og de tror også det kan være forbindingens skyld, og beklagede at de ikke havde taget den af inden jeg fik Mijv med hjem igen. De mente at jeg skulle se tiden an, for at se om Mijvs fod ikke blev bedre og give hende lov til at bevæge sig lidt, for at få blodet væk fra benet igen.

Jeg retter dig altså lige…

Jeg mente ikke noget, jeg luftede tanker :slight_smile:

[QUOTE=Henriette;903626]Jeg retter dig altså lige…

Jeg mente ikke noget, jeg luftede tanker :)[/QUOTE]
Oh okay. Du er ellers så klog af dig, så det kunne sagtens været at du havde helt klare ideer til hvad det kan være

Hvis hun har haft den stramme forbinding på hele natten så ville jeg også umiddelbart tro det er derfor og så ville jeg give det lidt tid, så blodcirkulationen ku komme igang igen.

[QUOTE=Mijv;903624]Efter blodprøven igår med Mijv, fik jeg noget forbinding om hendes fod, til at stoppe blødningen, og fik hende efterfølgende med hjem.
Jeg ville så tage det af idag, og opdagede et chokerende syn. Mijvs ene ben, hvor hun havde fået taget blodprøven fra, var hævet op til tredobbelt størrelse i løbet af natten.
Jeg har kigget på hendes pote, hvor specielt en af trædepuderne som er hævet op også, virker mere rødligt og hævet end de andre, men jeg kan ikke finde ud af om jeg ser syner eller ej.

Hvorfor tror I at hun er hævet ud fra billederne og er der mere end bare hævelse.

Jeg har gået og tænkt på om det kan være pga. den stramme forbinding, hvorpå blodet ikke har kunne komme rundt og derved har hun fået ekstra blod til benet.
Henriette mente, det kunne være en allergisk reaktion.
Hvad tror I ud fra billederne?

Mijv virker øm på foden/poten og har gået og humpet. Det er dog blevet bedre nu og hun går mere pænt.

Dyrlægen har jeg haft ringet til og de tror også det kan være forbindingens skyld, og beklagede at de ikke havde taget den af inden jeg fik Mijv med hjem igen. De mente at jeg skulle se tiden an, for at se om Mijvs fod ikke blev bedre og give hende lov til at bevæge sig lidt, for at få blodet væk fra benet igen.[/QUOTE]

Håber det er forbindingen som er årsag og ikke dyrlægen som har ‘nosset’ rundt.
Jeg håber SÅ meget at du snart finder ud af hvad der er galt med lille Mijv, det er jo næsten ikke til at holde ud med uvisheden. Jeg må erklære mig enig med de andre som råder dig til at lade en anden dyrlæge kikke på hende - Men som du ved, så er jeg absolut heller ikke tilhænger af den dyrlæge du bruger …Håber sandelig de er blevet MEGET bedre, end da jeg boede på egnen.

Jeg synes, det lyder som et typisk tilfælde af stram forbinding. Har selv oplevet det med Asani, der også hævede voldsomt op. Og der går jo lige et stykke tid, før det falder på plads igen.

Gør, som dyrlægen har anbefalet, og se, om det ikke hjælper lidt efter lidt. Det kan måske også tænkes at tage lidt længere tid på grund af varmen - ikke noget jeg ved. Bare en teori.

Men du skal selvfølgelig holde øje med, at det falder på plads.

Dyrlægen har modtaget de samme billeder af Mijv som jeg har lagt herinde. Min dyrlæge har svaret mig og siger det er forbindingen der har siddet for stramt og for længe. Hun slutter af med at skrive øv og undskyld og ber mig om at komme ind med Mijv i morgen, hvis det ikke er blevet bedre. Jeg kan eventuelt forsigtigt prøve at massere hende lidt.

Jeg ved godt at det ud fra teksten her virker som om at hun ikke er en god dyrlæge, men på mange områder synes jeg nu stadig at hun er det. Vi har en god kommunikation sammen og hun er god til at rådgive og forklare tingene så jeg forståer dem Jeg er dog enig med Jer i, at det kan være smart at få en anden dyrlæge til at kigge på sagen med nogle nye øjne. Jeg er bare bekymret igen for økonomien. Det skal ikke være en hemmelighed at jeg allerede har kostet mange penge på hende allerede, og jeg puttede gerne flere penge i kassen til mijvs behandling, hvis jeg havde dem. Desværre hænger de bare ikke på træerne :frowning:

Jeg forstår så ikke du lagde flere penge der i går, fremfor at gå til en anden dyrlæge, der så samtidig kunne vurdere hele forløbet :?

Hvis jeg gjorde det igår ville jeg ikke få behandlingen af mijv til de priser jeg får det til nu pga jeg næsten er blevet stamkunder der nu. Tanken var også at vi tog blodprøven først. Når den skal sendes udenbys kan dyrekliniken være underordnet. Hvis prøven viser negativ må jeg tage den derfra

Hvis benet og foden er hævet op, er der så større chance for når puderne er hævet at hun kan få en rift i puden. For det tror jeg stadig at hun har.

Hvor er du og misse-pigen dog uheldige, hvor er det synd for jer.

Jeg synes også det ligner for stram forbinding, når den så har siddet hele natten - stakkels Mijv.
Let massage er en rigtig god ide, hun må også meget gerne gå lidt rundt, hvis du kan lokke hende til det.
God bedring til hende, håber i snart finder ud af, hvad der er galt

[QUOTE=danpia;903867]Hvor er du og misse-pigen dog uheldige, hvor er det synd for jer.

Jeg synes også det ligner for stram forbinding, når den så har siddet hele natten - stakkels Mijv.
Let massage er en rigtig god ide, hun må også meget gerne gå lidt rundt, hvis du kan lokke hende til det.
God bedring til hende, håber i snart finder ud af, hvad der er galt[/QUOTE]
tusind tak for medfølelsen. Jeg blev også anbefalet de overnævnte ting som du selv er inde på af min dyrlæge. Hun går nu normalt, men bære stadig rundt på en for stor fod. Jeg håber det er ovre når jeg vågner.

[QUOTE=galath;903642]Jeg synes, det lyder som et typisk tilfælde af stram forbinding. Har selv oplevet det med Asani, der også hævede voldsomt op. Og der går jo lige et stykke tid, før det falder på plads igen.

Gør, som dyrlægen har anbefalet, og se, om det ikke hjælper lidt efter lidt. Det kan måske også tænkes at tage lidt længere tid på grund af varmen - ikke noget jeg ved. Bare en teori.

Men du skal selvfølgelig holde øje med, at det falder på plads.[/QUOTE]

din teori er meget god uanset om den holder stik eller ej, for jeg har tænkt arkuret det samme. Hun er stadig hævet. Men hendes tilstand bliver bedre og bedre. Poterne vil hun stadig ikke have at jeg røre ved. Jeg har altså min ide til om der er mere end bare en hævet fod. Bliver det ikke bedre i morgen, må jeg have hende til tjek igen.

:kryds: for at poten er normal nu.

hvordan står det til med Mijv?

Mijvs ben og pote ser meget mere normal ud idag. Jeg undres dog stadig ved en af trædepuderne, som er markant mere rødlig end den anden trædepude på modsatte pote. Hun virker ikke mærket af det. Jeg har overvejet om jeg burde tage til dyrlægen, men bilder mig nok lidt ind at jeg er for pylret. Mijv viser ikke længere ubehag når man trykker på stedet. Så jeg venter lige lidt og ser tiden an, og bliver det værre og der eksempelvis går betændelse i det, kontakter jeg selvfølgelig dyrlægen med det samme. Indtil videre vil jeg høre om I har nogle gode ideer til hvordan jeg renser såret bedst mulig? (Hvis der overhovedet er tale om et, og det ikke bare er mig som ser syner.)

Du kan smøre med klorhexidinsalve 1%.

Flydende klorhexidin er kun på 0.2 %.