Hampus søger job

…hos producenten af kattelemme.

Hampus vil gerne være “testperson”, for så vidt angår lukkemekanismerne. Mange kattelemme har jo den funktion, at man kan låse dem, så lemmen kun kan åbne ud ad, kun ind ad, man kan låse den helt, så den hverken kan åbne ind ad eller ud ad, og så kan den indstilles til at være åben for trafik i alle retninger.

Siden Hampus flyttede ind i december, har vores kattelem været indstillet, så den kun kan åbnes ind ad. Dvs. de andre katte er blevet lukket ud manuelt - om jeg så må sige - (af en menneskedør) hvorefter de selv har kunnet gå ind ad kattelemmen, når det passede dem.

Hampus er stadig for lille til selv at være ude - vi skal jo være helt sikre på, at han ikke kan passere hegnet :slight_smile:

Men nu har Hampus da fundet ud af, hvordan man åbner en låst kattelem -what … Jeg kan desværre ikke beskrive det for jer endnu, for jeg har ikke set, hvordan han gør - kun resultatet. To gange i går aftes stod han pludselig ude i haven. Og inden vinduer eller døre var åbne i øvrigt - så det må være den låste kattelem, han har fixet :muhaha:

:wehu::wehu::wehu:

Jeg synz, at han er meget-meget dygtig ham Hampus.

Mijauo fra Silke

:inlove:

Åh, den lille Hampus har “Hodini-gen”. Tillykke med ham, det skal I nok få glæde af :smiley:

Sikken en fantastisk kat! :stuck_out_tongue:
Han er meget meget klog… men det lille myr må jo passe lidt på!
Ellers må du dobbeltsikre haven, så han ikke kan komme ud af den - med mindre han også lærer at åbne havelågen :tihi:-høhø

Det har Tiger også lært sig. De er sgi snedige de bamser.

Måske ligner det dette lidt? http://www.sheercoons.dk/Klaprermedbroedkassen.htm

Dyyyygtig! Hvis klappen kan åbne indad, kan man også komme ud. :thumbup:

Hilsen Bops (som tilfældigvis er Hampus’ grandtante)

Ja, vi har forlængst givet op og har skiftet kattelemmen ud med en Staywell flap i blødt gummimateriale. Når der så skal lukke helt, sættes der en metalplade for (og så kan man hverken komme ind eller ud, men til gengæld holder den). :slight_smile:

Hihi hvor er han dygtig -høhø
Han gad da ik sidde indefor når de andre hyggede sig ude i haven. Nej han ville da være med :rock:

[quote=Charlotte Oeh.;107632]…hos producenten af kattelemme.

Hampus vil gerne være “testperson”, for så vidt angår lukkemekanismerne. Mange kattelemme har jo den funktion, at man kan låse dem, så lemmen kun kan åbne ud ad, kun ind ad, man kan låse den helt, så den hverken kan åbne ind ad eller ud ad, og så kan den indstilles til at være åben for trafik i alle retninger.

Siden Hampus flyttede ind i december, har vores kattelem været indstillet, så den kun kan åbnes ind ad. Dvs. de andre katte er blevet lukket ud manuelt - om jeg så må sige - (af en menneskedør) hvorefter de selv har kunnet gå ind ad kattelemmen, når det passede dem.

Hampus er stadig for lille til selv at være ude - vi skal jo være helt sikre på, at han ikke kan passere hegnet :slight_smile:

Men nu har Hampus da fundet ud af, hvordan man åbner en låst kattelem -what … Jeg kan desværre ikke beskrive det for jer endnu, for jeg har ikke set, hvordan han gør - kun resultatet. To gange i går aftes stod han pludselig ude i haven. Og inden vinduer eller døre var åbne i øvrigt - så det må være den låste kattelem, han har fixet :muhaha:[/quote]

Hvad havde du forventet…
min søde pige.:wehuu:
Med de forældre???
-fløjte-fløjte

Kærlig hilsen
og på gensyn i mogen -
hvor jeg skal se det smukke dyr…uha…uha…
Mona

Han er dygtig :thumbup:… Så dygtig at han ikke har tænkt sig , at fortælle jer hvordan han gør :stuck_out_tongue:

Dygtig mis :tihi: selvklart skal han da have et job hos en kattelems fabrikant som testkøre :thumbup:

Mens jeg boede i Menstrup, var det naboens kat som gik igennem en låst kattelem :mad:
På grund af ham, var den låst sådan at mine katte kunne komme ud i dagtimerne, men ikke ind … og så var helt låst om natten.
Men Hannibal er åbenbart ikke helt dum, så han fandt udaf at hvis han blev ved med at banke på kattelemmen, så begyndte den at ‘‘flappe’’ lidt … og så fik han fat med en klo og holdt den åben så han kunne komme ind :doh:
Efter jeg så ham gøre det, blev lemmen helt låst af og mine katte måtte pænt vente til der var nogen der både lukkede dem ind og ud …

[quote=Mona Jensen;107656]Hvad havde du forventet…
min søde pige.:wehuu:
Med de forældre???
-fløjte-fløjte

Kærlig hilsen
og på gensyn i mogen -
hvor jeg skal se det smukke dyr…uha…uha…
Mona[/quote]

Du er altid velkommen her, Mona - i morgen bliver det så til børnefødselsdag :tihi:

Men hvis du glæder dig til at se Hampus på udstilling, så må du pænt vente til den 8. i Rødøvre :slight_smile:

[quote=Charlotte Oeh.;107671]Du er altid velkommen her, Mona - i morgen bliver det så til børnefødselsdag :tihi:

Men hvis du glæder dig til at se Hampus på udstilling, så må du pænt vente til den 8. i Rødøvre :)[/quote]

Mange tak…
for invitationen.:wehuu:
Jeg kommer gerne en dag -
efter Rødovre;

Årh…jeg havde sådan glædet mig til i morgen…min søde.

Kærligst
Mona

Dygtig missedreng. Vi har en af dem der skal sættes en plade for, så de ikke kan komme hverken ud eller ind. Det tog leopold 5 min. at regne ud hvordan man går gennem en kattelem, der kun kan bruges en vej. Så vi er glade for vores nye kattelem, han har nemlig ikke fundet ud af at skubbe pladen op endnu:)
Knus Elin