Han bider

Har katten en "lømmel"alder? For i så fald åber jeg, det er det, som er problemet. :kryds:

Min ellers DEJLIGE, KÆRLIGE og ABSOLUT GODMODIGE hankat er begyndt at bide! Speicelt om natten! Han går helt amok på min arm, og det er altså ikke bare kærlighedsnap! Altså han bider ikke, så jeg bløder eller noget, men jeg synes altså, det gør ondt. :venter:

Han er ca. 7 mdr, så jeg håber, det er sådan et teenage-trip, hvad tænker I?

Teenager! :høhø: Been there…

Hvis det var min misling ville jeg tage ham ind i seng som jeg plejer, og hvis han begynder at bide ville jeg lukke ham ude fra soveværelset.
Så lærer han måske at når han bider dig så mister han soveværelseprivilegiet…

Er han kastreret:?
Har du overvejet en legekammerat:?

[quote=dkkorat;507258]Er han kastreret:?
Har du overvejet en legekammerat:?[/quote]
Ja det er han.

Og han har allerede en legekammeret -engel

Jeg kom lige i tanke om at før jeg lukkede ham ud af soveværelset, ville jeg sandsynligvis forsøge at pakke mig ind i dynen så hud er utilgængeligt og så ignorere ham…

Lad ham ikke vække dig eller forstyrre dig. Så lærer han sig selv at man da SAGTENS kan vække madmor hele natten hvis man vil.

Det er såen lidt tricky… For han skal jo ikke bide dig, men han skal heller ikke have opmærksomhed for det. :høhø: Hvis du forstår hvad jeg mener?

[quote=Barky;507285]Jeg kom lige i tanke om at før jeg lukkede ham ud af soveværelset, ville jeg sandsynligvis forsøge at pakke mig ind i dynen så hud er utilgængeligt og så ignorere ham…

Lad ham ikke vække dig eller forstyrre dig. Så lærer han sig selv at man da SAGTENS kan vække madmor hele natten hvis man vil.

Det er såen lidt tricky… For han skal jo ikke bide dig, men han skal heller ikke have opmærksomhed for det. :høhø: Hvis du forstår hvad jeg mener?[/quote]
Jeg forstår, og det er også lidt den metode, jeg prøver nu. Jeg tror, dte bliver svært for mig at lukke ham ude af soveværelset, for jeg har to skønherlige katte, og det vil jo komme til at gå ud over den anden også.

Men altså hvis det “bare” er teenage-alder, så klarer jeg den nok, dte var mere sådan, om det er normalt adfærd i den alder, eller om jeg skulle lægge mere i det end som så. :slight_smile:

Jeg tror såmend bare at det er lømlerier… (selvom de nu kan være belastende nok i sig selv)

Når han både er snippet og har en ven at lege med…

Men du kan måske prøve at lege med ham i lidt tid inden du går i seng, så han bliver lidt træt og gerne vil sove når I går i seng.

Jeg går rundt på mit arbejde lige nu med en flot rød streg på min næsetip.

Tara prøver af og til af om det mon virker - så får jeg lige så stille en pote på næsen. Først blød, så lidt mere insisterende, og så med en enkel lille klo… og det gir en ridse.

Jeg sover derfor med næsen under dynen, men i nat må den have tittet ud. Jeg vågnede dog kun lidt, sagde Tara for pokker dit skarn! og vendte mig om og snorksov videre.

Men det virkede jo:-)

Tara er 4 år - jeg tror ikke hun er i lømmelalder, selv om det ville forklare en del:-)

s

Er Tara ikke i en slags evig lømmelalder? :tihi: :ups:
Jeg har f.eks en ilder som er teenager på 6 år… Og den slags varer kun ½-1 år normalt. :rock:

JOH! Især efter hun har fået fjernet nogle myoser og sat tre sener på plads af en massør, så er hun blevet helt killing igen:-)

I nat vågnede jeg ved, at der lød sådan nogle store tunge BOMP i stuen. ned og kigge - det var da bare den store blå killing, der legede - og helt let er man jo ik:-)

-LOL

Så var det ikke balletdanser hun legede i nat? :høhø:

Joh det var svanens store tunge død:-)

LOL