Han er dobbelt så stor som hende

Jeg har tidligere skrevet om min meget lille kat :slight_smile: Og som forholdsvis ny katte ejer dukker der jo jævnligt nogle ting op.

Vi har 2 katte, han er normal størrelse (16 uger - 2 kg) og hun er MEGET lille (17 uger 1,1 kg), de leger rigtigt godt sammen, til tider kan han dog godt være lidt hård, hvor jeg så lige skiller dem ad. Man har jo lidt ondt af hende fordi han er så meget større, men er der nogen adfærd jeg skal være opmærksom på? Jeg mener i forhold til hvordan han er over for hende. Engang imellem finder vi dem hvor han vasker hende, ikke altid hvor hun er med på legen.

Når de “slås” piver hun op med det samme, ikke i smerte, bare for at pive, og hun er i det hele taget lidt pjevset! Er der andre der har “pivede” katte ?

Hun er en sød og fin lille pige, som aldeles ikke kan lide at lege voldsomme og hårde drengelege!
Hun er ikke spor pjevset, men hun forsøger af al kraft at sige fra og undgå at blive tromlet…
Dwet allerbedste du kan gøre er faktisk at anskaffe endnu en HANkilling… Så får dn dreng ngen at bokse med og pigen fred til at være en tøz :slight_smile:

Hehe, vi anskaffede os faktisk ham for at hun ikke skulle være alene, og vi troede på det tidspunkt at hun ville få lidt Coon størrelse som sine søskende :slight_smile:

Men vi burde nok have haft 2 drenge/2 piger istedet for at blande :slight_smile:

Skal dog nævnes at hun er en strid bandit der hopper på ham ved hver en lejlighed hvor han har ryggen til ^^

Jamen Tøzer leger også sådan nogle sjove dask-dask-hop-fræææææææse-lege, hvor det primære er tag-fat-legen og ikke daskeriet… Den slags giiiiider drenge ikke!
Selvfølgelig kan de to køn sagtens lege sammen og naturligvis kan en nhunkat af og til godt lege slåsseleg, ligesom en hankat kan synes at tag-fat er sjovt… Men som hovedregel gør man bedst i at huske at drenge leger drengelege, mens piger leger pigelege…
Det har absolut intet at gøre med kattenes individuelle størrelse - herhjemme har jeg en skovkattepige, som stæser rundt med sin halvt så store abyssinierveninde… Ingen af de to vil rigtig have noget at gøre med min unge fjollede kæmpedreng… Og man kan ikke være spor i tvivl om at begge tøzer klart mener, at det må være HANS opgave og problem, at finde ud af, hvordan man leger “rigtigt”!!! :smiley: Desværre går naturen over optugtelsen ind i mellem og han glemmer helt at man altså ikke afslutter tag-fat med at slåsselege - det skaffer ham nogle gevaldige verbale og af og til også potefaste lussinger :wink:
Så find endelig en dreng mere… jeres pige vil elske jer for det :smiley:

Enig, mine erfaringer er også, at lige børn (han/han hun/hun) leger bedst - størrelsen er underordnet. De små plejer at kunne løbe om hjørner med de store, sådan er det i hvert fald her…

Men han/hun kan også lege sammen, synes bare altid det er nogle andre lege hvor hunnen hurtigt piver og siger fra, og hvor hannen så aldrig rigtig får lov til at lege igennem og fyrer den max af…hvorfor den ene (hunnen) hurtigt får nok, og den anden (hannen) får krudtet for lidt af.

Tak for de gode råd ^^
Er begyndt at lege meget med ham, da jeg jo også syntes det er synd at hun ikke gider, og samtidig syntes det er synd for hende at hun skal “lide” under ham.

Det var faktisk planen at vi skulle have 2 hunkatte, men den min kæreste gerne ville have var allerede givet bort :S Så var tilfældet bare at hun blev helt forelsket i hendes bror og derfor endte vi med 1 han og 1 hun istedet :slight_smile:

Ville gerne have en kat mere, men har desværre kun tilladelse til 2, ja hvis ret skal være ret, så må vi slet ikke have dyr, så er lykkelig over at vi må have disse 2 :slight_smile:

Det er rigtigt, at skovkattepiger leger vildt. De kan drøne rundt i stuen uden at røre gulvet: Armlæn, borde, vindueskarme, gardiner, brændeovn osv. Og det kan drengene ikke følge med til, fordi de slæber på 1/2 kg mere.

Men vores skovkattepiger mener, at de har krav på at slås med drengene. De kommer oftest ned at ligge og hviner i frustration. Når de så slipper fri, farer de direkte på hankillingen for at få en tur mere.

vh

Andreas

hehe Andreas det er præcis det samme der sker herhjemme ^^
Hun piver når han overfalder hende, og slipper hun fri, jamen så angriber hun når han har ryggen til :stuck_out_tongue: