Han går på stigen!

Nu så jeg det for første gang, det, jeg aldrig havde regnet med at få at se. Eller overhovedet regnet med ville ske. Wow.
Min lille exo gik op ad stigen på sit Bertik-kradsetræ (købt hos AnnK). Han sprang ikke op som ellers, men kradsede først i stoffet, og brugte derpå stigen til at klatre op på brættet efter en godbid.
Jeg fik ellers at vide af en katte-kyndig kammerat, at de næppe ville bruge stigen som stige. Så jeg blev glad :slight_smile:
Går nogen af jeres også på (katte-)stiger?

Ja, da… når man hænger dekorativt hen over ca tredje trin, er man i den perfekte højde til at dunke Leo i hovedet, når hun går forbi! :muhaha:

Hilsen Ting… med symbolet -engel

Nej for jeg har ingen stiger til mine.

Vores går på menneske stiger. I løbegården er en hylde ca 2,5 meter oppe, står en stige op til den og den bruger til at komme op og ned på den hylde(deres yndlings hylde) De har en anden mulighed for at komme derop via en anden hylde, men stigen syntes de er bedst.

Når vi går på loftet herhjemme så har vi som regel 2 katte i røven :stuck_out_tongue:

Min datter havde engang en af de der senge hvor der er skrivebord under. Sengen havde en aluminiums stige med runde trin op til sengen. Den kunne vores gamle Perser Sophie sagtens finde ud af at bruge :smiley:

Da jeg havde en lang stige stående fra haven op til vinduet på første sal, benyttede kattene den også, og det gik til sidst ret hurtigt både op og ned.

Ja vores Dino klatrer også på stiger. Har vi en stige stående et sted, så kan man være sikker på Dino klatrer op ad den :smiley:

Ja min Freja MCo gjorde det:-)

Det minder mig om en historie om vores gamle huskat Luske :smiley:

Thomas havde været på loftet med noget, og var kommet ned igen, og havde sat stigen ud i garagen igen, og lukket lågen til loftet. Så gik der vel en times tid, og så begyndte Luske at miave, og vi kunne ikke forstå hvor lyden kom fra. Det viste sig så, at hun var smuttet efter Thomas op på loftet, uden han havde set hende, og så var hun sq blevet lukket inde deroppe, for hun var jo ikke fulgt med ned igen :smiley:

Willow bruger ikke rigtigt sine. jo til at kradse i.

Han tager den fra gulvet eller min stol og så, så langt op han kan. Min smukke misser :slight_smile:

Mine går sagtens på stiger, hvis de får lov.
Men jeg tror nu ikke de ville bruge dem i kradsetræerne - det er jo lettere bare at hoppe op :slight_smile:

Her er det kun killinger der bruger stigerne i kradsetræerne, men de skal holdes ude af bryggerset når stigen til loftet er nede for ellers får jeg katte på loftet :stuck_out_tongue:

Mine katte bruger flittigt stigen op til hemsen hvor vi sover - også selvom de har mulighed for at springe via. et bord og et par reoler :slight_smile:
Det lærte de sig selv meget hurtigt begge to!