Han har kastet op og gemmer sig

Hej Alle!!

Jeg har behov for jeres hjælp. :ked:

Igår kastet min kat noget gult væske og så i dag noget enkelt mad han spiste i morges. Og siden da har han gemt sig, og vil hverken drikke eller spise.

Hvad gør jeg? Vi har lagt et tæppe ind under ham, i hans gemmested, og så har vi stillet vand ind til ham …

Er der noget jeg kan gøre for ham nu? Bør jeg forsøge at få ham til dyrelæge i morgen?

Tag vandet fra ham.
Hvis han stadig kaster op 12 timer efter du har taget vandet fra ham, bør du søge dyrlæge.

Er han stoppet med opkastningerne, kan du forsøge at give vand og efterfølgende lidt skånekost.

Hvad mener du med skåne kost?

Han vil ikke drikke noget og heller ikke spise noget.

Det kan skyldes mange ting: forstoppelse, infektion …

Hvis han ikke har det bedre i morgen tidlig, skal han til dyrlæge.

vh

Andreas

Ok…

Jamen så må jeg give ham til i morgen tidlig…Skal jeg bare lade ham ligge derinde?

Det eneste alternativ er at tage ham til dyrlæge lige nu. Men din beskrivelse tyder på, at hans tilstand er stabil. Så jeg ville vente til i morgen, så han kunne blive undersøgt og behandlet af sin sædvanlige dyrlæge i god ro og orden.

Lad ham ligge. Han vil jo bare være i fred med sit ubehag.

Men jeg ville ringe til dyrlægen, straks de åbner. Og lægge lidt drama i beskrivelsen, så vi kunne blive klemt ind i løbet af formiddagen.

vh

Andreas

Han har brækket sig 2 gange i løbet af natten. Men han har været over og drikke her til morgen og han har været rundt og gå i lejligheden. Ved ikke hvad jeg skal gøre. Han virker som om han gerne vil spise. Jeg stilte en tallerken mælk og han gik over til den og satte sig klar til at drikke, og så sad han bare der. Vil ringe til min dyrlægen her kl 7:30 og høre hvad han synes om det hele.

Er han (semi)lang- eller korthåret?
Jeg tænker om der kan sidde en hårbold fast, han prøver at få op.

Men ja, det er en god idé lige at høre med dyrlægen. Hellere en gang for meget, end én gang for lidt…

Og god bedring med ham. :slight_smile:

Semi lang håret er han. Dyrlægen ville først se ham kl 12:30. Da det ligger i en anden ende af byen er det super upraktisk at det skal være midt på dagen. :frowning: prøver at ringe til den lokale dyrlæge… Se om hun har tid

Jeg synes, det er fint, du kontakter dyrlægen nu. Det er godt, at han drikker vand, men det lyder, som om han har kvalme, og katte skal helst ikke gå alt for længe uden at spise. Jeg tror ikke, det er en god idé at give ham mælk. Det kan de fleste katte ikke tåle, selv om de er raske, så det er nok ikke godt for ham at få det i sin lille, syge mave.

Jeg skal vente til kl 8 med at ringe til de 2 andre dyrlæger som jeg stoler nok på at tage ham til, så må vi se hvornår de har tid til ham. Jo tidligere jo bedre…vil bare gerne have min lille baby set på… suk suk suk

Hans pupiller er ikke så store som de var i morges længere. Nu går han lidt rundt, strækker sig, er nu hoppet op en lænestol inde i stuen og sidder der og kigger…

Min kæreste siger jeg er åndsvag, men er han igang med at finde det rigtige sted at ligge sig til ro (altså det rigtige sted at dø?)?

[QUOTE=Missepigen;814386]Hans pupiller er ikke så store som de var i morges længere. Nu går han lidt rundt, strækker sig, er nu hoppet op en lænestol inde i stuen og sidder der og kigger…

Min kæreste siger jeg er åndsvag, men er han igang med at finde det rigtige sted at ligge sig til ro (altså det rigtige sted at dø?)?[/QUOTE]

Det tror jeg ikke! Så ville han snarere forsøge at gemme sig. Så syg synes jeg under alle omstændigheder heller slet ikke, han lyder. Men jeg håber, du snart kan komme til at tale med de andre dyrlæger, så du kan få en tid og få lidt ro på igen.

Puha! hvor synes jeg bare det er total unfair at min lille Mally skal være syg.

Kan man læse noget ud fra de andre kattes adfærd omkring ham? De virker nemlig begge to, total ligeglade med at han har det skidt - se sover, leger, passer sig selv…

Så har vi været ved dyrelæge. Han har fået antibiotika og noget medicin. Hun siger at hvis ikke han har det markant bedre i morgen, skal jeg ringe til hende, så må vi se om det er noget mere graverende der er galt.

Medicinen skulle opløse hårboller og forstoppelse.

Nu må vi jo bare vente og se.

Det lyder da ikke godt, håber han snart har det bedre :slight_smile:

Nu må vi se hvordan han har det når jeg kommer hjem.

Så er jeg hjemme…og den lille mally er stadig meget svag.

Han han er meget træt og han piver lidt som om det gør ondt i maven når man løfter ham. Men jeg har også lige haft en opkast tur og der var min mave også mega øm bag efter.

Der ligger ikke noget opkast herhjemme, så han har ikke kastet op i løbet af dagen.

Jeg har fået nogle piller jeg skal give ham, men når han er så svag og så ynkelig, er jeg så ked af at tvangsfodre ham noget. Jeg synes det er så synd for min lille Mally-berg.

Suk!!

Men pillerne hjælper ham jo til at få det bedre - og sådan en pille er jo da hurtigt givet, 1, 2, 3 - vupti :slight_smile:

Åh du har så meget ret…