Han har maaske slaaet sig

Så er den gal med Bølle igen:ked: Her til morgen, da han havde været i løbegården og jeg ville lukke hm ind af vinduet, som jeg plejer gled han på grund af regnen på taget af kattehuset, som han ellers plejer at springe fra for at komme ind af vinduet.
Han faldt ned på jorden (40-50cm), men sprang med det samme derefter direkte fra jorden ind af vinduet. Da han kom ind gik han rundt som han plejer, spiste og var på bakken.
Jeg har været væk det meste af dagen, og da jeg kom hjem her kl. 15 lå han på gulvet ude i køkkenet, hvilket der som sådan ikke er noget mærkeligt i, men når jeg stryger han hen over den ene side brokker han sig og vil helst blive liggende. Han kan godt gå rundt, og er for lidt siden sprunget op i sofaen til mig, hvor han nu ligger.
Jeg ved godt et jeg er ekstremt pylret over den kat, men han har også været syg en del gange. Lige nu har jeg bare emormt svært ved at vurdere situationen da han ikke har været helt sit gamle jeg siden jeg fik Mattis. Han sklæder stadig ud og hvæser af Mattis. Så jeg har svært ved at vurdere om der er tale om hysteri eller om han rent faktisk har slået sig da han faldt.
JEg har lidt metacam tilbage i køleskabet fra dengang han havde forstoppelse som jeg overvejer at give ham, men jeg er ikke meget for at “selvmedicinere”. På den anden side synes jeg også det er lidt tidligt at ringe til vagtdyrlægen.
Hvis der sidder nogen derude med et godt råd modtager jeg gerne, da jeg ender med at kravle op og ned af væggene af det her.

Det kan sagtens være slaget der lige driller. Katte får jo blå mærker som vi alle gør.
Prøv at mærke hen over leddene om der er tegn på hævelse og varme. Hvis ikke er der ingen grund til alarm, når nu han går som han plejer.
Hvis han begynder at halte eller vise tegn på at have ondt ville jeg mene at du godt kunne give en dosis metacam, det sker der såmænd ikke noget ved :slight_smile:

Jeg har forsøgt at føle lidt på ham så meget han giver mig lov til når han står på gulvet. Jeg kan ikke mærke tegn på hævelse eller varme. Det er altså mærkeligt, for lige nu, hvor Mattis ikke er i nærheden, ligger han på mit skød og spinder, og brokker sig ikke når jeg rør ham. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af om der er noget galt eller ej.
jeg plejer ellers at være god til at “læse” ham, men der ting der er forandret siden Mattis flyttede ind.

Jeg ville ikke give ham smertestillende. Hvis han har fået et slag, har han bedst af at få hvilet - og hvis du giver ham smertestillende, er det ikke sikkert han får hvilet nok, fordi det så ikke længere gør ondt … Så jeg ville lige se tiden an :slight_smile: Og husk, at katte generelt er ret gode til at håndtere smerte, så selvom han ikke siger noget, kan det godt stadig gøre ondt.

Jeg har ikke givet ham noget endnu og vil egentlig også helst lade være. Nu har han ligget hos mig et par timer og lige før sprang han op i badeværelsesvinduet, som jeg har åbnet. Nu sidder han i vinduskarmen og kigger ud i regnen. Jeg er helt klar over at katte er super gode til at skjule deres smerter, det var også derfor jeg blev noget nervøs da han brokkede sig da jeg rørte ved ham da jeg kom hjem, men der sad Mattis også tæt på, så jeg har svært ved at finde ud af om det er rettet mod Mattis eller det rent faktisk gjorde ondt da jeg rørte ved ham.

Jeg ville heller ikke give ham noget.
Men jeg ville overveje at få ham tjekket af en kiropraktor, når slagskaden med sikkerhed har lagt sig.

[QUOTE=pivnu;961256]Jeg ville heller ikke give ham noget.
Men jeg ville overveje at få ham tjekket af en kiropraktor, når slagskaden med sikkerhed har lagt sig.[/QUOTE]

Det vil jeg helt sikkert.