Han knurrer

Hej allesammen :slight_smile:

Jeg kan ikke helt finde ud af om Felix bare er fjollet eller jeg skal gøre noget ved hans knurren.

I sidste weekend var mine forældre på besøg, i den forbindelse fik drengene et nyt stykke legetøj - en pind med en elastiksnor i hvor der i enden sad et lille rødt plysdyr. Da jeg prøvede at introducere det misserne, var Felix der med det samme, og fangede plysdyret, for ellers at trække helt vildt og prøve at tage det med væk, mens han knurrede HØJT. Jeg gik med det samme hen og tog legetøjet fra ham, da jeg var bange for han bare ville blive mere og mere sur fordi pinden i enden gjorde den ikke rigtig var til at slæbe rundt på. Jeg pakkede pinden væk, og der blev ikke leget mere med den.

MEN nu er han begyndt at knurre sådan ved 2-3 af deres drillepinde (det har han aldrig gjort før). Han har ikke gjort hverken min kæreste eller jeg noget, men han knurrer og vil meget tydeligt gerne beskytte han legetøj. Ligeså snart legetøjet er væk, er han 100% sig selv igen.

Skal jeg gøre noget ved denne adfærd eller bare ignorere den, jeg vil meget nødig have det går ud over hans forhold til Sargon eller mig/min kæreste.

Dety er helt normalt, at katte knurrer for at forsvare deres “bytte” - du skulle se kattene med råt kød her i huset:uha:

Min ene var også meget knurrende og hvæsende, når han havde noget yndlings-legetøj i munden da han var killing og helt ung.

Han gjorde aldrig noget, men lød som en løve, faktisk meget farlig. Han er stoppet med det efterhånden som han er blevet ‘voksen’.
Jeg mener det er ret normalt

:slight_smile:

Her bliver skam også knurret når der er råt kød, men det bliver ikke at være Felix der er slem til det :tihi:

Synes bare det var lidt sjovt at denne adfærd er opstået på en uge, men jeg vil da gå ind og finde pinden frem igen og lade ham hygge sig lidt med den :tihi:

Det er nok bare mig der er pylret, har jo ikke haft kat før :ups:

Min unge Rylle KNURRER også over nyt legetøj, legetøj hun gerne vil beskytte og nogen gange over mad hvis hun tror de gamle vil tage det fra hende :slight_smile: Mener også det er helt normalt og at du ikke skal være nervøs :slight_smile:

Stevieknurrer MEGET højt når han har sin kaninpote i munden og en af de andre formaster sig til at kigge på ham. Det lyder RET voldsomt.

Ib KNURRER når han fanger drillepinden og man hiver i den…

Det er vist meget normalt.

Hvis Stevie f. eks. knurrer ned sin harefod er reaktionen forskellig fra de forskellige katte. Ib mener det betyder han vil lege. Adelie og Phumba er aldeles ligeglade og Ozzy skynder sig væk :hjerte:

Anthon knurrer også helt vildt hvis han får nyt legetøj eller hvis han får et stykke kød, jeg blev også lidt forskrækket første gang det skete, men så faldt jeg tilfældigt over et indlæg herinde hvor jeg ku’ læse at det vidst var meget normalt og siden har jeg ikke tænkt videre over det :slight_smile:

Asani, som er den absolut mindste af mine, har en ting med fjer. Jeg har flere gange oplevet ham gå fuldstændig berserk over en drillepind med fjer og en Dabird-agtig sag. Han stikker af med fjerene og lægger sig ind under spisebordet og knurrer. Han knurrer også, når han får råt kød, men ikke på den måde.

Jeg blev helt ærligt også bekymret de første gange, det skete, for han lød jo fuldstændig vild :høhø: Men der må simpelthen bare være noget ved de fjer, der i særlig grad vækker hans jagtinstinkt eller sådan noget.

Måske har han bare fundet ud af, at han kan ? :smiley:

Herhjemme knurrer de to små også vildt og voldsomt…både når de har nok ekstra lækkert mad, som de ikke vil dele…men Haylee gør det også ved bestemt eller nyt EKSTRA GODT legetøj :slight_smile: Hehe. Tarzan knurrer også, når han bliver RIGTIG vild i leg med en snor (som er det bedste han ved).

Men jeg har aldrig oplevet, at det har gået ud over humør/forhold til mig/hinanden.

Du skulle bare høre, hvilke frygtindgydende lyde små killinger på 5 uger kan frembringe, når de har “fanget” en daggammel kylling eller et stykke legetøj :yikes:

[QUOTE=galath;736854]Asani, som er den absolut mindste af mine, har en ting med fjer. Jeg har flere gange oplevet ham gå fuldstændig berserk over en drillepind med fjer og en Dabird-agtig sag. Han stikker af med fjerene og lægger sig ind under spisebordet og knurrer. Han knurrer også, når han får råt kød, men ikke på den måde.

Jeg blev helt ærligt også bekymret de første gange, det skete, for han lød jo fuldstændig vild :høhø: Men der må simpelthen bare være noget ved de fjer, der i særlig grad vækker hans jagtinstinkt eller sådan noget.[/QUOTE]

Charley kan ikke li’ at få fjer i munden :S
Han vil rigtig gerne fange legetøj med fjer på, men er ved at :brækkesig:, når han får fjer i munden :uha:

:slight_smile: