Han nyser meget

Hej skønne mennesker :slight_smile:

Som nogen af jer ved, så fik jeg jo min skønne ragdoll dreng i søndags… han er FANTASTISK.
Så legesyg, madglad, putte-afhængig, spindetrold, nullergøjs agtig og godbids tiggende så man smelter! :hjerte: (Jeg gør i hvert fald!)

Men han er begyndt at nyse meget efter han kom herhjem.
Han har IKKE løbene næse, ej heller øjne. Hans appetit er fortrinelig (Næsten FOR god :tihi:) og han drikker gladeligt af de vandskåle jeg har sat op rundt omkring. Desuden er han meget legesyg. Så han virker på ingen måde sløj… :gruble:

Jeg bor i lejlighedskompleks… som er lavet i beton! Jeg har ladet mig fortælle at nogen mennesker godt kan blive generet i slimhinderne, når de flytter i beton byggeri… Men kan dette overføres til katte også, og kan dette så evt. være problemet?
Og kan i evt. nogen fif og gode råd hvis det er det der er problemet?

Jeg har også tænkt på kattegruset… det er det til 25 kr. fra Fakta… Han bruger det gladeligt… men kan der være for meget støv i?
Hvad skal jeg ellers prøve hvis det er?

Er der andet jeg evt. kan undersøge? Skal jeg allerede ringe til dyrlægen?
Jeg ønsker jo virkelig ikke, at min baby har det skidt (han virker nu overhovedet ikke sådan). Misse-mor her bliver jo bare bekymret :S

hvis du bruger faktas kattegrus - så er det en RIGTIG god ide at skifte det ud med det samme… der er mange katte der bliver irriteret af det…

Du skal have fat i Extreme Classic - de koster omkring 150 kr for 15 kg og til sådan en bette misling varer en pose langt over 1 md :slight_smile:

extreme classic… hvor får man det? Og fungere det som almindeligt grus, så det klumper når han har lavet i det?
Er det samme princip som det i brugsen? Tror det hedder noget allá luxury cat, eller sådan noget… det er små krystaller… der står det kan holde op til 4 uger… det koster 50 kr.

Ja extreme classic klumper og jeg mener man kan købe det i forskellige dyreforretninger … der findes rigtig mange gode slags klumpende kattegrus !! selv køber jeg ved Zooplus.de

Okay… Kan man finde en liste et eller andet sted, hvor man kan se hvilke slags kattegrus som ikke er generene for kattene?

hmmm … ja måske ! prøv at søge i trådene der er sikkert op til flere der omhandler hvilket grus man finder bedst !

Her er en go tråd om emnet : http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?18694-grus-anmeldes-tråden&highlight=kattegrus

Hvis han ikke virker sløj, skal du ikke være bekymret.
Det kan være gruset - eller noget andet, der generer ham :slight_smile:

Tak jeg lure lige :slight_smile:

[QUOTE=Vivi_Fletcher;734105]Hvis han ikke virker sløj, skal du ikke være bekymret.
Det kan være gruset - eller noget andet, der generer ham :-)[/QUOTE]

han er som han hele tiden har været. Spiser og drikker, leger og putter.
Han sover meget, men det gjorde han fra dag 1 af… 3 kvarter efter han kom hjem, så tog han sig lige en lur på 3 timer. Så jo, han sover meget, men jeg kender ham ikke for andet :wink:

[QUOTE=Darc;734108]han er som han hele tiden har været. Spiser og drikker, leger og putter.
Han sover meget, men det gjorde han fra dag 1 af… 3 kvarter efter han kom hjem, så tog han sig lige en lur på 3 timer. Så jo, han sover meget, men jeg kender ham ikke for andet ;)[/QUOTE]

Killinger sover meget, og de kan sagtens snuppe en lur på 4-5-6 timer, hvis de er trætte nok. De har brug for meget søvn, så det er ikke bekymrende, at han sover i 3 timer :slight_smile:

Jeg ved ikke, hvad årsagen er til, at nogen generes af at bo i beton. Men hvis det skyldes et tørt indeklima, kan man gøre det lidt fugtigere ved fx at have skåle med vand til at stå i vindueskarmen oven over radiatoren, så vandet fordamper. Man kan vist også få sådan nogle beholdere, man kan hænge på radiatoren?

[QUOTE=galath;734172]Killinger sover meget, og de kan sagtens snuppe en lur på 4-5-6 timer, hvis de er trætte nok. De har brug for meget søvn, så det er ikke bekymrende, at han sover i 3 timer :slight_smile:

Jeg ved ikke, hvad årsagen er til, at nogen generes af at bo i beton. Men hvis det skyldes et tørt indeklima, kan man gøre det lidt fugtigere ved fx at have skåle med vand til at stå i vindueskarmen oven over radiatoren, så vandet fordamper. Man kan vist også få sådan nogle beholdere, man kan hænge på radiatoren?[/QUOTE]

Jeg har altid haft hyperaktive katte som aldrig sov (det føltes sådan :-p ) så det er noget af en omvæltning at få en killing som sover meget :wink:

Er det med katte som med hunde, at de går for sig selv hvis de er dårlige?
Lige nu ligger han og flader ud på den ene seng, det ser ud til at han sætter pris på at min kæreste er taget hjem, så han kunne få sin seng tilbage… Vidunderlige uldtot!

Det er en Ragdoll du har fået, ik?
Det er jo ikke en af de mest aktive katte :tihi:

[QUOTE=Vivi_Fletcher;734235]Det er en Ragdoll du har fået, ik?
Det er jo ikke en af de mest aktive katte :tihi:[/QUOTE]

Hehe jo det er :smiley: min skønne bamse!
Min gamle kat havde en mindre hjerneskade som gjorde han aldrig faldt til ro… Så det er noget af en omvæltning. :wink:

jeg ringede til dyrlægen her til morgen.
Han sagde at det sagtens kunne være en lille virus, som han skulle vende sig til, som var i området.
Lidt ligesom når vi mennesker tager på ferie, og drikker vandet, så bliver vi syge… men dem som bor der, de kan drikke i spandevis uden at blive ramt.

Han spurgte hvor længe jeg havde haft katten, hvortil jeg svarede en uge… og så sagde han at jeg skulle se et par uger an…

Men et par uger synes jeg er længe, hvis lillefisen skal gå og nyse… også selvom han ikk viser nogen symptomer på at det genere ham…

Men hvad siger i? :frowning:
Kattemor her, er blevet meget bekymret for det lille pus!

[QUOTE=Darc;734451]jeg ringede til dyrlægen her til morgen.
Han sagde at det sagtens kunne være en lille virus, som han skulle vende sig til, som var i området.
Lidt ligesom når vi mennesker tager på ferie, og drikker vandet, så bliver vi syge… men dem som bor der, de kan drikke i spandevis uden at blive ramt.
[/QUOTE]

Sikke noget sludder! Der er ikke kattevirus rundt om i diverse boliger, hvor der ikke er katte!

Katte kan blive stressede ved flytning, så hvis han i forvejen havde noget, kan det komme i udbrud. Men så længe han ikke har det skidt, ville jeg ikke behandle anyway - er det en virus, kan det jo slet ikke behandles :slight_smile:

[QUOTE=Darc;734451]jeg ringede til dyrlægen her til morgen.
Han sagde at det sagtens kunne være en lille virus, som han skulle vende sig til, som var i området.
Lidt ligesom når vi mennesker tager på ferie, og drikker vandet, så bliver vi syge… men dem som bor der, de kan drikke i spandevis uden at blive ramt.

Han spurgte hvor længe jeg havde haft katten, hvortil jeg svarede en uge… og så sagde han at jeg skulle se et par uger an…

Men et par uger synes jeg er længe, hvis lillefisen skal gå og nyse… også selvom han ikk viser nogen symptomer på at det genere ham…

Men hvad siger i? :frowning:
Kattemor her, er blevet meget bekymret for det lille pus![/QUOTE]
hvad dyrlæger dog ikke får lukket ud af vrøvl!!! - virus kan slet ikke behandles/helbredes… det er følgesygdommene man behandler for og det vil i givetfald ikke være en virus han har fået nu, men en der ligger latent i kroppen på ham som er kommet op til overfladen fordi han er blevet berørt af flytningen… det er helt normalt :slight_smile:

hvis du ikke har observeret hverken løbeøjne, at hans adfærd er ændret ect… så tag det bare roligt :slight_smile: det lyder som om han virkelig er generet af noget i luften og det kan du med al rimelighed gøre noget ved :slight_smile:

:kram:

Kan man ikk behandle virus?
Skal jeg så bare vente? Og hvor længe skal jeg vente?

Jeg tror jeg er ved at udvikle mig til en pyllermor

Min Ruth begyndte at nyse lidt da jeg tændte for varmen - jeg bor også i beton byggeri, og her er luften nok bare lidt tør om vinteren…

[QUOTE=Darc;734474]Kan man ikk behandle virus?
Skal jeg så bare vente? Og hvor længe skal jeg vente?

Jeg tror jeg er ved at udvikle mig til en pyllermor[/QUOTE]

du kan ikke behandle virus på samme måde som bakterielle infektioner. Du kan behandle betændelser med antibiotika osv - men virus er noget du kan vaccinere imod eller holde nede med antiviraler

og jeg er enig med dyrlægen i en ting og det er at du skal se tiden an… du skal skifte dit grus til noget bedre (UDEN!!! pudderduft) og holde godt øje med hans øjne og evt udflåd fra næsen… hvis hans øjne bliver røde/irriterede SÅ skal du reagere, men sålænge han spiser, leger, sover og fjoller som alle andre killinger - så er tingene som de skal være :slight_smile: