Han taber sig ikke

Fyr endelig løs med råd :slight_smile:

Regner med det er tisseriet du hentyder til med “en del af de andre problemer” og det tror jeg nu ikke, for det har som sagt gjort fra dag et - og det er først efter kastrationen han er blevet en kæmpe (hvilket du jo så ikke helt mener han er :P)…

Men W/D… Hva gør den godt for? Jeg føler bare jeg er nødt til at tage hensyn til hans blære også og det gør R/D nemlig… og ja blæreproblemerne er kommet pga overvægten…

I forvejen får han ikke ret mange lækkerier - igen pga blæren… Det blev vi frarådet ved dyrlægen da det var en af de ting som kunne fremprovokere blæresten (altså, tun, leverpostej o.lign)

det er netop hans tissen ved siden af jeg hentydede til, daffy har aldrig tisset udenfor bakken, men han har gjort stort nu og da uden for bakken især mens han var en overvægtig mis, derfor tænkte jeg at det ku være derfor mikkel gjorde det osse.
prøv at læse på det link vedr w/d jeg smed ind i mit indlæg.
jeg fik mig en meget lang snak med en veterinær-sygeplejeske på udstillingen i ålborg og jeg blev faktisk meget meget klogere og fik en masse at vide vedr ernærning osv. daffy har jo osse tidligere haft blæreproblemer, så det område snakkede vi osse om.
det er meget vigtigt at kigge på bla magnesiumet i foderet, der må max være 0,1% , samtiddig skal ph-værdien ligge omkring 6,2-6,6. som regel får hankatte blæreproblemer når de går over til at være fra 4-6 år, derefter er chancerne for dette ikke store længere. men så gammel er mikkel jo ikke endnu.
det er så osse vigtigt at uanset hvor doven mikkel er skal i på en eller anden måde få ham aktiveret så han ka får brændt nogle kalorier af.
jeg syntes så ikke mikkel var så voldsom overvægtig da jeg så ham, men jeg har måske sammenlignet ham med daffy og så er det svært at vurdere.
lige p.t er jeg tom for flere råd, men efterhånden som de dukker op skal jeg nok fyre dem af

Tak Johnny - Så ved jeg da hva jeg skal holde øje med… Sidder lige og tænker på at Købe sådan en gang W/D næste gang vi skal have mad hjem og så bare blande det med noget af R/D så der stadig er styr på blæren…

Men er det W/D Daffy har tabt sig af?

ja det er jeg sikker på at det er, for han fik ikke andet at spise ellers, men det er desværre ret dyrt, det mætter så osse ret godt

ja det er jeg sikker på at det er, for han fik ikke andet at spise ellers, men det er desværre ret dyrt, det mætter så osse ret godt[/quote]

Prisen må man jo tage med :slight_smile:

Tak for rådet :wink:

har du forresten tips til hvor man kan købe det billigt?

May har tabt sig fra 5 kg til 4,5 kg på m/d :slight_smile: (Det hun planlagt skulle tabe sig)
Men nogle fantastiske råd har jeg desværre ikke.
jJeg har hørt noget om at hvis man køber det på udstillinger er det billigere end normalt?

M/D lyder jo faktisk også ganske ok…

det kan så bare ikke købes på udstillinger, det kan kun fås gennem dyrelægen

Lena - Det var det jeg fik anbefalet af vedkommende i Hill’s standen på en udstilling til en hunkastrat der skulle tabe sig. Heh, dyrlægen jeg købte det via spurgte dog om nogen af mine katte havde nyre/blære problemer.

Johnny - Nu var det heller ikke lige m/d det var møntet på, men foder generelt. :slight_smile:

Jeg fik forresten at vide at min hankastrat også sagtens kunne få m/d af dem ved Hill’s da jeg spurgte her i weekenden (Diego har igen taget på, da han er gået i lille Jako’s foder de sidste 3 uger. Fik dog et glimrende råd om at lave en kasse med et mindre hul i som kun killingen kunne gå ind i, så det er nu det vi prøver pt -thumbs )

det var osse en af de veterinær sygeplejelsker hos hills vi talte med, de var rigtig infomative og tog sig tid til at forklare

Johnny - Det synes jeg nu de alle gør, det er rigtig rart. Også ham hos RC har jeg snakekt en del med. (Dog kan jeg få Hill’s billigere, så det køber jeg)
Rådet med kassen fik jeg dog vist af en steward :slight_smile:

Min Nuka er også på Hills R/D, det har hun været siden februar og det er først nu i denne måned at jeg ser resultater - hun har tabt sig 300 g. Hun skal tabe sig 1 kg og får den mindste mængde foder som er anbefalet på posen og ikke et gram mere. Her hejmme står der intet foder fremme men jeg fodre alle kattene hver 2 time (desværre har jeg tid til det).
Jeg havde egentlig tænkt mig at gå over til noget andet foder da der ikke var nogle resultater men nu fortsætter vi og håber de sidste 700 g ryger hurtigt. Faktisk så tror jeg at en af grundene til at hun nu er begyndt at tabt sig er at jeg har fået ny killing som Nuka elsker at lege vildt med så hun nu får noget motion.

Man kan købe Hills og Rc’s vetarinær serie hos http://www.tiershop.de i Tyskland hvor foder jo plejer at være lidt billigere jeg har dog ikke prøvet at regne på det. Kig under katzendiätfutter.

Her i huset har vi gode erfaringer med W/d…
Min letter overvægtige huskat Robert tabte 2 kg på et år…