Vores ‘‘nye’’ kat Vegas er begyndt at tisse over det hele.
Det er vildt frustrende, da Fiona altid har været 100% renlig.
Dette hjælper ikke på min kærestes forhold til katte.
Hvad kan vi gøre, og hvorfor gør han det ?
HVIS han har det godt (det bør undersøges hos dyrlægen, dyrlægen kan også give råd), så se om forholdet imellem de to katte er anstrengt.
Jeg har oplevet en kat som var urenlig fordi hun blev drillet når hun skulle på bakken, og det blev for frustrerende for hende.
Hvis du tror det er noget adfærdsmæssigt, så prøv at beskrive i lidt flere detajler hvordan det sker, når han tisser et sted som du ikke ønsker…
Hvordan kan du se at han er en meget usikker kat? Prøv at beskrive det…
Der er så mange muligheder at det kan være svært at rådgive om igennem et internetforum, det er måske et ret ueffektivt medie at få rådgivning igennem i dette tilfælde.
Protest tisseri …
Hvad er nyt eller anderledes?
Hvor länge har i haft Vegas?
Hvis han er vandt til at maa komme ud, kan det väre grunden?
Eller du tar ham med til Dr. dyr.
[quote=Sheer;135679]HVIS han har det godt (det bør undersøges hos dyrlægen, dyrlægen kan også give råd), så se om forholdet imellem de to katte er anstrengt.
Jeg har oplevet en kat som var urenlig fordi hun blev drillet når hun skulle på bakken, og det blev for frustrerende for hende.
Hvis du tror det er noget adfærdsmæssigt, så prøv at beskrive i lidt flere detajler hvordan det sker, når han tisser et sted som du ikke ønsker…
Hvordan kan du se at han er en meget usikker kat? Prøv at beskrive det…
Der er så mange muligheder at det kan være svært at rådgive om igennem et internetforum, det er måske et ret ueffektivt medie at få rådgivning igennem i dette tilfælde.[/quote]
Jamen han satte sig bare i stolen og tissede.
Og grunden til at jeg tror/ved at han er usikker/nervøs/bange, er at når vi bare rører på os (rejser os, retter os lidt, tager et glas osv.) så løber han væk som om at vi er ved at slå ham ihjel.
Fiona er lidt efter ham, men hun får igen, så troede/tror bare at det er alm. katteadfærd? Har jo altid kun haft Fiona så ved ikke. Det er så frustrende
[quote=Skandikatt;135685]Protest tisseri …
Hvad er nyt eller anderledes?
Hvor länge har i haft Vegas?
Hvis han er vandt til at maa komme ud, kan det väre grunden?
Eller du tar ham med til Dr. dyr.[/quote]
Vi har haft ham siden 14 jan, så det er ikke så længe. Der er ikke sket noget nyt.
Ved ikke om han er vant til at komme ud, da han er fra kattensværn, men tror at han plejer at være udekat. Han vil meget gerne ud nemlig hvor imod Fiona er MEGET bange for alle de farlige ting udenfor (og hun har kun været ude en gang i sele, og det var ingen succes).
Han skal under alle omstændigheder til dr. dyr. Skal være sikker på at det ikke er pga. smerter.
[QUOTE=J’Aime mon petit ami;135699]Vi har haft ham siden 14 jan, så det er ikke så længe. Der er ikke sket noget nyt.
Ved ikke om han er vant til at komme ud, da han er fra kattensværn, men tror at han plejer at være udekat. Han vil meget gerne ud nemlig hvor imod Fiona er MEGET bange for alle de farlige ting udenfor (og hun har kun været ude en gang i sele, og det var ingen succes).
Han skal under alle omstændigheder til dr. dyr. Skal være sikker på at det ikke er pga. smerter.[/QUOTE]
Er han fra Kattens Værn på Frederiksberg? Hvis ja så få en tid på dyreklinikken der. De har en super dygtig dyrlæge: Tom Schantz Kristensen
Panda har lige haft blærebetændelse og hun brugte bakken- bare ofte og det var små klumper ift. normalen.
Phoebe satte sig alle andre steder end bakken, da hun havde blærebetændelse, så begge dele er altså set her i huset.
Start med, at få udelukket blærebetændelse, så kan der arbejdes videre bagefter, hvis det skulle vise sig, at være et adfærdsproblem…
[QUOTE=J’Aime mon petit ami;135670]Okay.
Han er også ret vild efter og komme ud. Kan det være pga. det ?
Ej sidder her og forestiller mig at han er ulykkelig her
Min lille mis:([/QUOTE]
[QUOTE=J’Aime mon petit ami;135699]
Han skal under alle omstændigheder til dr. dyr. Skal være sikker på at det ikke er pga. smerter.[/QUOTE]
Det er da helt sikkert en god idé, at få ham undersøgt, men umiddelbart lyder det for mig som om, at han har været udekat - og har han det, burde han nok ikke være solgt som indekat. Rigtig mange - specielt huskatte, der har gået frit - har meget svært ved at acceptere, at de ikke længere kan komme ud.
Og hvis det er det, vil du næppe kunne stille noget op. I har ikke mulighed for at lave løbegård?
[quote=Vivi_Fletcher;135783]Det er da helt sikkert en god idé, at få ham undersøgt, men umiddelbart lyder det for mig som om, at han har været udekat - og har han det, burde han nok ikke være solgt som indekat. Rigtig mange - specielt huskatte, der har gået frit - har meget svært ved at acceptere, at de ikke længere kan komme ud.
Og hvis det er det, vil du næppe kunne stille noget op. I har ikke mulighed for at lave løbegård?[/quote]
Nej det har vi ikke, for vi bor på 1. sal i en lejlighed.