Håndarbejde 2019- 2024

Kan du ikke hækle, Eva? Lærte alle piger ikke det i din tid - som ikke ligger så langt fra min tid heller?

2 Synes om

Jeg har lavet Kitty, den blev meget lille i det, ingen af mine kunne være i den :smiley:

3 Synes om

Jo, jeg har kunnet hækle, men det er desværre gået i glemmebogen :tihi:

4 Synes om

Jeg tænkte nok, du ikke var undsluppet :slight_smile: Men det handler jo også om interesse, når man når til det punkt, hvor man selv kan bestemme. Hvilket man jo ikke kunne i skolen. Dog er det min egen erfaring, at når man kunne engang, er det ikke så svært at gå i gang igen selv efter mange, mange års pause :slight_smile:

2 Synes om

Så er der ingen vej tilbage, nu er garnet til de hæklede strømper købt.

9 Synes om

Jeg skulle hente noget i stofbiksen i Næstved i dag og selvfølgelig røg der lidt med, udover det der skulle hentes :ups:
Pudestykke i gobelin, som bare måtte med hjem …

@DorteH

15 Synes om

Åh hvor er de bare smukke :star_struck:

2 Synes om

Ahhhrmen - hvor dælen har de nappet det billede af Manse henne…? :heart::smirk_cat::blush:

5 Synes om

Med lidt god vilje, kunne det være en ung Spotty :kissing_heart:

8 Synes om

Uanset om det er Manse eller Spotty, så er den da ualmindelig kær :hjerte:

Godt køb @Skattekat

6 Synes om

Sikke jeg får hæklet, og lært. Kan mærke at det er en fordel at jeg strikker, og dermed er vant til at håndtere garn mm.

Her har jeg leget med relief-stangmasker

Og så er jeg gået i gang med et tæppe til mig selv i en stor oldemor firkant

Det bliver med farve graduering i to tråde, og jeg må IKKE købe garn specifikt til det, må kun bruge garn jeg har i forvejen.

11 Synes om

Et par dage mere på tæppet

12 Synes om

Var i går en tur rundt i genbrugsbutiker og gandt dette stof, til den nette sum a 169 kr der er mindst 9 m i fuld brede

10 Synes om

Og du manglede det …

3 Synes om

Ja selvfølgelig, det er jo et must, mår man er på stoffer :lol:

7 Synes om

Er der nogen af jer der strikker, der har prøvet at slå op med møbius-teknikken?

1 Synes om

Er det en slags midlertidig opslagning du mener?

For det er hvad jeg kan google mig frem til, at man bruger ved møbius.

Det er en opskrift, hvor der står man skal bruge det, men jeg kan ikke helt finde ud af hvordan man tæller maskerne…

Om det er 1 eller 2 masker af gangen man skal tælle.

For man slår om over wiren og så under.

Er det 1 for over og 2 for under, eller er en over + en under 1 maske?

Så er det 1 over og 1 under = 2 masker

1 Synes om

Har du et link til opskriften?