Håndarbejde 2025 🧶

Den er godt nok også flot!

4 Synes om

Øj den er flot :star_struck:

3 Synes om

Det må så vist også være sidste ting til den dåbsgave :tihi:

Den kunne godt have brugt en vask inden den bliver givet, men eftersom vi skal være i kirken kl 11.00 i morgen må de leve med jeg ikke når det. I går skulle jeg egentlig bare montere en rangle og hæfte ender på nogle sokker, hvilket åbenbart ledte til en hue også :gruble:

12 Synes om

Det er et fint mødster - hvilke masker er det?
Mit bud er reliefstangmasker…

1 Synes om

Det er relief stangmasker, i Hooked by Cille’s alpemønster :slightly_smiling_face:

Jeg fik desværre først opdaget mønsteret og knækket koden til det relativt sent ift. hvornår gaven skal gives, så det blev kun til et par strømper, en hagesmæk, en suttesnor også elefanthuen denne gang, men næste barsels eller dåbsgave kommer helt klart også til at indeholde hendes sovedragt :smile:

3 Synes om

Reliefstangmasker er en af de masketyper jeg kan hækle, sådan nogenlunde. Synes de giver en flot effekt.

Har lige sneget et par omgange ind i et tæppe i Solid Granny mønster, det giver et flot break i stangmaskerne.

4 Synes om

Jeg er også vild med den effekt de giver, men jeg blev noget forvirret af mønsteret fordi hun har en række fastmasker imellem og det var nyt for mig, plus jeg selvfølglig fik startet på den opskrift med færrest noter til hvordan man gør først :joy:

Men det var ikke længe jeg skulle vente med, at planlægge næste gave, manden er lige kommet hjem og har fortalt at næste vennepar venter sig, så sovedragten er på listen over kommende projekter allerede :smile:

5 Synes om

I juni fik jeg klippet en del nyt, men jeg fik det ikke lavet inden sommerferien med børnebørnene, hundepasning osv, men nu er der gang i syværelset igen. Det første der er færdig er et sæt til hver af sønnikes 3 børn

Signes

Johannes

Jens

2 nye t-shirt til mig selv

11 Synes om

Som altid superflotte ting, heldige unger og heldige dig med det flotte outfit :love:

3 Synes om

Sikke heldige jeres børnebørn er, ene flotte ting :star_struck:

2 Synes om

Så fik jeg tøjet færdige til de sidste 5 af børnebørnene

Der blev også et par bukser til Vicki

Og endnu et par t-shirt til mig selv, de har en tendens at blive fuld af små huller på maven :tihi:

12 Synes om

@Lonse Formoder at du har denne bog? :wink:

4 Synes om

Ikke endnu, men tænker den på et eller andet tidspunkt lander i samlingen :sweat_smile:

3 Synes om

Meget forståeligt. At dømme ud fra forsiden, synes jeg de ser rigtig søde ud, og man behøver jo ikke kun at lave som nøgleringe, de vil da også kunne bruges som dukkehusdukker fx.

3 Synes om

:besvimer: :what2:

2 Synes om

Fik lavet denne tumle trold færdig i går, der manglede en arm og to ben, samt montering af arme og ben

Samtidig fik jeg hæklet lidt på et tæppe til Silver, knap halvdelen bundt garn.
Med det resultat at jeg nu har så ondt omkring min tommeltot :confounded: at jeg forsøger at holde på hækelnålen på en anden måde, men nøj det kræver koncentration at hækle, men håber det falder ind i en rytme, så jeg stadig kan hækle :kryds:

11 Synes om

Den er godt nok sød den tumletrold!

4 Synes om

Hvor er den kær :inlove:

Hvis du fortsætter med at bøvle med tommelfingeren når du hækler, kan det være at du skal overveje at prøve en anden hæklenål eller en anden type garn.

Jeg har efterhånden erfaret, at der er nogle nåle og noget garn jeg ikke kan arbejde med uden at få ondt i fingre eller håndled - hvilket jeg absolut ikke er tilfreds med :tihi:

5 Synes om

Takker.
Hækkelnålene har jeg brugt side siden 2016, hvor jeg lærte at hækle.
Men ja, noget garn er simpelthen så hårdt at hækle med, det har jeg smidt væk.
Normalt holder jeg sådan, når jeg hækler

Nu forsøger jeg at holde på denne måde og det hjælper, men indrømmer det føles helt forkert

5 Synes om

Jeg har altid holdt, som du gør på det nederste billede - og har altid i mine helt unge dage fået at vide, det var “forkert”. Man skulle gøre, som du gør øverst. Det kan jeg slet ikke styre. Så jeg fortsatte med min måde. Det er nok bare en vanesag, så du skal bare fortsætte, indtil hjernen har accepteret det :wink:

Dog synes jeg, du holder meget langt nede på nålen. Er det, fordi du ikke kan styre det, hvis du holder oppe på siliconeskaftet?

1 Synes om