Jeg har bare købt i creativ company synes ikke nogle er bedre end andre,men følg anvisningen i forhold til at de skal gøres ren inden…
Lige en sød bemærkning fra Katja.
Hun havde en veninde sovende og de ville selv lave den der bog fra Fantastiske Fehoveder til noget cosplay…
Hun fik lov at låne nogle syting og jeg havde nogle symaskinenåle liggende imellem…
De fik mit soveværelse og så sov jeg i stuen, så kunne de gå i seng når de ville…
Næste morgen kommenterede Katja så:
“Mor, ved du godt man ikke kan bruge nåle til symaskine til at sy i hånden med?”
Teenagere
Så blev jeg færdig.
Var egentligt færdig i går, men det ene ærme var 4 cm for kort. Det er fikset nu, og den er helt færdig.
Jeg troede jeg gjorde en god handel, da jeg for et par uger siden fik øje på et strikkekit til 175 kr. på Vinted … lignende kit koster noget mere i butikkerne her i DK.
Men jeg kan finde identiske kit - bare med flere dele - på Temu, til lavere pris, så deet …
Nåh, men … jeg er gået i gang med at strikke en halsedisse på de nye pinde og det er jo skidesmart at man kan udskifte stringen, om man er i gang med en sweater, eller noget med en mindre omkreds … men jeg oplever at strikkepinden skruer sig løs under strikningen
Nogen der kender …?
Muligvis har det noget at gøre med kvaliteten af varen, men det er irriterende, hele tiden at tjekke efter, om pinden sidder helt fast …
Men nu undgår du at støtte det koncept - win/win!
Har du brugt dimsen til at skrue pindene fast med?
Jeg har generelt også besvær med det, selvom jeg har købt KnitPro, jeg ender oftest med at få kæresten til at skrue dem fast, når jeg endelig tager mig sammen til at strikke
Anede ikke hvad den dims var til
Jeg går ud fra, den er for at få et bedre grib til at skrue?
Hvad med de grønne plastik-dimser?
Det er lige det den er til, og det er mit indtryk at selvom man ikke lige forventer det, så hjælper den faktisk
Den grønne dims er en stopper til at sætte på wiren, hvis du skal bruge pindene til noget andet
Den lille metaldims hjælper med at kunne få bedre fat på wiren og dermed strammet pinden bedre til.
Det kan dog være lidt svært at få ordentligt greb på især metal pinde.
Der kan det hjælpe at holde om selve pinden med en lille gummi dims (samtidigt med at man fortsat bruger metaldimsen til at få ordentligt fat på wiren).
Eller skal strikke noget hvor du ikke kan få wiren lang nok, så sæt den i enden af wiren, så 2 stk wire med med stopperen i enden
Se det er jo super smart, så kan man jo slippe for at anskaffe kabelforlænger dimserne
Mine evner til at få udstyr til at forsvinde er til tider ganske besværlig, fordi jeg ender med at måtte anskaffe nyt Også er det da smart, der er en ting, der er mulig at slippe uden om
Jeg har tilmeldt en garn klub for andet år i streg, sidste år fandt hun inspiration i Ringenes Herre og jeg har ikke nået at hækle strømper af det hele endnu I år finder hun inspiration i Harry Potter universet og januars garn var “Mail day” og det er faktisk lykkedes mig at få et par strømper færdig med det garn allerede
Februar garnet er ankommet, så når jeg har brug for en pause fra barselsgaver kan jeg komme i gang med dem
Er det efter den svenske opskrift jeg fik dig til at linke til?
Jeg er gået i gang med en ny sweater med en konstruktion jeg ikke har strikket før.
Halsen strikeks rundt, så deles det og strikkes frem og tilbage over bryst og øvre ryg.
Under ærmegabet samles det så, og strikkes ned derfra.
Og så kan jeg se at der er bileldet fra en opskrift på spriralstrømper, dem er jeg også i gang med.
Jeg strikker ikke, men det ser spændende ud og lækkre farver
Jeg har tit tænkt på … hvor mange striktrøjer har du og bruger du dem alle sammen?
Hvor mange jeg har? Pas
Bruger jeg dem alle? Nej, så overvejet faktisk at sælge lidt af dem.
Hvis ellers jeg husker opskriften rigtigt så ja, men det er med det forbehold at jeg ikke har brugt opskriften i et par år, men efterhånden kan den uden ad
Er der nogen herinde der kender et sted, hvor man kan finde DIY minimøbler til dukkehus? Jeg synes jeg har googlet, men det er kun ting til salg der kommer frem. Jeg har brug for “opskrifter”