Håndarbejde

Ja mon ikke, Frej er især tosset med det og når han har det på i dagpleje, ja så er det samtaleemne hele dagen, da de andre børn er vilde med figuerne
Det er faktisk en Tjekkiet tegnefilm

1 Synes om

Jeg kan godt huske tegnefilmene - der var jeg også vild med ham :thumbup:
Jeg er ret så barnlig, når det kommer til visse tegnefilm :tihi:

3 Synes om

Skønt velkommen i klubben, man bliver aldrig for gammel til en god tegnefilm :tihi:
I tiderne morgen da vi fik en videomaskine, var der disney filmene der blev købt. Hvis børnene sad og så en af de gode gamle klassikere og min far kom på besøg, Ja så sad han og så film med børnene, alt andet kunne vente til bag efter. Ungerne elskede det.

Jeg har selv flere t- shirt med den lille fyr og planen er at der også skal laves et par kjoler med ham på

2 Synes om

Jeg har lige fået Tintin og Hajsøen bestilt hjem til mit lokale bibliotek. Jeg var lidt ked af at jeg ikke kunne få den på vhs, men måtte nøjes med dvd. Det skulle jo helst gerne være helt som da jeg var barn. :sweat_smile:
Jeg har vel ikke set den i 25 år eller sådan noget - så jeg kan dårligt huske den, men den minder om hygge på sofaen med varm kakao. :slight_smile:

Og forleden så jeg Valhalla, på vhs! :smiley:

5 Synes om

Maggika.dk

Det er stort set alt sammen 180 cm bredt, men priserne er samme som andre steder blot for 145 cm bredt stof.

Men nu er du advaret der er virkelig mange fede designs og især designs som jeg ikke ser på andre stof sider. Farligt!!!

Hun er også på FB hvor de nye stoffer præsenteres inden tryk. Det er endnu farligere… :wink:

https://m.facebook.com/groups/2487814241460300

De her to skal vist også hjem og bo på mine hylder.
220g bamboo jersey i 180 cm for 135 kr - det er jo et røverkøb

6 Synes om

Jeg har faktisk købt en del Disney-film - bare til mig selv da jeg ikke har hverken børn eller børnebørn.
Men jeg hygger mig med at se dem _ især de lidt ældre :thumbup:

4 Synes om

Disney har ingen alder, her har vi fået Disney+ for min skyld og jeg sætter gerne en i gang mens jeg går og arbejder, det er så delig afslappende ar lytte til

Det er virkelig nogle fede stoffer, jeg er selv begyndt at gå efter det, ikke alle lige har. og de stoffer der er også bare lige mig :smelter: Det sidste års tid er det faktisk kun ensfarvet jersey, jeg har har købt, når jeg skulle bruge en at sætte til det mønstrede.

Glemte lige, hvad er forskellen mellem bambus jersey og bommulds jersey ??

3 Synes om

Jeg skulle nødig komme til af kede mig, så er lige gået i gang med en ny sweater, denne gang en Riddari - jeg har fået lavet første ærme på to dage

Blusen er kun med 4 farver, men det kunne ske at jeg kom til at bruge et par farver ekstra, da jeg har en masse fra den første islænder.
SÅdan er det med de islændere, har man strikket en er man nødt til at fortsætte, fordi man har så mange kontrastfarver liggende, som nødig skulle gå til spilde.

Link til den originale opskrift: Ravelry: Riddari pattern by Védís Jónsdóttir for Ístex

8 Synes om

Jeg er allerede så spændt på, når du viser dit færdige resultat :blush:

Med den ærme der kan den kun blive flot

Med venlig hilsen beimis ejer

2 Synes om

Det ser godt ud, er vild med farverne :hjerte:

2 Synes om

Det er to forskellige materialer der ligger bag - bomuld og bambus fibre.
Udover det så er bambus ofte strikket i en lidt løsere variant, så det falder lettere.

Den bambus hun har er en 220 - dvs den er rimelig kraftig. Jeg har ikke købt bambus hos hende før, men 220 er en god kvalitet, så jeg forventer at den opfører sig som bomuldsjersey i samme 220 kvalitet.

Hendes sommerisoli er 250 dvs næsten samme tykkelse som bomulsjersey. Jeg har syet en kjole med noget sommerisoli og noget bomuldsjersey og det opfører sig fint sammen.

Boblerne er fra maggika den ensfarvede jersey er fra mit lager

2 Synes om

Er 220 stoffets GSM? Eller hvad står tallet for?

Jeg har faktisk ikke sat mig helt ind i de nøjagtige detaljer hvad det egentlig står for.
Men tynd sommer jersey er typisk 180, lidt tykkere jersey er 220 og sommerisoli er 250.

Slog det lige hurtigt op og ja det er gsm eller gram står det også nogen steder som.
Så det er vægt/tykkelse pr enhed, jo højere tal jo kraftigere kvalitet/tættere stof/varmere stof

Super, så forstår jeg tallene… For man bruger det samme om vikler :klappe:

Lidt mere om det her https://www.customapparelsource.net/what-is-the-definition-of-gsm-when-purchasing-fabric/

og ja vikler er du jo også interesseret i stoffets kvalitet i gsm. Det skulle jo gerne kunne holde til bebs.

Vikler fås fra cirka 150 til 500+, og de kan generelt bære en voksen. Det er bare forskelligt, hvor behageligt det ville være at bære mange kg :slight_smile:

1 Synes om

Tusind tak for svar, så tænker jeg, jeg vil prøve noget bambus , sommerisoli eller French terry er simpelthen for varmt for mig, det samme er kraftig jersey

Nu spørger jeg lige dumt @Jeanette og det blev dig det gik ud over, :wink:for du har syet i sådan noget stof jeg tro det er.

Det stof du har syet det her i, skal man bruge lock symaskine, kan man ikke bare bruge en alm billig symaskine?

Spørger dumt, da jeg har nogle meget store sjove mål, når jeg endelig finder noget tøj der passer på alle måder og jeg kan være bekendt og gå i, plejer at købe flere styk af samme slags. Det fik jeg ikke gjort her. Men har en par shorts som er slidt en del. Havde i tanker jeg måtte kunne finde ud af og tegne dem af og låne en alm symaskine og selv sy dem. Men er det en håbløs opgave for en total nybegynder? Og kan jeg ikke sy i sådan noget stof med alm symaskine?

Med venlig hilsen beimis ejer

2 Synes om

Har fået syet lidt kjoler og overtøj :blush:

14 Synes om

Helt i orden, du spørger og der er ingen dumme spørgsmål :slight_smile:

Ja den kan sagtens sys på en almindelig billig symaskine, de første 5-6 år jeg syede til mig selv og mine børn, da havde jeg kun en almindelig symaskine. Stoffet er bomulds jersey

Vi er vist flere herinde der har nogle sjove mål og ja så er det en fordel at lave sit eget tøj…
Du kan sagtens sy dem selv, hvis det er i strækstof med elastik i taljen. så er det nemt.
Er shortsene færdige, så er det nemmeste at klippe dem fra hinanden og tegne mønsteret af. på youtupe er der et have af vejledninger om hvordan det gribes an og mener også der er flere hjemmesider med vejledninger i at sy dem.

1 Synes om