Jeg har modtaget følgende fra Marianne, og håber at flere får lyst til at skrive under:
[COLOR=#000000][COLOR=#000000][COLOR=#000000][COLOR=#000000][COLOR=#000000][COLOR=#000000]
[/COLOR][/COLOR][/COLOR][/COLOR]
[/COLOR]
[/COLOR]
Kære alle
En af mine gode venner Judith Frennung, der ikke bare er en mor, men en mor der generelt gør noget for vort samfund, så verden bliver et bedre sted at leve og er et af de største mennesker jeg nogensinde har mødt, har inderligt bedt mig om min hjælp og det skal hun uden tvivl have.
Judith har en dejlig datter Dagmar, der desværre efter vaccinationer som 2-3 årig blev hjerneskadet. Dagmar kommunikerer primært via tegnsprog og er i dag midt i tyverne. Tilbage i 2000-2001 var jeg delvist med til at træne min egen vovse Balou’s bror “Tøffe” op til Dagmar. Tøffe blev lært mennesketegnsprog og det er bare fantastisk at se dem sammen. Tøffe lærte også at gå foran Dagmar, så Dagmar følte sig mere sikker ned gennem Aalborgs gader. Dagmar har nemlig en lidt usikker gang. Dagmar og Tøffe er et team og det er ikke fair at de ikke kan få lov til at være sammen. Det ville være det samme som at amputere deres sjæle. Både Dagmar og Tøffe har på lige fod med andre rettigheder.
Dagmar har endelig fået tilbudt en lejlighed, der er noget nær perfekt til hendes handicap. Men boligselskabet nægter at give dispensation til hendes hund - så hvis Dagmar skal have en bolig, så mister hun sin hund… og hvis hun vælger sin hund, så er der ingen egnede boliger til hende. Hjemløs eller ensom. Dagmars liv i en nøddeskal.
Judith har nu startet en underskriftsindsamling på http://onlineunderskrifter.dk/web/HANDICAPHUNDE og en gruppe på Facebook: Servicehunde til mennesker med handicap.
Planen er, at sende underskrifterne sammen med endnu en ansøgning om dispensation til Boligselskabet NordBo i et fortsøg på at blødgøre deres hjerter. Dagmar er ikke alene, også en anden handicappet kvinde i ejendommen vil nu miste sin livsledsager.
Du kan støtte op om sagen med din underskrift og jeg appellerer om jeres støtte.
I kan læse lidt mere om baggrunden for underskriftindsamlingen under det ovenfor nævnte link.
På forhånd tusinde, tusinde tak.
[COLOR=#000000][COLOR=#000000][COLOR=#000000][COLOR=#000000][COLOR=#000000][COLOR=#000000]
[/COLOR]
Med venlig hilsen
UTIKA Hundeadfærdsskole
v/ Marianne Thornberg
Myhlenbergvej 98
Gandrup
9510 Arden
Tlf. 98298969
www.utika.dk
[/COLOR][/COLOR][/COLOR]
[/COLOR]
[/COLOR]