Hankat, kan ikke finde ud af at det ikke er en hunkat

Som sagt har vi jo to små hankatte her hjemme … De er endnu ikke kastreret, og jeg tror det er en god ide, at få det gjort snart.

Vores hankat Apollo, er begyndt at prøve på at “parre” Zeus. Jeg opdagede det den anden dag, ved at Zeus han brokkede sig en del. Da jeg kom ud til dem, lagde Apollo sig oven på Zeus, bed ham i nakken og så kunne jeg se hans hale begynde at lave nogle små bevægelser, eller hvad man nu skal kalde det. Jeg tog Apollo op, og hvad var på vej ud? … Hans tissetrold. :uha:

Jeg har aldrig oplevet det før, ved katte af samme køn. Er Apollo i løbe tid (hvis hankatte overhovedet kommer det), og er det fordi de skal se og blive kastreret?

Han har bare idag, prøvet på det to gange, og jeg føler jeg bliver nødt til at have øje, på dem hele tiden, så der ikke sker Zeus noget. :frowning:

Det kunne lyde, som de er ved at være kønsmodne - lidt dominansparringer er ikke usædvanlige :wink:

Det er ikke unormalt når to ukastererede hankatte går sammen at den ene vil forsøge at parre den anden. De begynder at blive kønsmodne og får lyster, også tager de hvad der, og i hans tilfælde er det så en anden hankat :wink:
Det er klart tid til at de skal kastereres.

Jeg tænkte det nok, synes også kattebakken er begyndt at lugte ;D Men jeg har ikke mulighed for at få gjort det, før i det nye år … Kan de vente så længe? Og kan jeg fortsat, blive ved med at tage Apollo væk, uden at støde ham, eller hvad man kan sige :slight_smile:

Jeg ville kun blande mig i kattenes forhold, hvis den ene begynder at trække sig - de skal selv have lov at finde en hakkeorden så at sige.

Præcis -. og kastrede hanner kan gøre præcis det samme. Du er der jo heller ikke hele tiden. Lad dem selv klare det der skal klares …

Jeps… Fik også et “chok” første gang Gucci besteg Balloo direkte efter en omgang soven…(tænkte det måtte være gode drømme host host :tihi: Havde ikke set det før - andet end hvis de legede og på den måde skulle afgøre en ting eller to…:tihi:

Årh okay, det lyder godt at alt er normalt så at sige :smiley: … Jeg er lidt mere rolig nu, og sørge for at få dem til dyrlæge som det første i det nye år :slight_smile: