Hankat - luksus?

det kan godt være det er et luksus problem - men kan ikke finde en jeg vil bruge :frowning:

ham der har været på bedding var den inden for rimelig afstand som var okay - men nu har saffir adopteret den lille nye, og han snippes nu her om 14 dage, og jeg tror ikke rigtig på hun løber så længe hun tåger rundt og leger mor for den lille.

jeg ved godt at det skyldes at jeg er lidt krævende- vil gerne have en ensfarvet choko - det er på mode med bicolor, rød og striber - og så vil jeg have ordentlige øjne.
Jeg synes bare det er MEGET langt at rejse til ex rusland for at parre når det er første gang for hende. og hun er ikke den modigste i verden- så så skulle jeg tage derover med hende og hjem og så hente hende igen - jeg kan alerrede høre mit visakort vride sig i kramper !

ja jeg er abitiøs, og nej jeg vil nødig gå på kompromis - øv !

Kender godt fornemmelsen - men der er nogen, der siger, at havregrød smager godt :wink:

Hvis du ikke umiddelbart kan finde en voksen, du vil bruge, kunne du måske søge efter en killing at købe til dit eget brug:? :wink:

det overvejere jeg også kraftig til den lille - men saffir bliver 2 her til sommer- så det skal jo til at være.
og at købe en dreng er også lidt bob bob - for har ikke andre muligheder end at have ham frit i huset, og det kan jo vise sig at blive en noget smelly affære

Man skal være krævende, så det synes jeg bestemt ikke du skal undskylde :wink: Men man skal også være realistisk, og de to ting har det ind i mellem med at kollidere ganske meget, og på de dummeste tidspunkter. Dit indlæg ffik mig til at tænke over hvorfor vi valgte og har fortsat med at have egne hanner; vi ville heller ikke “nøjes” med hvad der var både til at få fat i og hvad vi ville. Det måtte vi så også tage konsekvensen af, og måtte ud i at flytte til noget større.

Om jeg har fortrudt, nej, for jeg ved med mig selv at jeg ikke ville have kunnet nå dertil hvor jeg er i dag uden egne hanner, og jeg kunne godt tro at vi havde endt i statistikken af opdrættere, der stopper indenfor de første fem år hvis ikke vi havde hoppet ud i egen han. Ene og alene fordi vi ikke kunne gøre det vi gerne ville… Så vores kræsenhed kunne meget vel have kostet os en skøn hobby, og jeg er sikker på at andre har det på samme måde, måske ikke ligefrem i fht hanner, men på andre områder indenfor opdræt. Ind i mellem så må vi æde nogle kameler, og nogen kan som godt glide ned med lidt tilbehør, mens andre bare er en for stor mundfuld.

Så om du skal gå på kompromis med en kommende han, eller tage chancen og få dig din egen med de følger det så har, det ved kun du, og der kan ingen råde dig. Kun du ved hvor stort et kompromis du vil indgå, også i fht at sende din pige ud af huset til en parring. Jeg forstår dig så udmærket, hvad du så end kan bruge det til :slight_smile:

Altså første og fremmest kan jeg selvfølgelig sagtens forstå du vil ha’ en ensfarvet choko :hjerte: men de klorinplettede KAN jo godt lave pæne killinger, se bare Ib :wink:

Er der virkelig ikke nogen der har en ensfarvet orientaler i miles omkreds? O.o

Kira - jeg kender INTET til Ori-opdrættere, men ved da at fx Veena har fået kat fra Holland og England. Det er da en smule mere overkommeligt end at skulle helt til Rusland.

Det er uden tvivl lettere - rent transportmæssigt i hvert fald - at købe hankat i udlandet frem for at sende sin hunkat til parring i udlandet. Men umiddelbart forstår jeg Kira som om, at hun ikke har mulighed for at have egen hankat og derfor skal have sin hunkat parret - i udlandet :slight_smile:

Ja - men det vil da også være lettere i fx Holland frem for Rusland. I hvert fald i min bevidsthed :slight_smile:
Holland kan man da køre til… Og måske kan Kira finde det hun søger der?

[QUOTE=Ann K;805767]Ja - men det vil da også være lettere i fx Holland frem for Rusland. I hvert fald i min bevidsthed :slight_smile:
Holland kan man da køre til… Og måske kan Kira finde det hun søger der?[/QUOTE]

Lidt perspektiv. Det tager 10 min kortere at flyve fra KBH til Moskva end det gør at flyve fra KBH til Nice :slight_smile:

Kira - jeg har da en skøøøn ensfarvet chokolade hankat gående :tihi:
At han så er ruhåret er jo en helt anden sag - men hans morfar ér dog en Orientaler :stuck_out_tongue:

Nå spøg til side :stuck_out_tongue: jeg kan nu sagtens forstå dine overvejelser, vi kigger jo begge efter “de samme” hankatte - og ja, vi ér nok lidt kræsne, men det synes jeg kún er et godt tegn - dog er det IMO skræmmende, hvor få hankatte vi faktisk kan finde, som vi mener er tilfredstillende …
(og ja, Veenas Omar er én af dem vi har sukket meget og længe over - han er SÅ skøn!! :hjerte:)

Det siger faktisk mere om den generelle standard for Kat. IV katte, end det gør om os…
Hvilket fører mig tilbage til, den sunde konkurrence - eller mangel på samme i Kat. IV… :S

Oh well…
Jeg kan jo også sagtens, jeg hár jo lavet aftaler for min lille pige OG Gaia er højdrægtig…

Vi skal nok finde en pæn dreng til Saffi :trøste:

/Mette

Muligt… men uden at have tjekket nærmee, så er det nok billigere at komme til Nice… og for en ludfattig opdrætter, er det et punkt man bestemt ikke skal kimse af! :smiley:

Jeg har så lige kigget på vejret, og på denne årstid vil jeg godt nok også hellere bruge de 10 minutter ekstra til Nice frem for Moskva. :slight_smile:

[QUOTE=Ann K;805767]Ja - men det vil da også være lettere i fx Holland frem for Rusland. I hvert fald i min bevidsthed :slight_smile:
Holland kan man da køre til… Og måske kan Kira finde det hun søger der?[/QUOTE]

Jeg er ganske sikker på at Kira også kigger der allerede :slight_smile: Hun har været i både Tyskland og så vidt jeg husker netop også Holland for parring tidligere… Det har så bare været med en anden hunkat, hvor hun på forhånd vidste hvordan hun var med løbetiderne og at rejse, og også med en anden psyke end Saffi :slight_smile:

Der skal også titer test samt en attest fra dyrlægen for at komme til Moskva :slight_smile:

Jamen det var fordi jeg forstod det somom at du mente at afstanden var afgørende at jeg skrev som jeg gjorde :slight_smile:

Jeg ville ihvertfall ikke reise for langt bort for en førstegangsparring, i tilfelle det ikke funker.
Så ville jeg heller ikke reist til Russland for en parring,da hadde jeg heller importert alene eller sammen med en annen oppdrettervenn og laget en solid avtale om sameie :slight_smile:

Jeg har jo min supersnille Omar her,som er hvitflekke som du ikke er interessert i, og som du har litt av linjene dine i nå.
Han har et kjempeminus,og det er øyenfargen hans. Dem minner meg også om cinnamon for tiden:tihi:
Og øyenfarge som er så viktig for meg,så får jeg være glad at jentene hans har god øynenfarge ihverfall.

Mine hannkatter er ikke “public studs”,men jeg låner da ut til venner,etter jeg har fått bebiser med dem selv, og det er jo kort vei mellom oss pr fly :cool2:
Hvem som helst kan spørre,og det verste dem ville fått var et nei. Men du,Kira ville fått et ja :slight_smile:

Om alt går som man ønsker,så skal jo denne lille alien min, som ligner en alien-katt for tiden,og ingen jordisk orientaler :høhø: brukes i sparsomt avl, og han må du så gjerne også komme å låne. Det kan hende han bærer sjokolade,men han er helt uten hvitt,mønster og sølv.
Men han er jo ikke klar før sen-høsten,om han ikke har andre planer om å bli fertil sent i livet sitt.

[QUOTE=Thelma;806127]
[/QUOTE]
:smelter::smelter::smelter::smelter::smelter::smelter::smelter:
Ooooh Voodoo… Han er så FANTASTISK!!! (selvom Ultimate Sin er endnu mere fantastisk :wink: )

Tak for jeres input allesammen.
Jeg har intet mod at rejse for at opdrætte - har bla importeret fra polen, holland og finland.

Veenas omar er ex smadder flot - men har linjerne i huset i forvejen. Der er MASSER af drenge derude- især i holland og belgien, men ikke nogen jeg vil have.

og fremadrette kan det efterhånden sagtens hænde at jeg tager chancen og får egen dreng for en tid.

en del af problematikken er også at vi har så forbistret mange farver og mønstre. der er over 300 forskellige kombinationer, så der er masser af drenge- med hvid, stribet,prikket osv osv

skulle egentlig bare have luft for min frustration…