Hankat tisser igangen

Hej alle sammen…
Min kæreste er ved at gå amork på min hankat som har været under kniven:)
Men han (ifølge kæresten) bliver med at tisse i vores gang ved hoveddøren og det går KUN ud over kæresten ting ikke mine:) Vi har sprøjtede med rodendo, mener jeg det hedder, men stanken er der stadigvæk. Han har en fin kattebakke og den bruger han hehe… Han har haft blærebetændelse og nyresten mener jeg det hedder, så kender tegnene på det og det viser han slet ikke:?
Nogen gode råd? Han er lidt over 2 år gammel

knus nattøs

For det første, hvis det er Rodalon du mener, skal der vaskes grundigt efter. Det er yderst giftigt for katte!
Man kan få noget, der hedder Urine Off - det tager lugten.

At han kun tisser på din kærestes ting, kan være dominans.
Hvor gammel var han, da han blev kastreret? Var han begyndt at markere inden kastrationen?
Hvad er det for ting han tisser på? Kan de ting ikke fjernes?

Mener han var omkring et år gammel og nej, han tissede ikke andre steder end kattebakken inden :slight_smile:
Jamen han tisser på hans jakke, hvis den ligger ned, på sækkestolen, i hans sko. Det er vist de ting, han siger at den pisser i. Vi har forsøgte at lukke døren der ud til, men vi er begyndt at glemme det, for katten kan godt lide at ligge der ude :slight_smile:
Men vi bruger det som man også gerne må bruge i kattebakken til at tage stanken smiler…
Men vil da lige prøve at købe det andet du snakker om… Men hvor kan det købes?

[QUOTE=Nattøs;609404]Mener han var omkring et år gammel og nej, han tissede ikke andre steder end kattebakken inden :slight_smile:
Jamen han tisser på hans jakke, hvis den ligger ned, på sækkestolen, i hans sko. Det er vist de ting, han siger at den pisser i. Vi har forsøgte at lukke døren der ud til, men vi er begyndt at glemme det, for katten kan godt lide at ligge der ude :slight_smile:
Men vi bruger det som man også gerne må bruge i kattebakken til at tage stanken smiler…
Men vil da lige prøve at købe det andet du snakker om… Men hvor kan det købes?[/QUOTE]

Hvis du er nødt til at bruge noget i kattebanken til at tage stanken, kunne det måske være en idé at prøve at købe noget godt grus til bakken i stedet? Måske bryder katten sig heller ikke om, at bakken stinker? Hvis du får den rigtige type grus, vil du som minimum slippe for lugten, da det er lugtabsorberende. Og så ved man jo aldrig, om katten også vil være gladere for det.

Hvis det kun er et markingsproblem på kærestens ting, når de ligger i gangen, så må I simpelthen få indført en disciplin omkring problemet. Jeg har en kat der bider i ting; så sørger jeg for at fjerne alle ting, som den evt. ville kunne finde på at bide i + alt hvad jeg har kært. Har man børn, så må man også indrette sig efter at gøre hjemmet sikkert for dem osv. I bliver simpelthen nødt til at få lavet nogle ‘husregler’ og huske hinanden på dem. Ud med sækkestolen, hvis den er blevet tisset på. Jakke og sko lægger I i blød i Rodalon (uden sæbe!) i et par timer og vasker derefter normalt i vaskemaskinen. Urine Off kan i bruge til hvis der er kommer tis på panaler eller noget, for den skal ikke vaskes af igen. Den rene jakke hænger I derefter hver dag ind i et klædeskab eller op på en knage. Skoene ind i et skab eller op på en høj skohylde. Det er bare ikke godt nok med, at I forsøgte… det der problem kan ødelægge jeres forhold totalt og det kan gå ud over den stakkels kat. Så ud over at I skal have vasket lugten ordenligt ud af tingene (og skal forberede jer på, at nogle nok bør smides ud), så bliver I altså også nødt til at få styr på den her gang.
Det var ment som et venligt, men seriøst spark :slight_smile:

Han har en dårlig vane, der skal brydes - og det letteste er jo at fjerne de få ting, der udgør problemet.

Urine off kan købes i større dyrehandlere, enkelte dyrlæger og lign.
Hvor i landet bor du? Så er det måske lettere, at hjælpe dig :slight_smile:

Tjae kan se at kæresten har sprøjtede sine sko i nat :slight_smile:
Vi bor i odense, så der er butikker nok i odenseby at købe ved :slight_smile: Jeg vil prøve at købe det URIN off. Ja måske vi skal smide tingene ud, selv om det er træls. for det er en dejlig dyr sækkestole.

Hvad mener du med at han har sprøjtet skoene?
Hvad har han sprøjtet dem med?

Rodalon skal IKKE sprøjtes på. Det skal vaskes meget, meget grundigt af.

Ja, man kan altså ikke bruge Rodalon til at sprøjte på skoene. At man kan købe Rodalon på spray er bare for at gøre det nemmere med at sprøjte den på pletter. Og spild ikke pengene på spray-varianten, for den er fortyndet. Køb flaskerne i stedet (eller alternativt MinusMug på flaske - det er et lignende produkt). Og så skal alting som sagt lægges i blød i Rodalon-opløsning i nogle timer og derefter vaskes i vaskemaskinen, så Rodalonen kommer helt ud af tingene igen. Kun Urine Off kan bruges til at sprøjte på ting, der ikke kan vaskes. Min helt personlige mening er, at hvis sækkestolen er blevet tisset på, så smid den ud. Den bliver ALDRIG helt lugtfri, og hvem gider have et hjem, der lugter af kattetis? Jeg havde selv en FatBoy der led den grumme skæbne, fordi jeg altså havde en meget tissetrængende kat, imens jeg vaskede kattebakke.

Og så må du altså forklare kæresten at han IKKE og ALDRIG nogensinde må bruge rodalon uden at vaske grundigt efter med vand!
Skidtet er hamrende giftigt for katte - og faktisk heller ikek så særligt sundt for menensker!
Og at bruge en sprayflaske med rodalon i, hvor der er risiko for at en kat kommer forbi i det øjeblik at der sprayes - det er simpelthen uansvarligt!
Katte kan dø efter kontakt med rodalon selv i meget meget små mænger…

Herhjemme er der regler, sko skal stå på trappen, tøj aviser og andet skal holdes væk fra gulvet, da vi selv har en enkelt kat som tisser overalt hvis vi ikke er opmærksomme. Folk må ikke drille ingolf, for hvis de gør går han ud og tisser på deres sko, jakke eller hvad der nu lugter af dem (hvis det ligger på gulvet) Hvis han begynder og trippe lidt rundt så følger jeg ham pænt ud på bakken og gider han ikke på bakken så går vi ud på badeværelset hvor han så tisser i risten.
Det er en vanesag det der med at der ikke må ligge noget som helst på gulvet, men når man føst er kommet ind i det, så tænker man ikke over det. Jeg ved med ingolf at det er magtspil det der tisseri, derfor er jeg meget opmærksom på hvad han laver og ofte når han begynder at “snakke” på en helt bestemt måde jamen så er det op og følg ham på bakken. men det har også taget mig 6 år at lære de små tegn og der sker stadig uheld…
men måske skulle i prøve med noget andet grus.

Det kender vi også fra vores gamle Milly, som kan være lidt småsenil. Hun har en bestemt lyd, som ofte (men ikke altid) betyder, at hun skal tisse, men er lidt i tvivl om, hvor hun skal gå hen. Så plejer det at hjælpe, at sætte hende ind i bakken. :slight_smile:

Hvor tit gør du kattebakken ren og hvor står den? Har du mere end een bakke?

Katte er renlige dyr, så bakker skal rengøres dagligt. Samtidig er det vigtigt, at bakken står et roligt sted, så katten kan føle sig tryg, når den er på WC. Det er trods alt en lidt sårbar situation at befinde sig i :wink: Måske en ekstra bakke - evt. i gangen - kan hjælpe :slight_smile:

Når han tidligere har haft problemer med urinvejssygdomme, synes jeg det ville være en god idé lige at få undersøgt en urinprøve for at sikre, at den ikke er gal igen. Symptomerne kan variere meget alt efter hvor plaget katten er. Jeg har oplevet urenlighed som det eneste symptom på blærebetændelse, så det kan bestemt ikke udelukkes at han er syg igen bare fordi han “kun” tisser uden for bakken.

Når katten tisser andre steder og specielt på din kærestes ting så tyder det på mangel på opdragelse - ikke af katten, men af din kæreste. Så længe han ikke lære at lade være med at smide sine ting så længe lære katten ikke at lade være. Selv skoene må sættes i et skab hvor katten ikke kan komme til dem :slight_smile: