Haps! Det er kylling

Jeg var ved at drage den konklusion, at mine katte ikke gad at æde råt. Forsøgte at give Cinnamon en bid rå kylling på et tidspunkt, og det var hun godt nok helt vild med - at lege med. Måtte snuppe det fra hende, da hun var på vej ind i stuen med det. Den anden dag forsøgte jeg at friste med lidt råt oksekød. Magic gumlede lidt på noget af det, men lod det så ligge, og Cinnamon gad dårligt sniffe til det.

I dag ville jeg imidlertid koge noget kylling, fordi Magics mave ikke har haft det helt godt siden flytningen. Og så blev jeg nærmest overfaldet af to katte, der med stor entusiasme forsøgte at overbevise mig om, at det slet ikke behøvede at blive kogt!

Magic sprang på bordet og ville tage selv, og netop som jeg løftede ham for at sætte ham ned, fik han sat tænderne i en luns, som han så på den måde fik med ned. Så måtte jeg jo give mig og lade dem begge få lidt. Nu ender det nok med, at Magic får endnu dårligere mave, for råt kød er vel næppe det ideelle foder for en lille, belastet mavse! :uha:

Bernie havde også tendens til ret dårlig mave de første par måneder, men oplevede faktisk aldrig, at det var råt, der slog den ud af kurs… :slight_smile: