Har adopteret kat fra internatet og søger gode råd

Dejligt. :blush: Jeg glæder mig til at se flere billeder af ham fremover. :heart_eyes:

1 Synes om

Tak Frida, i søndags ville han putte med mig i sofaen, håber på mere af det :smiley::heart_eyes_cat:

17 Synes om

Så fint. :slight_smile: Der er en der er glad for at have fået et rigtigt hjem. :heart_eyes: spiser han også mere nu?

1 Synes om

Han spiser lidt mere (drikker godt), men ikke de 45-50 gr. han burde spise. Har derfor ringet til internatet i dag.

Tager nok en tur til dyrlægen i morgen, hvis ikke der er sket noget i dag.

1 Synes om

Du kan evt. høre dyrlæge om h*n vil udskrive Mirtazapin til ham, det virker appetitvækker.

2 Synes om

Han ser ik så tynd ud, men det kan være svært at se for pels? Får han både vådmad og tørkost? Nogle katte elsker begge dele og andre er mere til det ene end det andet.
Mine katte gider ikke spise det billigste dåsemad man kan få. Så de får noget fra netto, der er dyrere. Af tørfoder har jeg altid serveret noget fra Hills, der passede til alder og deres fysiske forhold. Fx får min gamle kat Frida på 16 år Hills K/D til hendes dårlige nyrer samt andet tør - og vådfoder til dårlige nyrer. De to unge misser på to år får sterrilised fra Hills blandet op med noget Maine coon mad til store katte og noget Hills T/D til tænderne.
Det kan være en jungle med kattemad, og vi har nok hver især vores favoritter. :slight_smile:

1 Synes om

Når du aer ham er det tydeligt, at han gerne må tage lidt på, og spise skal han jo uanset :blush:
Han er blevet præsenteret for noget Royal Canin, noget Spezialised, og 3 forskellige slags vådkost.
Købte noget der hed perfect fit (tørkost til indekatte) i forgårs, og det er det jeg har haft mest held med indtil videre.
Er begyndt at veje skålene for at have helt styr over hvad han spiser.

1000 tak for hjælpen.

1 Synes om