Har brug for en hjælpende hånd

Hey alle

Som de fleste af jer ved foregår der et kæmpe oprydnings arbejde i Katteri Kafra efter sagen med Racekattens regnskab. Jeg er koordinator på omplaceringen sammen med Karens søn Palle, og vi står og skal omplacere:

8- 9 ungdyr 6-10 md.
8 – 9 Voksne 10 md- 4 år
8- 9 killinger.

Kattene er alle ægte MCO, sunde, i god kondition, vaccineret og chippede. De er stambogsført i FiFE og de bliver neutraliseret inden de omplaceres. Ingen katte går ud til avl.

Kattene tilbydes til lidt over neutraliseringsprisen. På denne måde vil “salget” af dyrene være med til at financiere udlæg til neutralisering af de resterende katte.

VIGTIGT!!

Dette opslag handler KUN om omplacering af kattene for at sikre deres ve og vel. Hvis det håndteres korrekt, bør udgifter til dyrlæge og modsvarende salgspris hvile i 0 og det skal understreges på det kraftigste at hverken koordinatorene eller dem der har tilbudt at hjælpe på nogen måde har nogen økonomisk interesse i at hjælpe.

Ej heller er der tale om indsamling!!, så det er ikke muligt at sponsorere neutraliseringer ved private indbetalinger og det er heller ikke muligt at betale til Kafra privat eller på særskilte konti. Dette handler udelukkende om kattene og at holde dem væk fra BYBerne. Det vil derfor blive de interesserede kælekatte-købere der erholder udgifterne således at hjælperne ikke skal gribe i egen pengepung for at dække udgifterne.

Omplaceringen er en meget uoverskuelig opgave pga det store antal katte og jeg vil blive utrolig glad hvis nogen af jer som sidder derude evt. kan omplacere nogle af disse dejlige kælekatte til venner, bekendte eller familie. Det vil være en kæmpe hjælp og med til at forhindre at kattene ender på det store ByB-marked

Jeg vil vende tilbage med køn, navn, alder og måske billeder når jeg har fået disse oplysninger

Tråden her er udelukkende et råb om hjælp til omplaceringen og kan på ingen måde bruges som debat omkring hvad der er sket i Racekatten eller forholdene omkring familien Kafra i øvrigt. Efter aftale med adminholdet henstilles der på forhånd til udelukkende at fokusere på kattenes ve og vel!!. Vi håber alle i vil give os en hjælpende hånd med oprydningen så alle kattene får en god skæbne og ikke kommer BYB-markedet tilgode

I kan kontakte mig omkring omplacering på [email protected] eller på tlf. 39674415

På forhånd tak for jeres hjælp.

NB. Jeg er på udstilling d.3.5 og vil derfor ikke tage min tlf. og vasker katte idag. Så skriv mails.

Hvad er pris-idéen? :slight_smile: (Ved ikke helt hvad en kastrering koster i den del af landet :)) Har en bror der (nok) gerne vil have en stor mco kastrat til selskab for hans huskat. Det har han i hvert fald udtrykt ønske om nogle gange før, så vil prøve at høre ham ad.
Og må de gå ude eller er det kun indekatte?

Hvis klinikken der normalt tager sig af katteriets katte gør det koster det ca. for en
steriliserling 1300
kastration omkring det halve

men kun for indgrebet - uden øremærning, vaccinering osv

Lis D - Ok, tak for det. Må lige vente og se hvad Free Jazz så kommer med, der står jo lidt over neutraliseringsprisen. Om det så er forskellige fra hunner til hanner eller om det jævnes ud på et plan/niveau… :slight_smile:

Jeg har jo f.eks. et par gange fået en på “opleveren” når en kat blev neutraliseret -. så kom der lige en tandbehandling oveni.
Det ved jeg ikke om du har taget højde for Pia - ellers bør du nok.

Jeg har vist misforstået noget - skal ejerne, de nye, selv sørge for neutralisering - eller?

[QUOTE=Eva K;173468]Hvad er pris-idéen? :slight_smile: (Ved ikke helt hvad en kastrering koster i den del af landet :)) Har en bror der (nok) gerne vil have en stor mco kastrat til selskab for hans huskat. Det har han i hvert fald udtrykt ønske om nogle gange før, så vil prøve at høre ham ad.
Og må de gå ude eller er det kun indekatte?[/QUOTE]

kattene vil blive solgt for mellem 1000 og 1500 - alt inkl. De er færdigtvaccinerede, chippede og så neutraliserede.

Da der er både drenge og piger og den endelige kønsfordeling ikke er 100% kendt endnu samt der både er voksne og killinger, så vil det blive jævnet så meget som muligt ud så det i det mindste går i nul rent økonomisk.

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;173473]Jeg har jo f.eks. et par gange fået en på “opleveren” når en kat blev neutraliseret -. så kom der lige en tandbehandling oveni.
Det ved jeg ikke om du har taget højde for Pia - ellers bør du nok.[/QUOTE]

De bliver alle set efter af dyrlægen ifbm neutraliseringerne og der bliver taget stilling til det enkelte dyr i samarbejde med dyrlægen.

Regitze - Ok, tak. Jeg vil prøve at høre min bror ad. Så mangler jeg bare at høre om det med om de må komme ud, eller? (Han har både haft ude- og indekatte)

nej - det er et ikke. I og med at INGEN katte skal ud til avl overlades dette indgreb ikke til de nye ejere men foretages inden omplaceringen

Kattene har haft adgang til løbegård og er vant til at være inde. De vil trives godt som indekatte men der er ingen restriktioner på om de må komme ud.

Det vil klart være at foretrække at de ikke må grundet sikkerhed, men da det handler om omplacering af 30 katte, er det ikke et krav - kun et ønske.

Ved vi noget om farver Gitze?

uha - der er en blandet landhandel dernede :D:D jeg ved der er creme, sort blotched, et par blå, et par hvide, et par røde … mener ikke der er nogen non-agoutier … men alle farver er vist repræsenteret det meste er uden hvidt så vidt som jeg husker flokken :slight_smile:

Hvis du sender mig et opslag på min mail [email protected] kan jeg give det til min svoger som arbejder i en børnehave, hvor han tit bliver spurgt om han kender nogen der sælger katte og gerne langhårs. Det er ikke familier der går op i det med stamtavle mv. men helt “almindelige” børnefamilier.

Derudover skal jeg gerne sætte opslag op på syddansk universitet i Odense

Men det er jo bedst hvis kattene er beskrevet med køn, pris mv.

Jeg kan også sætte opslag i brugsen og andre steder jeg lige kan komme i tanke om.

Jeg kender desværre ikke selv nogen der står og mangler en MCO

[QUOTE=Nevadaisy;173482]Hvis du sender mig et opslag på min mail [email protected] kan jeg give det til min svoger som arbejder i en børnehave, hvor han tit bliver spurgt om han kender nogen der sælger katte og gerne langhårs. Det er ikke familier der går op i det med stamtavle mv. men helt “almindelige” børnefamilier.

Derudover skal jeg gerne sætte opslag op på syddansk universitet i Odense

Men det er jo bedst hvis kattene er beskrevet med køn, pris mv.

Jeg kan også sætte opslag i brugsen og andre steder jeg lige kan komme i tanke om.

Jeg kender desværre ikke selv nogen der står og mangler en MCO[/QUOTE]

det er SUPER sødt af dig Hanne - du hører fra Pia så snart Grindsted er forbi og hun kender den nøjagtige kønsfordeling og farvekombination :slight_smile:

Ja, send også gerne et til mig. (Gerne når I ved lidt nærmere om køn, farve, alder etc.) Så hænger jeg det op på biologi på uni.

-kramer

tusind tak - vi har virkelig brug for al den hjælp vi kan få i betragtning af antallet… de er rigtig sødt af jer at hjælpe os med det

Det er fint og selvfølgelig vil jeg hjælpe med at sætte opslag op, det er da det mindste jeg kan gøre :slight_smile:

Jeg har skrevet følgende på min Facebook profil

Omkring 30 maine coon katte med stamtavle har brug for et nyt hjem, pris 1.000-1.500kr, både killinger, ungdyr og voksne op til 4 år, alle er neutraliserede inden salg. Sig til hvis du kender en der står og mangler, så kan jeg videreformidle kontakten.

Måske andre vil skrive noget lignende, det kunne jo være vi havde nogle i vores netværk, der står og mangler uden vi er klar over det :slight_smile:

Du er bare en skat Hanne !! super ide - jeg har fulgt dit eksempel - who knows :slight_smile:

Hvor befinder kattene sig rent geografisk? Jeg vil prøve at høre med mine forældre, da de har snakket om at få en MCO, men vil killingerne ikke bliver formidlet videre til en højere pris?

KH

Sofie