Har brug for et råd eller 2

Jeg vil ikke tvære i det, men min ex og jeg havde en labrador, som vi gik til prøver med. Vi gjorde en udflugt ud af det, da jeg synes det er rigtigt spændende at se på :slight_smile: .
Men vi fandt ud af, at så snart jeg var med, fik Bell ingen premiering. Jeg synes SLET ikke jeg var nærvøs, men Bell kunne mærke det. Så det blev sådan at jeg pænt måtte blive hjemme, hvis Bell skulle klare den :slight_smile:

Mit bedste råd er altså at holde dig langt væk i forbendelse med vet… og håber iøvrigt at han begynder at slappe lidt mere af.

Stakkels Diesel, sikken en grim oplevelse han har haft. Jeg synes du skulle prøve med Bachs blomstermedicin, den der hedder “Rescue” vil jeg tro det skal være. Spørg evt. forhandleren.
Det kan ikke skade, og det er synd for både Diesel og dig, som det er nu. :trøste:
Det er min erfaring at det virker godt.
Siden kan du, hvis der behøves mere, prøve med Zylkene eller Serene Um, som skal bruges over en længere periode.
Held og lykke med det hele!:slight_smile:

er der ikke andre der kan tage til dyrlægen med ham - det lyder som om han kan mærke hvor ulykkelig du er og det smitter…

det med tisseriet tror jeg stopper snart - det lyder nøjagtig som min Cleo når hun har været i bad… - jeg kan huske sidst - hun satte sig på køkkengulvet, maiauwede til jeg kom derud, kiggede mig lige i øjnene og sked så ud over hele gulvet…

det er en “jeg hader dig ligenu mor” - ting… hun gjorde det et par gange og så stoppede det… mine katte har aldrig været urenlige - det var ren trods og vrede

men jeg ville holde op med at tage ham til dyrlægen selv og få nogen til det der ikke har samme forhold til katten - det ville nok hjælpe

Husk ikke at have tøj og andre ting liggende på gulvet for da tisser
han helt sikert og husk at vaske godt med Rodalon,så der ingen
tisselugt er tilbage.
Jeg har selv flere katte som jeg ikke engang kan få i bur uden hjælp
og på en brutal måde…med håndklæde over katten og een klar til at
lukke buret med det samme…han er bare så ræd for bur og han bed
en dyrlæge engang så hun måtte aflyse alle hendes operationer for
10 dage…han rendte fra hende og jeg brugte halvanden time på at fange
ham igen på hendes klinik…hun bad mig om ikke at tage ham med en
anden gang…så ja,det er træls når det bliver sådan men hvis det kan hjælpe
at andre tager mis med for dig,så er jo problemet løst…krydser fingre for jer.

Jeg havde på et tidspunkt en meget angst kat, dog ikke når vi var til dyrlæge og sådan, men i hjemmelige omgivelser.
Jeg brugte noget som hedder Anzi-Calm, som kan købes ved dyrlægen. Det er noget værre klister-stads men ved min kat hjalp det utroligt meget efter bare 1 ½ måneds brug!
Han var en totalt forandret kat. Fra at gå fra at krybe rundt langs kanten, ikke ville løftes, have store pupiller hele tiden til at være rent ud sagt belastende påtrængende (som han i virkeligheden er)

For os virkelde det!´- og jeg tænker det også kan virkel for dig. Du skal bare fortsætte med det, så ser du en forandring.

Jeg håber du finder noget som virker på ham, for det er nok ikke en holdbar løsning at han ikke kan komme til dyrlæge!

Hvordan er han der hjemme?

Tak for alle svarene …

Han er normal en rigtig “ballademager” der skal ske noget lege , spæne rundt, putte/kælende, madglad med mere nu er alt bare modsat.

Men tro det lyder som en god ide at Ellin tager ham i poten og går til dyrlæge med ham uden jeg er med. Men tro jeg ville prøve han kommer her hjem til os også forlader jeg hjemmet inden han kommer.

Ellin og jeg har snakket om om det kan havde noget med hans MEGET sarte lugtesans. Jeg har sagt til hende at jeg aldrig har haft så sensitiv kat. Her forleden der havde Ellin givet mig kyller tænkte fedt det må vi prøve for rå kylling smovser han i sig. Første gang jeg lagde den på gulvet sprang han op på fryseren og anden gang et par dage efter tænker jeg nu prøver vi igen. Han kom ud i bryggers og snusset til den han fnøs og væsset og løb i stuen med en kost af en hale.

Ved ikke om det er en blanding af mange ting eller om man kan sige det er det …

Som min mand siger ja morgan (vores birma) han kan få tømt kirtler, taget blod prøve og de kan skrummle rundt med ham sidder med sine kønne blå øjn og siger ikke et piv .

For mig lyder det som om du godt kunne bruge Anzi-calm til ham for at få vendt den nervøse (som kommer til udtryk i surhed) adfærd. Anzi-calm går ind og hjælper de kemiske forbindelser i hjernen, for ofte ved de katte som ændre adfærd, så er det fordi de mangler der der stof… Det er en dyrlæges ord, og jeg er en klovn til at beskrive det, men synes virkelig du skal prøve at få det vendt mediciske eller via træning med ham ellers bliver han bare mere og mere stresset.