Har du fået stjålet et kæledyr?

Station 2 vil undersøge markedet med stjålne kæledyr.
Man hører jo desværre ind imellem om katte som forsvinder fra hjem og indhegninger…

Ja 3-4 dyr i ugen i følge DKK sidst jeg snakkede med dem… Det er godt nok skræmmende højt, hvis det tal holder stik…

Godt initiativ!

Heldigvis ikke nej og håber hellere aldrig nogen side jeg kommer til det:-)

Ja, der var jo den sag med bimse killingerne der blev stjålet? Hvis folk kan huske den?

Den husker jeg tydeligt, og killingerne var vist kun et sted mellem 4-5 uger gamle på det tidspunkt og aldrig fundet igen :frowning:

ja og savner ham stadig:ked::ked:han er heldigis chippet og kastreret,og håber at han en dag bliver fundet,har meldt det til katteregistret

Desværre er det blevet en ny trend for kriminelle at stjæle hvalpe og killinger. :thumbdown:

Måske skulle tidlig mærkning indføres samtidig med at man mærker sit hus med at kæledyrene er mærkede på samme måde som andre ting i huset er mærket?

Jeg synes, det er meget spændende at se, hvad Station2 kommer frem til. Jeg kender da flere, som f.eks ikke lader deres hund stå udenfor en butik af samme årsag. Og det tyder jo på at der florerer noget, som bekymrer hundeejerene. Hvad angår katte, så husker hele racekatteverdenen og flere til nok den frygtelige historie om bimsekillingerne, der blev stjålet, og det var jo så forfærdentligt :ked:.
Fænomenet at stjæle kæledyr, er så grotesk en handling - tænk at man vil røve et forsvarsløst dyr til en uvis skæbne. Kan man da for dælen ikke nøjes med at stjæle penge og fladskærmsTV, det kan da erstattes og ingen lider nød (selv om det jo selvfølgelig er drøn frækt og ubehageligt at blive udsat for!)

Jeg har heldigvis aldrig fået stjålet et kæledyr.

Det er vildt at der er nogen der kan finde på at stjæle dyr og så de små bimser der, som slet ikke var store nok til at komme væk fra deres mor:ked:

Har heldigvis ikke fået stjålet et kæledyr. Synes at det er så kyniskt at stjæle nogens dyr (læs. familiemedlem) :mad:
Har i et par måneder overvejet, om jeg skal have et af de der skilte man sætter på døren, om at her bor x antal dyr (i tilfælde af brand osv.) …ved bare ikke om jeg tør…IMO er det, et eller andet sted, som en invitation til tyve :? :frowning:

[quote=Itzy Bitzy;244949]Har heldigvis ikke fået stjålet et kæledyr. Synes at det er så kyniskt at stjæle nogens dyr (læs. familiemedlem) :mad:
Har i et par måneder overvejet, om jeg skal have et af de der skilte man sætter på døren, om at her bor x antal dyr (i tilfælde af brand osv.) …ved bare ikke om jeg tør…IMO er det, et eller andet sted, som en invitation til tyve :? :([/quote]

Ikke hvis du også oplyser om at de er mærkede :slight_smile:

Jeg har heldigvis heller aldrig fået stjået et kæledyr. Men mine forældre har fortalt at ved et besøg i Ballerup for ca 10 år siden, satte min mor vores daværende hund udenfor et bibliotek, 5-10 min senere kom min far ud fra biblioteket og ville hente hunden. Han blev stoppet af en ung pige der sagde at det ikke var hans hund og han ikke måtte tage den (hun havde åbenbart set min mor sætte hunden) og at hun ville tilkalde politiet hvis han tog den. Min far endte med at pænt måtte vente på at min mor kom ud. Grunden til at min far ikke måtte tage hunden, var at der ifølge nyhederne havde været flere hunde der blev stjålet og slagtet, for at spise dem, læste vi senere. Grotesk, men super flot af den pige at hun var så opmærksom.

[quote=Itzy Bitzy;244949]Har heldigvis ikke fået stjålet et kæledyr. Synes at det er så kyniskt at stjæle nogens dyr (læs. familiemedlem) :mad:
Har i et par måneder overvejet, om jeg skal have et af de der skilte man sætter på døren, om at her bor x antal dyr (i tilfælde af brand osv.) …ved bare ikke om jeg tør…IMO er det, et eller andet sted, som en invitation til tyve :? :([/quote]

Vi har skilte på vores tre hoveddøre hvor der står " Levende dyr " pga brand .

Jeg tror nu ikke der er nogle tyveknægte som syntes hittekillingerne og Sally er noget værd , men vores datters hund som er her tit er chippet.

Jeg har heller ikke ord for hvad jeg mener om de modbydelige personer , som kan finde på at stjæle andres dyr :lynogtorden:

Der er sku ben i næsen på sådan en pige… Flot:thumbup:
Det er skønt når der er nogen som er opmærksomme og som TØR at blande sig…

Dorthe

Ja, vores dejligt schæferhund, vi 3 måneder inden havde arvet fra min afdøde farmor. Den dag i dag ville jeg stadig ønske at hun ikke havde været så rar en hund, for så kunne det jo være at de aldrig havde fået hende med:ked::ked:

Jeg sætter kun meget sjældent mine hunde udenfor en butik! Simpelthen fordi jeg ikke vil have dem stjålet…
Af samme årsag har Dise lært at stå og galpe åndssvagt, fra jeg går til jeg kommer igen… Der er to fordele ved det - jeg kan høre hende hele tiden og ingen henvender sig til en gøende hund :wink: Og ja - det er indlært!!! Dise kunne ikke være mere revnende ligeglad med at være bundet af - det gør vi jo så tit til træning…

Vores blev ikke stjålet imens hun stod bundet et tilfældigt sted, nej hun blev stjålet fra vores ejet hjem:lynogtorden:
Det er rigtig grimt at komme hjem fra arbejde og se at hunden er væk (som det eneste).

[quote=Ginaby;245036]Vores blev ikke stjålet imens hun stod bundet et tilfældigt sted, nej hun blev stjålet fra vores ejet hjem:lynogtorden:
Det er rigtig grimt at komme hjem fra arbejde og se at hunden er væk (som det eneste).[/quote]

Frygteligt!!!

Der er flere grunde til at mine hunde galper tosset, når nogen bare rører ved vores havelåge… I begyndelsen skyldtes det at vi havde haft et natligt indbrud, hvor jeg vågnede ved at tyven stod i vores soveværelse… Hunden havde ikke reageret overhovedet - dagen efter startede vi et intensivt gø-kursus!!!
Siden har vi set, at praktisk talt samtlige naboer/genboer her på vejen har haft besøg af tyvebander, der mere eller mindre har ryddet deres hjem for værdigenstande. Vi gik fri pgr vores gøende hund…
Og nu er der så problemet med at hunde bliver stjålet, hvis de står bundet udenfor en forretning…
Jo - det irriterer mig helt vildt med sådan nogle gøende hunde! Men jeg har ikke tænkt mig at ændre på en tøddel i den forbindelse når det gælder mine egne… For deres og vores sikkerheds skyld!
(Næstnaboen havde en stor rottweiler… Hunden gik i baggangen, når den var alene hjemme og sagde aldrig en lyd, når nogen kom… Deres hjem var ryddet for samtlige møbler og naturligvis alle værdigenstande en dag de kom hjem fra job! :S Den kom på Gø-kursus hos os… og da næste bølge af tyverier gik hen over kvarteret var der kun to huse, som gik fri her på vejen… deres og vores!)