Har du faste spisetider?

Har du faste spisetider?
Eller spiser du når du er sulten?

Jeg spiser altid morgenmad, men tidspunktet varierer, alt efter hvornår jeg står op.
I løber af dagen spiser jeg lidt og ofte, så når aldrig at blive rigtig sulten.
Men om aftenen der ender jeg altid med at spise kl. 18, +/- 5 minutter, når jeg bare er herhjemme. Det ligger simpelthen på rygraden at aftensmaden det er kl. 18, det er meget sjældent at jeg ikke spiser kl. 18. Selvom jeg fx. prøver at udskyde madlavningen lidt, så jeg går lidt senere igang, men stasig før 18, såer maden stort set altid klar til kl. 18.

Nej, vi spiser, når vi har lyst. Specielt med aftensmaden bliver det tit meget sent, og spiser vi kl. 19, så er det tidligt for os, som regel er klokken mindst 20. Enkelte gange har vi spist henad kl. 22, men det er lige sent nok.

Jeg spiser bare når jeg er sulten. :slight_smile: Specielt her i ferien, fordi det også er meget forskelligt hvornår jeg står op.

Vi spiser også når det lige passer os.

Her om sommeren spiser vi altid aftensmad sent - vi har først lige tændt op i grillen nu her :slight_smile:

Nej det har vi ikke. Vi spiser når vi er sulten, det skyldes nok at vi bare er os to.
Min mand kommer hjem fra Sverige i aften(han har været en uge der for at fiske) Han bad så pænt om at få “rigtig mad” i dag, så jeg spurgte hvad det skulle være. Hans svar: frikadeller med stuvet spidskål og kartofler. Så jeg er glad for at vi først kommer til at spise kl.21

Vi spiser når vi er færdige med maden :slight_smile:

Det kan være kl 17 eller kl 22. Det kommer an på hvad vi skal have at spise, hvad vi har lavet i løbet af dagen, og om vi skal noget efter aftensmad.

Som oftes griller vi jo, og det kan være noget der er færdigt på 10 minutter eller på 15 timer.

[quote=PiaR;412039]
Som oftes griller vi jo, og det kan være noget der er færdigt på 10 minutter eller på 15 timer.[/quote]

Lige et spørgsmål til grillnørden :wink:

Hvor lang tid skal et stykke laks have på grillen? Det er sådan et almindeligt portionsstykke, som jeg har lagt på noget staniol, og det skal så på grillen lige om lidt, men jeg spiser sjældent fisk, så jeg ved faktisk ikke helt, hvor længe det skal have :?

vi spiser når sulten melder sig og her i sommervarmen er kl tit 21 inden vi får mad, men normalt spiser vi aftensmad ved 19 tiden.

Vi spiser på de underligste tidspunkter …Carsten arbejder med skiftende vagter, så vores mad er meget rettet ind, efter hans tider.

[quote=Jane;412057]Lige et spørgsmål til grillnørden :wink:

Hvor lang tid skal et stykke laks have på grillen? Det er sådan et almindeligt portionsstykke, som jeg har lagt på noget staniol, og det skal så på grillen lige om lidt, men jeg spiser sjældent fisk, så jeg ved faktisk ikke helt, hvor længe det skal have :?[/quote]

Det kommer jo an på varmen på grillen :slight_smile:

Men jeg vil tro sådan en 10 - 12 minutter.
Eller til fisken føles fast og “flaget”

Når vi griller en hel lakseside, får den ca 23 - 25 minutter på en 125 grader varm grill - tilsat en masse god røg.

[quote=PiaR;412060]Det kommer jo an på varmen på grillen :slight_smile:

Men jeg vil tro sådan en 10 - 12 minutter.
Eller til fisken føles fast og “flaget”

Når vi griller en hel lakseside, får den ca 23 - 25 minutter på en 125 grader varm grill - tilsat en masse god røg.[/quote]

Tak :thumbup:

OK, det er gasgrillen, så ikke lige noget røg denne gang :slight_smile: Men det lyder ellers godt :ok:

Vi har rimeligt faste spisetider af hensyn til Sebastian, den bette purk :slight_smile:
Så vi spiser ikke aftensmad senere end kl 18

Nej - og hvis jeg ikke er sulten, spiser jeg ikke, selv om jeg så skipper et måltid eller to. :wink:

Nej vi har ikke faste spisetider og kan spise fra kl 18 til 22.
Oftest spiser vi dog ved 20-tiden.

Vi har ikke faste spisetider, men ofte bliver klokken 21 før vi spiser…ja nagle/mange gange er den 22 eller sågar 22:30…men vi går så først i seng kl 1:30/2:00 på hverdagsaftener…i weekenden spiser vi ofte kl 23 og går så først i seng ved 3-4 tiden :ups:

Nej slet ikke :slight_smile:

Vi har nogenlunde faste tider… mellem 18 og 19… Der er vi nemlig begge sultne :slight_smile: