Har du fortrudt

Ville du leve dit liv på samme måde som indtil nu. :?

Eller ville du ændre på ting i dit liv - hvis du kunne leve - om igen.

Jeg er jo 65 år her til den første.
Der er ting - som jeg personligt ville ændre på :slight_smile:

der er mange ting jeg ville gøre anderledes…

  1. jeg ville aldrig have brugt 3 år af min teenagetid på en mand er slog mig
  2. jeg ville være gået i regressiv terapi som 18 årig og ikke som 25 årig…
  3. jeg ville have valgt en anden studievej
  4. jeg ville have taget mit drømmejob som daytrader da muligheden bød sig…

uha… det er bare småting… så er der alle de store ting… men omvendt - min fortid gør mig jo til den jeg er idag… på godt og ondt…

men sådan er det jo så let at være bagklog :slight_smile:

Tja… jeg ville nok have taget mig lidt mere sammen i min tid i folkeskolen så jeg havde haft mod på en hhx dengang i stedet for først 4 år senere :frowning:
Jeg ville derved ikke have spildt 4 år af mit liv og jeg ville nok have været meget længere i mit liv end jeg er nu :slight_smile:

Men jeg er nu tilfreds med det sted står, på trods af mine 4 spildte år :slight_smile:
Jeg har et super lækkert arbejde hvor jeg får meget ros og folk er glade for mig - de nærmest slås om mig :slight_smile:
Jeg har en dejlig kæreste som jeg skal giftes med på torsdag :slight_smile:

Jeg ville ikke have taget musik på højniveau.

Så havde mit liv været bedre, for så havde jeg kunne vælge en anden uddannelse.

Resten var nok uundgåeligt og jeg er glad for de erfaringer jeg har gjort mig.

Skulle dog nok også have været lidt mere intolerant overfor religion.

red. på en anden side havde jeg muligvis så også været meget mere naiv - hvis jeg ikke havde taget musik på højniveau… det er svært at sige. :slight_smile:

De ting jeg fortryder her i livet, har alle sammen noget at gøre med mænd :cool: … så jeg burde nok være gået i kloster :fløjte:

Måske skulle vi være gået derhen :fløjte: sammen…

På en måde gad jeg godt at jeg havde taget en uddannelse noget tidliger men på den anden side har jeg lavet mange spændende ting inden jeg gik igang. Der er vil altid lidt man gerne vil lave om. Jeg havde det ikke så godt i folkeskolen og jeg følte ikke at jeg var god til en eneste ting så hvis jeg kunne lave noget om så ville jeg ha skiftet skole som barn.

jeg vil med!!!

Der er da ting, som ikke har været så fede, men jeg ville ikke ændre noget…

For jeg er nemlig rigtig godt tilfreds med at være den jeg er idag, og det er jeg jo i kraft af hvad jeg har oplevet/været igennem.

Og hvis man nu rejste tilbage og tog anderledes valg, så var der måske ting der var blevet endnu værre end de var mens det stod på.

[quote=Mona Jensen;214286]Ville du leve dit liv på samme måde som indtil nu. :?

Eller ville du ændre på ting i dit liv - hvis du kunne leve - om igen.

Jeg er jo 65 år her til den første.
Der er ting - som jeg personligt ville ændre på :)[/quote]

Jeg ville intet ændre, for uden min fortid ville jeg ikke have den indsigt og mulighed for at hjælpe andre som jeg har i dag.

Jeg mener, at min fortid har formet mig til min nutid, og at min nutid former min fremtid. Jeg lever derfor i dag på en måde som bevidst er med til at forbedre mine muligheder for fremtiden.

Det gjorde jeg ikke før, men jeg er glad for, at jeg som 31 årig allerede har fået denne livsvisdom. Og uden min fortid ville jeg ikke have haft den, og så ville mine muligheder for at hjælpe andre være begrænsede.

No regrets:-)

[quote=Battlestar;214313]

jeg vil med!!![/quote]

Er vi for sent ude :fløjte:

[quote=lenschow;214316]Jeg ville intet ændre, for uden min fortid ville jeg ikke have den indsigt og mulighed for at hjælpe andre som jeg har i dag.

Jeg mener, at min fortid har formet mig til min nutid, og at min nutid former min fremtid. Jeg lever derfor i dag på en måde som bevidst er med til at forbedre mine muligheder for fremtiden.

Det gjorde jeg ikke før, men jeg er glad for, at jeg som 31 årig allerede har fået denne livsvisdom. Og uden min fortid ville jeg ikke have haft den, og så ville mine muligheder for at hjælpe andre være begrænsede.

No regrets:-)[/quote]

Enig! Og godt skrevet! :ok:
-kramer

Hvor ligger det nærmeste munkekloster :?:?

:stuck_out_tongue: :klapper::klapper:

[quote=Skattekat;214338]Hvor ligger det nærmeste munkekloster :?:?

:stuck_out_tongue: :klapper::klapper:[/quote]

Måske er vi for sent ude…:tihi:

Her ligger en kloster-ruin tæt på mig.

[QUOTE=Mona Jensen;214342]Måske er vi for sent ude…:tihi:

Her ligger en kloster-ruin tæt på mig.[/QUOTE]

nu var nonne klostre ikke det mest hippe men der ligger da et par i sverige hvis nogen vil med :slight_smile:

vadstena og riseberga var kæmpestore nonneklostre

Vil I i MUNKE eller NONNE kloster?

Hvis I vil i MUNKEkloster, så er det vist ikke cølibaten I søger vel:-) hihi

Jeg kender en del munke, hvis det er… de er ikke underlagt løfter om cølibat:-)

Fniiiiiis

Der fik jeg jer - I er stygge er I. Indrøm det så!

Nej jeg fortryder intet " Non, je ne regrette rien" :thumbup:

Som den absolut fejlfri type, har jeg intet, jeg fortryder. :rock:

Nobody’s perfect…I’m Nobody :stuck_out_tongue:

Jeg siger ofte, at havde jeg bare gjort sådan og sådan, så var tingene anderledes og bedre. Jeg havde været jurist osv.
Men kunne jeg gøre tingene om i mit liv, så havde jeg ikke haft mine skønne sønner, været stolt af det jeg har formået siden 2001, haft nogle få men dyrebare skønne venner (især inden for kattehelvedet :o) ), mødt min vidunderlige kæreste. Jeg er et produkt af min fortid - og jeg kan faktisk godt li’ den jeg er… :slight_smile:

Når jeg ser sådan et spørgsmål så tænker jeg på filmen sliding doors.
En film der beskriver hvordan hovedpersonens liv ville se ud havde hun nået toget, og det syntes jeg er meget sigende. Det er marginaler der gør vores liv er blevet som det er, så det egentlige spørgsmål er vel, er du tilfreds med det ståsted dit liv har bragt dig, er svaret nej, ja så er der nok en masse man fortryder, men er svaret ja, så er der ingen grund til fortrydelser, for som battlestar så rigtigt skriver, så er det de ting der er sket i ens fortid der er med til at forme hvordan man som person er endt ud i nutiden.

Jeg er ganske godt tilfreds og jeg er ikke sikker på der var ting der ville ha gjort udfaldet meget bedre for mig.