Har du GPS?

Hvis du har - hvilket fabrikat og model har du?

Jeg har netop købt en TOMTOM one xl Europa. Så nu er det vist slut med at komme på spændende udflugter med mig som kort “bestyrer”. Eller måske kan TOM gøre det lige så “godt” :tihi:

Vi har en Garmin Nüvi 250 som vi er ovenud tilfredse med :slight_smile:

jeg harden samme som May-Britt :slight_smile: den kan finde LANGT det meste - men pas på - for sommetider får den PMS og så finder den på at kører dig ud på cykelstier og meget andet godt…

det er en fest :slight_smile:

men jeg ville ikke undvære “nuser” - jeg elsker min GPS :slight_smile:

Jeg har ingen bil, så GPS er ikke noget jeg gør mig i :slight_smile:

men den dag jeg måske får mig kørekort og bil så skal jeg have en - min stedsans kan ligge på et MEGET lille sted Gg

Jeg har en route 66 og den er fortræffelig,hvis man så skifter mellem hurtigste tute og korteste rute ,til samme distination så opdager man der faktisk er mange steder i Danmark man aldrig har været -LOL-LOL

Jeps - en Garmin 650 :slight_smile: …og jeg hverken kan eller vil undvære den :slight_smile:

Det er lige før mit liv hedder før og efter GPS’en. Den har givet mig utrolig meget frihed - bare køre langt væk og blive guidet ud og hjem. (Før kunne jeg blive væk for enden af vores villavej - næsten da).

Jeg skulle lige låne Karstens Garmin forleden, men tror I den ville tænde. Jeg trykkede og trykkede (det rigtige sted)

Nåå - op i ***** med det - jeg køte efter stedsans, og jeg fandt da også vej uden problem.

Da jeg kom hjem, var det overhovedet ikke ngoet problem for Karsten, at tænde for dyret…

:fuck:

Ja ja - jeg må forlede mig på min stedsans, for det er ikke første gang den driller mig - ikke Karsten…

-LOL

TomTom 720
og TomTom XL
Begge med kort over øst og vest europa.

Siden Brigitte blev fast passager i vores biler, er det ikke længer en lang diskussion og skænderi om hvor vi skal dreje eller er kørt forkert, fordi en eller anden kost har vendt kortet forkert.
Fed opfindelse sådan en GPS fætter.

Jeg har en tomtom installeret i min mobiltelefon (Nokia N73) og så har jeg en satelitmodtager i forruden. Jeg er glad for den selvom jeg ikke bruger den ret tit … jeg HAR nemlig stedsans :stuck_out_tongue: og arbejdede i et par år som chauffør hos Interflora, inden GPS’en blev opfundet :rock:

den ved da hvornår der er behov for at den tænder…Annette

vi har en, men jeg bruger den sjældent, da den sidder fast i min mands køretøj…hvad modellen hedder aner jeg ikke, men min mand kalder ham Børge

grunden til at jeg ikke gider buge ham, er at han hele tiden siger at jeg overskrider fartgrænsen…det ve jeg sgu da godt…men behøver jeg få det at vide af en “børge” …nej vel

Hvordan i alverden fungerer den der GPS via mobiltlf??:?:?:?
Har også sådan en ting i min mobil, men aner ikke hvordan den skal aktiveres.
Skal man oprette abonnement eller:?..:?

[quote=Mig og Mille T;107931]Hvordan i alverden fungerer den der GPS via mobiltlf??:?:?:?
Har også sådan en ting i min mobil, men aner ikke hvordan den skal aktiveres.
Skal man oprette abonnement eller:?..:?[/quote]

Jeg ved ikke hvordan det fungerer når man køber mobil med GPS :sorry: … min eks. hentede den tomtom på nettet og installerede den i min mobil … den ligger inde i ‘‘programmer’’ på min mobil.
Jeg vil ikke mene at man skal have et abonnement … det har du vel betalt for da du købte telefonen :?

vi har da osse gps, vi har så en navigon ts 7000 og det funker bare perfekt, tonya er jo gps freak og sidder som admin på en navigations-side.
jeg fatter ikke ret meget af det der gps værk, så det får tonya lov til at styre.
man ka jo få lagt poi-warner ind på sin gps. poi står for point of intererest, man kan osse selv lægge poier ind som man mener man får behov for.

may-britt s : tonya hjælper dig gerne med din gps og det med poier, så du ringer bare

Jeg har en Garmin “et-eller-andet” - og den er jeg rigtig glad for :slight_smile:

Ooork ja, vi har en 4-5-6-7 stykker. :tihi: :tihi:
En Nüvi, nogle Garmins, nogle Tom-Toms, og nogle flere. :tihi: :tihi:

Vi har en TomTon afældre dato - Den er rigtig god når den kan finde signal. Det er rigtig tit man kører afsted og så ryger signalet, det er ikke sjovt når man er på ny grund. =/

Jeg har en Mio med det der nymodens tjavs, hvor man bliver advaret om vejarbejder :slight_smile:

Hun er som regel meget god, men vi blev lidt uvenner på Amager i går aftes - der var nogle veje, hun helt bestemt mente var åbne for gennemkørsel og det var Tårnby altså ret ligeglad med :frowning:

[quote=Johnny;107951]vi har da osse gps, vi har så en navigon ts 7000 og det funker bare perfekt, tonya er jo gps freak og sidder som admin på en navigations-side.
jeg fatter ikke ret meget af det der gps værk, så det får tonya lov til at styre.
man ka jo få lagt poi-warner ind på sin gps. poi står for point of intererest, man kan osse selv lægge poier ind som man mener man får behov for.

may-britt s : tonya hjælper dig gerne med din gps og det med poier, så du ringer bare[/quote]

Tak skal du have, jeg ringer, hvis det bliver nødvendigt. He he - nu er det snart en uge siden, jeg købte den og den er ikke prøvet af endnu. Det havde været noget andet, hvis det var et nyt kamera, jeg havde købt :stuck_out_tongue:

[quote=Battlestar;107874]jeg harden samme som May-Britt :slight_smile: den kan finde LANGT det meste - men pas på - for sommetider får den PMS og så finder den på at kører dig ud på cykelstier og meget andet godt…

det er en fest :slight_smile:

men jeg ville ikke undvære “nuser” - jeg elsker min GPS :)[/quote] Okay, så tyder det på, at vores køreture stadig kan blive spændende. Jeg har haft det med at mene, at fugleflugtlinie må være den hurtigste vej fra A til B, men det har nu adskillige gange vist sig ikke at være tilfældet. Men spændende det har det været … bagefter :stuck_out_tongue:

Vi har en Garmin Nüvi 760, den er ok, men det var nok ikke en Garmin, jeg ville vælge næste gang.