Har du GPS?

Jeg har en Packard bell tingest… der som regel fungerer glimragende.
I hvert fald har den kun en gang ville have at jeg skulle køre på en cykelsti…
Den har en hel del “ting” som den vist også kan - men jeg er mindst lige så håbløs til GPSteknologi, som jeg er til alt andet teknisk, så jeg har koncentreret mig om den del der indbefatter indtastning af adresse og hjem :slight_smile:

Hvis man kører i udlandet, skal man også huske, at GPS’en har en indstilling for betalingsveje, der kan slås til og fra.

Taler af erfaring - vi var kommet til at sætte den til, at den skulle undgå betalingsveje, så da vi susede ned igennem Europa på vej til Italien, blev vi pludselig gelejdet af motorvejen lige før Østrig og helt ud på landet :? …underligt, det må være en fejl, tænkte vi heldigvis efter et stykke tid. Det var så, fordi man i Østrig betaler en vejskat (som vi i øvrigt havde betalt hjemmefra og fået et fint lille klistermærke til forruden - men det kunne GPS’en jo ikke vide :tihi:) - så ny indstilling på GPS’en og den beregnede ny rute tilbage til motorvejen - og turen blev afkortet med fire timer!!!

Jeg har en Tom Tom 920…byerne kender jeg godt vejen til, men lige finde den nærmere vej til bestemmelses stedet klarer GPS`en for mig.:)Det sparer mig for en del tid!:doh:
Hilsen Lone