Har du haft øjnebetændelse? Hjælp pls :)

Hej.

Har du haft øjenbetændelse… hvis ja… så forklar lige hvordan det føles. Jeg har selv kun haft det i mild grad.

Min kæreste har haft irritation i øjet i flere timer nu.

Pga pillen i øjet er det self møg rødt. Han siger at det føles som sand i øjet og at det gør meget ondt.

Han siger at det nok er øjenbetændelse…

Hva siger i?

Undskyld alle mine indlæg.

Det kan sagtens være øjenbetændelse, men det kan også være en allergisk reaktion / evt. ridse på hornhinden, når man føler det som om, at man har sand/glas i øjnene.
Typisk øjenbetændelse føles meget klistret og man kan have svært ved, at åbne øjnene, da det klister sammen.

Anyway- få fat i lægen, så får i nok nogen øjendråber/øjensalve, der kan hjælpe.

Jeg synes ikke øjenbetændelse er smertefuldt på den vis - det er bare irriterende og kan være ømt, men ikke direkte smerter.
Små børn med øjenbetændelse græder som regel heller ikke, så jeg vil tro det er noget i retning af en skade på hornhinden - det kan nemlig gøre avs - og der skal man altså til læge!

Jeg fik i sommers en heftig allergisk reaktion på en mascara jeg lige have købt, det føltes som om mine øjenlåg blev skrabet over sand, hver gang jeg blinkede … mit øje blev rødt og tårene flød :frowning:
Det var selvfølgelig i en weekend, så jeg måtte til vagtlæge og fik øjendråber der klarede problemet på 2-3 dage -thumbs

Enig med Vivi - det lyder som om han har fået et eller andet i øjet der har lavet en lille ridse… hvis det bliver værre og værre - så kan det være en øjenvip der har sat sig på indersiden af øjenlåget og kontinuerligt ridser hver gang han blinker…

DET er smertefuldt og kan kun fjernes med læge hjælp… alternativt - luk hans øje. Lad være med at lade ham blinke i 2-3 timer og se så hvordan han har det. Hvis det føles lidt bedre - så har han noget på indersiden som skal ud.

Han vågnede op her til morgen med betændelse i øjet… altså det der klister noget… Det gør stadig ondt. Så vi satser på at det er øjenbetændelse. Tak for svar :slight_smile:

Havde det været en ridse i hornhinden havde det vel gjort ondt der og ikke under øjenlåget? :slight_smile:

[QUOTE=Natascha;70262]Han vågnede op her til morgen med betændelse i øjet… altså det der klister noget… Det gør stadig ondt. Så vi satser på at det er øjenbetændelse. Tak for svar :slight_smile:

Havde det været en ridse i hornhinden havde det vel gjort ondt der og ikke under øjenlåget? :)[/QUOTE]

Hornhinden sidder da under øjenlåget :smiley:
Uanset om det er betændelse eller andet, skal han jo have fat i en læge.

I skal vurdere om det er øjet(altså hornhinden) der er irriteret eller selve øjenlåget. Hvis det er selve øjet kan der være et fremmedlegeme der irriterer og man kan forsøge at skylle med saltvand. ER det øjenlåget kan det være en betændt hårsæk og det kan næsten føles som en byld, meget ømt og varmt.
Ellers kan du slæbe ham til lægen og både få kigget øje og maveregion på en gang:)

Marina

[quote=Vivi_Fletcher;70264]Hornhinden sidder da under øjenlåget :smiley:
Uanset om det er betændelse eller andet, skal han jo have fat i en læge.[/quote]

Ja, men det er da kun hvis man lukker øjet :stuck_out_tongue:

Nah, har bare ringet efter nogle øjendråber :slight_smile:

[QUOTE=Natascha;70368]
Nah, har bare ringet efter nogle øjendråber :)[/QUOTE]

Men så har du vel også haft fat i en læge :stuck_out_tongue: