Har du regler for dine katte

Her i huset gør kattene som de vil, lige med undtagelse af når vi har gæster, så bliver de lukket i soveværelset og tilstødende lokaler mens vi spiser. :høhø:

Til daglig må de ALT, hvad med jeres?

ingen katte på bordet mens jeg laver mad eller mens jeg spiser ved spisebordet…

ellers ingen regler :slight_smile:

Ingen regler her …Mine katte har forlængst fået opdraget mig, og jeg har erkendt at det er dem der bestemmer her i hjemmet :tihi:

vores katte må ikke gå på bordene uanset hvad, men den regel har de så åbentbart valgt at boycotte, for de går lystigt på bordene og bruger endda vores spisebord som soveplads osv.

vi har så osse et enkelt vindue som kattene ikke må være i, men den regel har de osse botcottet, men vi har da heldigvis sat en stopper for det ved at sættet noget frosted rudefilm op på ruden, så ka de jo ikke se ud og så er det ikke sjovt

Ingen katte på køkkenbordet imens vi laver mad (men de hopper sjældent derop i forvejen)

Ingen katte på bordet imens vi spiser. De må gerne sidde på skødet eller, hvis det kun er mig der spiser, så må de gerne side på den anden halvdel af bordet.

ellers må de sådanset alt :ups:

Ingen katte på køkkenbordet på noget tidspunkt. Det ved de og holder det overraskende godt :thumbup:

Ingen katte på bordet når vi spiser. Det klarer de også fint.
Vi prøvede at lære dem, at de ikke må være på spisebordet og sofabordet nogensinde. Men vi blev simpelthen for trætte af at håndhæve det :tihi:

Bumbum. Kan ikke komme i tanke om mere :øhmm:

Når der er mad på bordet - og på køkkenbordet - er der adgang forbudt.
Derudover har jeg kun reglen, at de skal være søde ved hinanden :slight_smile:

Mit mini-badeværelse/toilet er kattefri zone (også den eneste dør, der er lukket), for kattene river håndklæderne ned og lægger sig på dem, og jeg HADER at blive lådden i ansigtet, når jeg tørrer mig.

De bliver også taget ned, når de hopper op på TV’et, for de kunne MÅSKE finde på at tisse ned i det.
(Minder mig om, at jeg skal huske at genopfriske lugten af appelsin).

Jeg har regler, som bliver fulgt når vi er hjemme, men kunne da næppe forstille mig de følger dem når jeg ikke er her. De må ikke være på bordende… Det er de heller ikke - når jeg er her i hvertfald, og så må de ikke være på tv’et: Mest fordi vores tv bord er meget ustabilt, og kan risikere at falde sammen, og det ville jo være skrækkeligt hvis de kom til skade. Jeg har sådan set også kun fjernet Fie derfra 2 gange, fordi jeg havde været så letsindig at lade godbidder ligge på hylden overnover. SÅ de blev flyttet, og problemet var løst :slight_smile:

Ingen katte på spisebord, sofabord eller køkkenbord, dog i køkkenet må de sideni vidueskarmen og følge med så man ikke træder på dem når de render mellem benene. Ingen hyleri, man må gerne tale med at sidde flere timer - næææ nej. Man kradser KUN klør i kradsebrættet og klatretårnet…

Reolen må
man kun være på første og anden hylde ;), men må ikke drikke af wcet…
Man må godt slås, bare det ikke bliver for voldsomt. Vil hellere være der når de slås end ikke være der…

Ingen katte på fjernsynet og de må heller ikke stå op af køkkenlågerne - ellers kommer der ridser i :slight_smile:

og man må ikke lege med Mors hårnåle, elastikker eller vatpinde - det er svært at håndhæve hehe men jeg kan aldrig finde
mine hår ting hehe…

Men man må gerne få en bid med ved
middags bordet hihi

her i huset er der strenge regler
Man skal være søde ved hinanden og hunden
man skal dele pænt 2 og 2 når der gives vådfoder (jeg har kun 10 underkopper)
man skal komme når der kaldes (og de ved godt hvad de hedder, selv om de er mange)
man skal dele sengen med mor og far (det kan godt give lidt utilfredshed)
køkkenet (6 m2) er kun for mennesker, så døren er altid lukket…men ellers er der ingen steder de ikke må være.

sad lige og overvejede det mens jeg læste tråden. her er faktisk kun to regler.
de må ikke være i nærheden af komfuret og hvis her er gæster til spisning må de ikke være på bordet (mest for gæsternes skyld - maden er sandsynligvis alligevel fuld af kattehår :høhø:)

Njaaah…

Aldrig på køkkenbordet.
Jeg kan så ikke forstå, hvem det er, der går på mit komfur, når jeg ikke er hjemme. :?

Når vi spiser alene ligger de i modsat ende af spisebordet, som er stort.

Når vi har gæster, og de hopper op, siger vi det samme hver gang:
Ih…misser…det plejer I da ikke at gøre…:tihi:

De må aldrig være ude om natten.
Alle bliver lagt i seng kl. 21 og sover stille og rogligt til kl. 6.

Her må de alt, undtagen være på bordet når vi spiser og laver mad.
Og så må de heller ikke slås.
hilsen lisbeth

Her i huset er der nogle få regler for Buster.

• Ikke gå på bordene - at han så hopper op er en anden ting. Men han hopper hurtigt ned igen, for ved det er forkert.
  • Ikke noget men at bruge tænder og klør over for mig, heller ikke kærlighedsbid.
  • Ikke stjæle min mad.

Ellers må han ganske meget, og det respekterer han, som oftest:ups:

Emil må (helst!) ikke spise Emmas mad da han er tyk nok i forvejen!

Begge katte må fortrække til soveværelset når far-Birger er på besøg da han er allergisk.

Emma må (helst!) ikke kradse i sofaen.

Ellers må de vist alt :smiley:

Mine gør som det passer dem, men når jeg laver mad og spiser må de ikke være på borderne, og det ved de godt.

Har prøvet at lære tøserne, at man ikke hopper op på køkkenbordet. I skrivende stund kan jeg høre dem hoppe op og ned flere gange. Jeg skal da ikke tro det er mig der bestemmer:høhø:

Den vigtigste regel er, at jeg skal have lov til at sove længe når jeg har fri. Igen er Lilli ikke enig. Ved 7-tiden hver morgen går hun igang med projekt morgenvækning. Hun kravler op i mit ansigt og laver små pibelyd som lyder mere som en lille hundehvalp end en kat. Når jeg vender mig om på siden kravler hun med. Napper mig lidt i hagen og øreflippen, stanger min næse lidt og hvis det ikke virker begynder hun at vaske mig i ansigtet.

Her til morgen stod jeg op kl 7 og serverede morgenmad og gik i seng igen. Det syntes Lilli var en dårlig idé og hun fortsatte projekt morgenvækning. Det endte dog med, at jeg fik lov til at sove en time længere, men med Lilli som samtidig lå på min arm/skuder/hals.

Måske fordi hun ikke vil risikere at jeg vågner uden hun opdager det og hun derved går glip af noget:p

[quote=Roses mor;356415]
Her til morgen stod jeg op kl 7 og serverede morgenmad og gik i seng igen. [/quote]

:høhø::høhø::høhø:
Så har de fået dig opdraget godt allerede :wink:

Du kan nu indstille dig på at skulle op kl 7 alle dage fremover :thumbup: