Har fået fjernet 3 tænder

Jeg havde min dyrlæge på hjemmebesøg for lidt tid siden, og ved min kat Blå der er 9 år bemærkede han at tandkødet var lidt rødt, men kun ved én tand og resten var fint. Det kunne indikere at der var et problem med denne tand. Så vi aftalte at det var en god idé med et tandrøntgen.

Det fik vi så klaret i dag, og samtidig tog vi lidt “senior-blodprøver” bare for at tjekke at lever, nyrer, blodprocent og blodsukker var i orden. Alt ok med blodprøverne.

Blå er med alderen blevet en lidt bestemt herre når det kommer til dyrlægebesøg, og da han har dårligt hjerte (p.g.a. False Tendons), så må han helst ikke stresses for meget. Så vi aftalte at jeg kom lidt senere med ham, og de tog ham ind med det samme - under narkose er hjertet ikke påvirket - det er stress vi skal undgå da der er risiko for at det kan skabe et akut problem. Jeg blev bekræftet i hvorfor jeg er begejstret for Skovlunde Dyreklinik. Pernille er virkelig super til at håndtere katte, og generelt er de kompetente og behagelige og tager de hensyn der skal tages. At prisen så heller ikke løber løbsk gør jo ikke noget.

Blå havde én dårlig tand, og to tænder der var ok, men hvor de med tiden også ville blive nedbrudt af FORL. Tandkødet er fint. Tre tænder blev fjernet. Nu må jeg sørge for at pleje Blå de kommende dage. Han er syet i munden så i fire dage står menuen på vådfoder og andet “søbemad”. Det tvivler jeg på at han vil stille sig tilfreds med. :slight_smile:

Jeg har ikke haft katte med dårlige tænder tidligere, men med en kat på 9 år så er det vel ikke helt uventet. Håber snart Blå kommer sig over narkosen og bliver helt frisk igen.

Stakkels misser, det var godt han kom til “tandlægen” - god bedrng til ham.

God bedring til ham :slight_smile:

God bedring med ham Jette.
Zutti spiste vådfoder 1 (en) dag, da han fik fjernet adskillige tænder. Næste dag insisterede han på tørfoder, som han slugte helt. Hvad skulle problemet være?, sagde hans blik. :cool:
Håber Blå kommer nemt over det :kryds:

Salû fik sidste år i en alder af 10 år fjernet alle tænderne undtaget 6 hjørne- og fortænder. Han kom sig både fint og hurtigt; på dag nr. 5 efter den store operationer nægtede han pure at spise mere vådfoder og insisterede på at få sin tørkost igen, og det har han spist uden problemer siden :smiley:

Go bedring til Blå! :slight_smile: