Har for travlt efter bakkebesøg

Når Mini har været på bakken for at tisse har hun tit aaaalt for travlt med at komme ud og fjolle videre at hun tisser på sig selv så hele hendes nedre mave rundt om numsen og nogle gange også hendes poter er helt våde af tis, for det første så lugter det ikke særlig godt, hendes pels bliver helt stiv og jeg vil altså gerne have min sort/hvide pige og ikke sort/gul. Når jeg opdager det vasker og tørrer jeg hende altid med en klud, men hun haaaader det, og jeg er bare verdens dåmmeste mor :doh:

Til gengæld er der ingen problemer når hun har lavet stort, der graver hun sig hele vejen til kina før, og tilbage igen bagefter.

Hvad søren kan jeg gøre?

Ja det var da et godt spørgsmål… Mon du overhovedet kan gøre andet end det du gør i forvejen?
Det tror jeg næsten ikke.

Har hun en åben eller lukket bakke? Prøv med det modsatte. Måske kommer hun for hurtigt ud af en åben. Eller har for travlt med at komme ud af en lukket hvis hun ikke helt bryder sig om at være derinde.

Selvfølgelig hvis hun allerede har en af hver, så melder jeg pas :slight_smile:

Har hun altid gjort det? :gruble:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;791815]Har hun en åben eller lukket bakke? Prøv med det modsatte. Måske kommer hun for hurtigt ud af en åben. Eller har for travlt med at komme ud af en lukket hvis hun ikke helt bryder sig om at være derinde.

Selvfølgelig hvis hun allerede har en af hver, så melder jeg pas :)[/QUOTE]

Hun nægter at gå på bakken hvis man fjerner “taget” så sætter hun sig ved siden af, og det samme hvis man sætter døren i, så hun må jo være tilfreds med den som den er nu.

Nej det synes jeg jo ikke hun har, og det er heller ikke hver gang hun gør det, men hvis hun liiige var i gang med noget, så kommer hun farende ud fra bakken og er helt vildt fjollet. Hun opfører sig ikke som en der snart bliver 4 år. :høhø:

Mærkeligt er det… min første tanke var noget urinvejslidelse så det gjorde ondt og hun så skyndte sig ud af bakken fordi hun forbinder den med smerte.
Men hvis hun pjatter? :gruble:

Somme tider når mine har været på bakken og lave stort så står de gerne derinde og graver hul og dækker til i meeeeget lang tid, og når de så er færdige så styrter de ud og rundt i hele lejligheden.
Jeg tror det er hvis de tror de har noget i numsen at de så “løber det af” men de har de altså ikke, så hvor de får idéen fra ved jeg ikke :høhø:
Ikke at det løser dit problem, bare lidt tanker :ups:

Pjatter kan vel osse været “aah det blev overstået” - så jeg ville få hende tjekket for en urinvejslidelse.

Det med at galloppere rundt når man har lavet stort, det tror jeg er helt normalt. Vores har altid gjort det. Vi plejer at joke emd at det er fordi de er blevet et kilo lettere og derfor kan løbe hurtigere :tihi:

Du kan evt vende bakken så åbningen vender mod en væg, men stadig med mellemrum så hun kan komme ud? Ved ikke om det så vil betyde at hun ikke vil gå inde, men så bliver hun jo nødt til at skulle gå ud og “vende” inden hun kan accelerere.

Gucci laver også en “tonser” når hun kommer ud af bakken, men hun gør sig heldigvis færdig først, så der kommer højst lidt grus med

[QUOTE=TrekkieGrrrl;791969]Pjatter kan vel osse været “aah det blev overstået” - så jeg ville få hende tjekket for en urinvejslidelse.

Det med at galloppere rundt når man har lavet stort, det tror jeg er helt normalt. Vores har altid gjort det. Vi plejer at joke emd at det er fordi de er blevet et kilo lettere og derfor kan løbe hurtigere :tihi:[/QUOTE]

SELVFØLGELIG! Hvorfor har jeg ikke tænkt på det??
Mine slaskedukker er jo lidt tunge i r*ven i forvejen, så det er da klart de nyder pludselig at kunne få lidt mere fart på :tihi:

Vores gør det også - selv 17-årige Milly. Og Snehvide plejer at tage en svingtur omkring kradsetræet, som om det er en “stripperstang”. Tossekat… :klapper:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;791969]
Det med at galloppere rundt når man har lavet stort, det tror jeg er helt normalt. Vores har altid gjort det. Vi plejer at joke emd at det er fordi de er blevet et kilo lettere og derfor kan løbe hurtigere :tihi:[/QUOTE]

Også her :klapper:

[QUOTE=Egeberg;791904]Mærkeligt er det… min første tanke var noget urinvejslidelse så det gjorde ondt og hun så skyndte sig ud af bakken fordi hun forbinder den med smerte.
Men hvis hun pjatter? :gruble:

Somme tider når mine har været på bakken og lave stort så står de gerne derinde og graver hul og dækker til i meeeeget lang tid, og når de så er færdige så styrter de ud og rundt i hele lejligheden.
Jeg tror det er hvis de tror de har noget i numsen at de så “løber det af” men de har de altså ikke, så hvor de får idéen fra ved jeg ikke :høhø:
Ikke at det løser dit problem, bare lidt tanker :ups:[/QUOTE]

Hun blev tjekket for blærebetændelse da vi var til årligt tjek her d. 3. Der var intet. Og hun tisser også kun i bakken.

Med Mini har jeg fornemmelsen af at det er en “ah det lettede” reaktion når hun har lavet stort, hun fortæller nemlig altid om det FØR hun går på bakken. :tihi:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;791969]Pjatter kan vel osse været “aah det blev overstået” - så jeg ville få hende tjekket for en urinvejslidelse.

Nemlig :høhø:

[QUOTE=Gucci;791973]Du kan evt vende bakken så åbningen vender mod en væg, men stadig med mellemrum så hun kan komme ud? Ved ikke om det så vil betyde at hun ikke vil gå inde, men så bliver hun jo nødt til at skulle gå ud og “vende” inden hun kan accelerere.

Gucci laver også en “tonser” når hun kommer ud af bakken, men hun gør sig heldigvis færdig først, så der kommer højst lidt grus med[/QUOTE]

Jeg har overvejet det, må se hvad hun siger til det. :slight_smile:

Mini løber altid fra kattebakken (i soveværelset) ind til mig i stuen, laver rejehop og ser rigtig fræk ud, og skynder sig at løbe ind i vinduet inde i stuen for at smaske af de pippere der sidder udenfor :klapper: