Har hørt så meget om Roger Abrantes

Så jeg glæder mig rigtig meget til på onsdag, hvor Racekatten har arrangeret foredrag med ham :thumbup:

Er der andre, der kommer :?

Samme her, så jeg glæder mig også til onsdag :ok:

Jeg kommer også og satser på at høre et spændende foredrag :thumbup:

Jeg kommer også, og jeg ved at han er en rigtig god foredragsholder :thumbup: Han var med da Felis Danica holdt opdrætterseminar efteråret 2007.

/Dorte

Hej
Jeg er også på pletten :thumbup:

mvh
Lone

Jeg gætter på at det er på sjælland? Øv…

Ja, Kbh - men alt har været optaget meget længe :slight_smile:

Vivi - Hehe, ja så er det jo helt udelukket, selv hvis jeg skulle få lyst til en 3 timer lang togtur til KBH -tihi

Men I andre må endelig nyde det på mine vegne også så :slight_smile:

Jeg synes han var udemærket, så ham på FD opdrætterseminar. Han er klart en rigtig god foredragsholder, men jeg var ikke helt blown away af hans katteviden.

KH

Sofie

Jeg kommer også.

Så ham også til FD seminaret, og der lod han ikke til at have så meget at fortælle om katte. Jeg er spændt på at se om han har noget nyt at fortælle.

Men hele hans attitude til dyreadfærd smitter af og er dejligt at høre om uanset hvad. :thumbup:

I er jo også altid velkommen i Ballerup på skolen - for kurserne er åbne for alle - I kan finde dem på www.etologi.dk - kurser for alle. Her kommer Roger også og fortæller om kattens adfærd og problemadfærd samt løsninger, Maiken har praktiske kattekurser, hvor vi træner på klassen og lærer om procedurerne bag og der kommer dyrlæger og gæsteforedragsholdere fra hele verden på video-undervisning på storskærme og viser og fortæller om deres studier og viden om katte.

Alle er velkommen til at deltage. Det kan varmt anbefales.

Om jeg er enig med Roger i alt om kattene ved jeg ikke helt - men en ting er sikkert - og det overrasker mange på skolen - han elsker dem og vil til en hver tid foretrække katte fremfor hunde. Desuden har han lige lagt et krav ind om, at alle elever skal træne mere end en art -det skyldes blandt andet, at han gerne ser hundetrænerne træne en kat også for det lærer de mere af:-)

Jeg kan rigtig godt lide Roger som menneske og som etolog - men nogle gange så stemmer etologens idéer ikke overens med kælekatteejerens - det ved I jo også:-) Fx udeliv… ja jeg er i bund og grund enig - men mine går nu inde:-)

Det er et punkt vi aldrig bliver enige på:-)

Vi har også en evig diskussion om jagt - er det medfødt eller tillært?
Jeg mener de fødes med en genetisk disponering for at lære at jage - Roger mener de kan fra en vis alder også uden oplæring - så vi har vores snakke som udvikler mig meget:-)

Jeg håber iøvrigt snart at få lov at arbejde for ham:-)

MVH

Der er kommet nogle afbud til mødet i morgen, så der er alligevel enkelte ledige pladser :slight_smile:

Onsdag d. 22. april kl. 19.00

Kattens adfærd v. Dr. Roger Abrantes

http://www.etologi.dk/DK/DKRogerAbrantes.htm

Mødet afholdes I Valby Kulturhus
Valgårdsvej 4-8, 2500 Valby

For Racekattens medlemmer pris pr. deltager 50,-kr.

Pris pr. deltager for ikke medlemmer 100,- kr.

Tilmelding til [email protected]

glæder mig også meget til at høre fordraget.

Og jeg glæder mig også, for korat-Camilla har lige hapset et par afbudspladser til os :thumbup: (eller ialtfald mailet Pia, så nu håber vi)

Vi har fået plads:)
Camilla

Og min nu 2-ugers forkølelse spillede mig et puds, den er nu gået i halsen, så min stemme forsvandt under de få bemærkninger, jeg vekslede i pausen, og det gør ondt at synke. Så jeg skyndte mig hjem til pakken med Hexokain, så jeg ikke skal melde mig syg denne søndag også.
Nåede dog at få et par yderst nyttige tips om bakke-tilvænning med hjem, plus mange gode grin: Manden er jo også morsom - meget morsom endda. Og så talte han sørme det fineste danske, jeg længe har hørt fra en ikke-indfødt :thumbup:

Ja han er morsom :slight_smile:

Og du kan tro mange elever på skolen får et chok, når de hører ham holde afslutningstalen hvert år for forældre på perfekt dansk:-) Mange sidder tre år og snakker om ham på dansk mens han er i rummet i undervisningen - jeg vidste det heldigvis godt - men de der ikke gør fårlidt at tænke over:-)))

Roger siger aldrig noget på dansk til os - han vil have vi øver os i engelsk:-)

Jeg synes han er en dejlig underholdende mand :ok:

Men som opdrætter er jeg nok lidt skuffet over foredraget - alt for generelt til, at jeg kunne bruge det til ret meget.

For et par år siden havde vi et andet adfærdsforedrag i RK, der var lavet specielt til formålet - dét lærte jeg faktisk rigtig meget af. :slight_smile:

Det kunne jeg sagtens forestille mig Vivi - han har måske holdt det på et for lavt niveau ifht til jeres viden om misserne. Jeg forstår egentlig ikke, at man ikke målretter den slags lidt mere til målgrupperne?

Hvad syntes I ellers om det? Sagde han slet intet som provokerede? Det plejer han nemlig:-)

Jeg skal på kursus ved ham i weekenden - i hunde. Praktisk træning hele weekenden. Det bliver garanteret også morsomt:-)

MVH

[QUOTE=lenschow;169515]Det kunne jeg sagtens forestille mig Vivi - han har måske holdt det på et for lavt niveau ifht til jeres viden om misserne. Jeg forstår egentlig ikke, at man ikke målretter den slags lidt mere til målgrupperne?

Hvad syntes I ellers om det? Sagde han slet intet som provokerede? Det plejer han nemlig:-)
[/QUOTE]

Vil tro, at det bliver for dyrt at få ham ud, hvis det skal målrettes. Ved heller ikke, hvor meget han egentlig ved om “multikattehold”?

Jeg følte mig egentlig ikke provokeret på noget tidspunkt. Ikke helt enig, men sådan er det jo ofte. Er sikker på, at mine killingekøbere ville have haft stor glæde af foredraget :slight_smile: