Har I besluttet?

Har I besluttet, hvor I skal holde ferie i år.
Hjemme :wehuu: eller i det store udland.

Jeg skal til Island i en uge sammen med nogle søde venner.
Min mand vil ikke med.
Heldigt…for så bliver han hjemme og passer kattene :wehuu:

Jeg skal holde ferie ude, nemlig i Danmark :tihi:

Jeg skal jo lige om snart til Island for 2. gang i år :slight_smile: … der bliver nok ikke penge til flere rejser i år, så mit bedste bud er: Casa del Tornemarksvej :fløjte:

Hvor skal I være på Island og hvad skal I lave ??

Holder aldrig ferie- dvs. vi var 5 mdr. i Australien i 2001, men har ikke været på ferie siden.

Vi har vist ikke råd til at holde det store ferie, så det bliver Costa Del Baghave, men det kan da også være hyggeligt nok.

Vi skal jo spare op til bryllup :love:

Der er ikke noget der hedder ferie når man er igang med revalidering…pengene er nu heller ikke til det.

Men jeg overvejer at få fikset tre fridage i slutningen af juni, hvor jeg i forvejen skal til koncert i København sammen med brormand…så kunne vi lave en lille miniferie ud af det.

Jeg satser stærkt på, at kæresten ikke tvinger mig på ferie. Jeg nænner ikke at sætte katten i pension, og jeg vil også heller finde mig et ekstra arbejde i sommerferien og tjene lidt ekstra penge :ok: Som studerende er intet helligt.

Krisen har taget beslutningen for os. Der er ikke råd til ferie, når man skal dække alle de huller som dagpengene ikke udfylder.

Nej ikke helt endnu…charterferie til et sted vi kan snorkle eller bilferie herhjemme…evt. med campingvogn spændt bagefter bilen, men vi ved det ikke endnu …NOGET skal vi :slight_smile:

vi aner ikke endnu om vi får mulighed for ferie, men skal vi holde ferie tager vi et smut til østrig i 5 dage og videre derefter til prag i 4-5 dage og sidst så napper vi 4-5 dage i berlin

Ferie?
Med et oldgammelt pudset træhus som vores?
Nja… ikke rigtigt! Der er lidt for mange projekter, som skal klares først… :slight_smile:

[quote=Ann K;166817]Ferie?
Med et oldgammelt pudset træhus som vores?
Nja… ikke rigtigt! Der er lidt for mange projekter, som skal klares først… :)[/quote]

hvordan i dytten ser et pudset træhus ud???:slight_smile:

Jeg tager på shoppetur til Birmingham den første uge af juni, men min “officielle” sommerferie ligger i juli/august og bliver holdt hjemme, hvor jeg satser på at få malet vinduer (som minimum) :slight_smile:

Det ligner på overfladen alle andre gamle selvbyggede huse… men… indervæggene er af koksplader sat ind i et træskelet, monteret med strå (SIC!!!) og derefter pudset op som man ville gøre med en alm murstensvæg…
Vores hus har en fortid som sommerbolig for velhavende “landliggere” fra det bedre københavnske borgerskab - og er faktisk Rødovres allersidste sommerhus med helårsstatus :slight_smile:
Det er noget gammelt (charmerende) bras… og det var ikke meningen at vi skulle blive boende, da vi købte for snart 18 år siden!!! Men Jan er nærmest groet fast her og skal vist ingen steder før han flytter i en et-værelses med låg :smiley:

Vi skal til Zakynthos, Grækenland… :slight_smile: En mindre ø i nærheden af Korfu…
Og glæææder mig!!

Jeg har ikke planer om somemrferie, istedet regner jeg med at tage til Frankrig i uge 42.
Det har jeg været de sidste 4 år.
Jeg besøger et brødrefællesskab, som ligger højt på en bakketop i Bourgogne.
Stedet er Taize, og I kan læse lidt om det her:
www.Taize.fr

[quote=Ann K;166828]Det ligner på overfladen alle andre gamle selvbyggede huse… men… indervæggene er af koksplader sat ind i et træskelet, monteret med strå (SIC!!!) og derefter pudset op som man ville gøre med en alm murstensvæg…
Vores hus har en fortid som sommerbolig for velhavende “landliggere” fra det bedre københavnske borgerskab - og er faktisk Rødovres allersidste sommerhus med helårsstatus :slight_smile:
Det er noget gammelt (charmerende) bras… og det var ikke meningen at vi skulle blive boende, da vi købte for snart 18 år siden!!! Men Jan er nærmest groet fast her og skal vist ingen steder før han flytter i en et-værelses med låg :D[/quote]

ahhhh okay, så blev jeg osse klogere idag, nu du fortæller hvad det er vidste jeg det jo godt i forvejen sådan da:)

Jeg har end ikke bestemt hvornår…har heldigvis en arbejdsplads der er large når det gælder min feriereservering. Jeg må gerne komme med mine ønsker når jeg ved hvornår “vi” skal føde, for JA…her holdes sommerferierne i forbindelse med en kattefødsel.
Vi tager ingen steder, for ingen kan passe alle de dyr og jeg gider alligevel ikke rejse, det siger mit intet. Jeg har fuld forståelse for andre gør, men jeg vil hellere gå hjemme og nyde at klokken står stille.
Det optimale for mig er
1: sidde under parasolen med et glas nypresset appelsinsaft og måske en bette kage og et krus grøn the og nyde dyrene ligger rundt om i skyggen, græsset eller hvor nu de syntes det er bedst :wehu:
2: have et kuld mislinger som jeg kan nyde 24 timer i døgnet :wehuu:
3: kun lave det jeg gider for imorgen har jeg også fri :ok:

[quote=kamikaze;166848]Jeg har end ikke bestemt hvornår…har heldigvis en arbejdsplads der er large når det gælder min feriereservering. Jeg må gerne komme med mine ønsker når jeg ved hvornår “vi” skal føde, for JA…her holdes sommerferierne i forbindelse med en kattefødsel.
Vi tager ingen steder, for ingen kan passe alle de dyr og jeg gider alligevel ikke rejse, det siger mit intet. Jeg har fuld forståelse for andre gør, men jeg vil hellere gå hjemme og nyde at klokken står stille.
Det optimale for mig er
1: sidde under parasolen med et glas nypresset appelsinsaft og måske en bette kage og et krus grøn the og nyde dyrene ligger rundt om i skyggen, græsset eller hvor nu de syntes det er bedst :wehu:
2: have et kuld mislinger som jeg kan nyde 24 timer i døgnet :wehuu:
3: kun lave det jeg gider for imorgen har jeg også fri :ok:[/quote]

Det lyder som optimal afslapning. :thumbup:

Jeg regner med en uges ferie i løbet af sommeren, som bare skal være herhjemme.

Men skal så til Seattle i september eller oktober måned da der skal være familieforøgelse. Skal så hen og hilse på min niece ( for det bliver en niece.) og muligvis på katteudstilling overthere hvis det kommer til at passe med en.

/Dorte