Har i en hobby/interesse eller to?

Selv er jeg helt vild med vikinge-tiden - jeg plejer at sige jeg er bidt af en gal viking. Jeg læser meget om vikinge-tiden og tager på alle de vikingemarkeder og museer jeg over hovedet kan.

Jeg er også slægtsforsker i både min fars og mors slægt. Det er simpelhen noget af det mest spænende jeg kan få tiden til at gå med og meget af min tid går også med det. Hvis først jeg er kommet ind på landsarkivet og går og roder så glemmer jeg alt om tid og sted. Jeg elsker at gå og rode ide gamle bøger og mikrodfilm.

Jeg bruger også meget tid i naturen. Jeg bor 10 mins gang fra strand, 15 mins gang fra lyngbakker og 30 mins gang fra skov. Jeg vandrer gerne ture på alt mellem 2-4 timer, nogle gange mere når jeg vandre sammen med andre i DVL (dansk vandre luag). Når/hvis jeg tager på ferie er det gerne til Grønland, Island, Færøerne eller ligende for at vandre og nyde naturen.

Der ud over bruger jeg selvfølgelig meget tid på min elskede katte. Jeg kan godt for en del timer til at gå med at nusse, pleje og træne dem.

Hvad med jer har i nogle spænende hobby’er/interesser i bruger jeres tid på?

:slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:

Jamen… jeg er oz bidt af slægtsforskning, det har jeg været i mange år efterhånden.

Har mest forsket i min fars side af familien, da de er københavnere - men har oz snuset lidt til min mors side - de er jyllændere.

[bighitman]

Derudover læser jeg en del (samler på) bøger om det gamle København - det er sjovt at se, hvordan tip- og tip-tipperne levede.

:ok:

Loppemarkeder er en anden hobby - elsker at gå og rode og rage og finde det guld, de andre ikke kan se.

:tihi:

Og så er der selvfølgelig mine dyr, som burde have været nævnt først - for dem bruger jeg uanede mængder af tid på.

:hjerte:

Jubii en slægtsforsker mere - det er vist gået hen og blevet ret populært.
Skal du ikke til at forske mere i din mors side? Der er jo stadigvæk en del info at finde i kbh angående jylland.

En stor del af min familie kommer fra Jylland så der er nogle ting jeg nu skal til jyllnad for at finde frem - jeg tror jeg tager en for længet weekend til Viborg og en til Aabenraa (det er der landsarkiverne ligger). Det er dog nok nogle ture jeg må tage et par gange.

Der er naturligvis kattene. De tager det meste af min tid.:slight_smile:
Ellers eeeelsker jeg at ligge og læse en god bog.
Akvariet bliver der også brugt lidt på. Vi er gået fra 4 stk ned til et enkelt på 325 liter. Det ene blev utæt-what og de 2 andre blev lukket ned på grund af pladsmangel.
Ellers nyder vi at tage fiskestængerne på nakken og nyde vejret ved en fiskesø:). Det er somregel 12 timer ad gangen vi er afsted. Total hygge:ok:

katteverdenen tager en stor del af min tid.
men ellers har jeg biler og motorcykler som hobbies
tidligere har jeg brugt ufattelig meget tid på at style/ombygge motorcykler. men min tid som biker er slut, så den hobby er lagt på hylden.
ellers er jeg stor campist og elsker at komme ud og opleve verdenen, det er vel osse en slags hobby.
jeg går osse meget op i musikog har en ret stor viden om musik, spiller ikke selv nogen form for musik, men går med en plan om at lære at spille el-guitar

Jeps… fru Danmark her elsker at lave mad, bage og faktisk også at bage og dekorerer kager til bryllup, dåb, konfirmation, fødselsdag osv.

Derudover er jeg en musiknørd og elsker at læse eller se en god film :slight_smile:

[quote=JulleML;173561]Der er naturligvis kattene. De tager det meste af min tid.:slight_smile:
Ellers eeeelsker jeg at ligge og læse en god bog.
Akvariet bliver der også brugt lidt på. Vi er gået fra 4 stk ned til et enkelt på 325 liter. Det ene blev utæt-what og de 2 andre blev lukket ned på grund af pladsmangel.
Ellers nyder vi at tage fiskestængerne på nakken og nyde vejret ved en fiskesø:). Det er somregel 12 timer ad gangen vi er afsted. Total hygge:ok:[/quote]

JEg nyder også en god bog i ny og næ - så skal det helt være historisk fortælling.

[quote=Johnny;173586]katteverdenen tager en stor del af min tid.
men ellers har jeg biler og motorcykler som hobbies
tidligere har jeg brugt ufattelig meget tid på at style/ombygge motorcykler. men min tid som biker er slut, så den hobby er lagt på hylden.
ellers er jeg stor campist og elsker at komme ud og opleve verdenen, det er vel osse en slags hobby.
jeg går osse meget op i musikog har en ret stor viden om musik, spiller ikke selv nogen form for musik, men går med en plan om at lære at spille el-guitar[/quote]

Biler og motorcykler - det kan vel også tage meget tid at holde ved lige og så alle de dejlige ture ud i det blå.

JEg har endnu til gode at campere - har aldrig prøvet at bo i campingvogn.

[quote=Dk Kefir Annette;173605]Jeps… fru Danmark her elsker at lave mad, bage og faktisk også at bage og dekorerer kager til bryllup, dåb, konfirmation, fødselsdag osv.

Derudover er jeg en musiknørd og elsker at læse eller se en god film :-)[/quote]

Uha Anette det lyder som en meget farlig hobby du har dig - jeg mener i hvert fald for side bennen. Men hold op det lyder meget meget lækker.

Kattene først og fremmest…de er blevet min største og dyreste hobby i de nu syv år jeg har været katteslave.

De har så skubbet film og tv-serier ned på en 2. plads, både hvad angår tid og økonomi. Men jeg bliver nu stadig kaldt et omvandrende film (og tv) leksikon og samler en del serier og film på dvd. Jeg har en del special-udgivelser der bliver passet ekstra godt på og kan også godt lide merchandise, har blandt andet en replica af det sværd Maximus bruger i Germanien i starten af filmen Gladiator hængende på væggen. Autografer har jeg også fået samlet mig lidt af igennem årene, også fra stjerner jeg har haft speciel interesse i.

Derudover er det de kreative ting der tager min fritid.

Jeg elsker at tegne, primært portrætter og 95% af tiden med blyant og resten i akvarel.

Jeg skriver også når inspirationen er der, både fiktion og fakta-tekster. Noget af det sidste jeg har skrevet var en længere fan-fiction (fan-fiction er fiktions-tekster der tager udgangspunkt i allerede eksisterende personer og/eller universer fra for eksempel tv-serier og film).

Og så er jeg lidt af en halloween-freak der elsker at købe diverse pynt og holde halloween-fester for venner og bekendte hver oktober…

Kattene er også min dyreste hobby og bestemt også den jeg bruger mest tid på.

Jeg ville ønske jeg kunne tegne og male - det må simpelhen være en perfekt måde at slappe af på.

Jeg er absolut ikke afslappet når jeg tegner eller maler (desværre) - måske fordi jeg er perfektionist og alt skal være helt rigtigt. Jeg kan ikke engang sidde og synge med på noget godt musik imens fordi jeg taber koncentrationen. Jeg kan så til gengæld sidde op til fem-seks timer med den samme tegning, dybt koncentreret og gøre den færdig imens jeg har lukket alt andet ude. Og det er på en eller anden måde også meget tilfredsstillende, selvom det ikke just er afslappende :tihi:

Min største hobby - som er mine små børn - er misserne.
De tager meget af min tid.

Jeg elsker at læse.
Og så er jeg vild med rock-musik…
Derudover…:slight_smile: har jeg altid interesseret mig for astrologi.

Den 1. september holder jeg op med at arbejde -fordi jeg bliver folkepensionist. :slight_smile:

Ih…altså :ked:er jeg virkelig så gammel …uf…

[quote=Mona Jensen;173640]Min største hobby - som er mine små børn - er misserne.
De tager meget af min tid.

Jeg elsker at læse.
Og så er jeg vild med rock-musik…
Derudover…:slight_smile: har jeg altid interesseret mig for astrologi.

Den 1. september holder jeg op med at arbejde -fordi jeg bliver folkepensionist. :slight_smile:

Ih…altså :ked:er jeg virkelig så gammel …uf…[/quote]

Så får du jo snart masser af tid til dine små børn og andre interesser - misserne sætter sikkert pris på den mer tid de får sammen med dig.

Okay jeg kan godt høre der ikke er meget afslappende ved det. Men det må alligevel være nogle dejlige og tilfreds stillende timer du får til at gå.

Udover kattene som alle jer andre interesserer jeg mig meget for mad, indretning og design generelt (altså også industrielt design som f.eks. lygtepæle).

Derudover kommer min kreative side til udtryk gennem ord. Jeg startede for en del år siden med at lave fødselsdagskort på vers. Det gik så i glemmebogen nogle år for at blive genoptaget for godt 3 år siden og er på det sidste blevet udvidet lidt til et par sangtekster og en enkelt bryllupsinvitation :slight_smile:

Misserne tager en masse tid, for det er min største hobby. Jeg læser lidt bøger, helst gys og krimi og biografier.
Førhen kunne jeg godt lide at bage og lave mad, det kan jeg sikkert stadig, men helbredet satte en solid stopper for store middage.
Jeg elsker at sidde ude i naturen og få øje på sjove ting, som så senere bliver skabt om til fortællinger for børn.

Jeps… fru Danmark her elsker at lave mad, bage og faktisk også at bage og dekorerer kager til bryllup, dåb, konfirmation, fødselsdag osv.
Hør stikker du hovedet sammen med min datter i Risskov, for hun elsker også at dekorere kager til forskelige lejligheder.

Knus Elin

Udover min missere og min lille smykkefabrik så elsker jeg at nusse i min have og før i tiden var jeg også kreativ med decupage, men det er ikke så meget mere jeg gør det.

[quote=Mona Jensen;173640]Den 1. september holder jeg op med at arbejde -fordi jeg bliver folkepensionist. :slight_smile:

Ih…altså :ked:er jeg virkelig så gammel …uf…[/quote]

Uha, Mona …hvis det går dig som rigtig mange andre, jeg kender, så får du susende travlt fra 1. september :slight_smile: Folkepensionister er et travlt folkefærd.

Nåh ja, så glemte jeg helt at svare på trådens spørgsmål :tihi:

Udover kattene, som jo naturligvis tager en del tid, så er vi alle fire herhjemme aktive inden for volleyball.

Min mand og jeg spiller begge på henholdsvis herreholdet og dameholdet i klubben - og også på mixholdet. Derudover sidder vi begge i bestyrelsen og har gjort det i rigtig mange år. Vores piger er også bidt af en gal volleyball og spiller begge. Så fra september til maj har vi stort set kampe hver eneste weekend.

Før i tiden tegnede og malede jeg meget, men det har jeg simpelthen hverken tid eller overskud til mere, men det kommer sikkert på et senere tidspunkt.