Har i en speciel leg med jeres katte?

herhjemme er det mig og Tiger der leger, Mollemus skal være den voksne (men hun vil gerne) så hun leger kun når Tiger ikke ser det.

Men Tiger og mig leger forskellige lege, nogle gange kaster jeg noget og så løber hun efter det og sådan fortsætter vi til hun er træt

andre gange er det i kradsetræet hvor hun sidder på den ene afsats og så kradser jeg med hænderne under hængekøjen mens jeg siger en mærkelig lyd og så bliver hun helt vild og hopper over og så tilbage igen og sådan fortsætter vi i lang tid. Kæresten griner helt vildt af mig fordi jeg går lidt meget op i det. :høhø:

Ellers så løber jeg rundt med en snor i stuen og Tiger efter, det god motion, skal jeg lige hilse og sige. :smiley:

Hvad for lege leger i med jeres elskede missere??

Tarzan er mest til at jagte en snor…jeg bruger sådan noget kød/køkken-snor. Det går ikke helt stille for sig :slight_smile:

Han elsker også når man kaster noget op i hans sækkestol…så løber han hen til den og hopper op i den, så den glider afsted. Hvis han er i køkkenet, og man går ind i stuen og rusker i sækkestolen, kommer han også løbende totalt klar på leg… hehe.

Ellers har vi en leg, som jeg har leget med ham siden han var lille. Hvis jeg sætter mig ned på knæene på gulvet, og skiller benene en smule ad, så der kommer en lille “tunnel” imellem. Så bliver han helt vild og FARER ind i “tunellen” - før jeg overhovedet når at lokke med en bamse eller hvad jeg nu lige har. Hehe…og så elsker han at ligge der under mig og fange snor/bamse/legetøj ud under mine ben :slight_smile: hvis det gav mening. Den slår aldrig fejl.

Herhjemme leger vi utrolig meget med bolde… :smiley: Oliver har nogle små skumgummi bolde, som jeg så kaster igennem lejligheden (den er ikke så stor… kun en 1 værelses) også spurter han efter den… :smiley:
Det bedste han ved er at sidde ude på badeværelset og kigge ud af døren… Når bolden så kommer flyvende forbi hans næse i gangen, springer han ud fra sit skjul på badeværelset og prøver at fange bolden… :tihi:

Jeg er næsten altid nød til at stoppe lege, fordi han bliver bare ved og ved lige indtil han gisper… Også slutter vi altid lege af med godbider :thumbup: Indimellem stopper han den selv ved at gå ud i køkkent og sætte sig på gulvet under skabslågen hvor han ved godbiderne er… :tihi:

Ellers klikkertræner vi også hver dag… :smiley:

Herhjemme vil Flashy gerne lege en leg som kun kan leges når solen skinner :tihi:
Nemlig den at når solen skinner på mit ur og det så reflekterer over på væggen…så kan Flashy bare blive ved og ved med at “fange” lysskinnet, hun er helt tosset med det.
I det hele taget…alt hvad det glimter og blinker p gulve, vægge og lofter elsker hun at “fange” :høhø:

Herhjemme er det mest Zuma der har ynglingslege. nr 1: vi har to hængekøjer på væggen i soveværelset lige over sengen. Vi skal så kaste en skind rasle mus op i den ene hængekøje så Zuma kan hoppe op i den anden hængekøje og skubbe musen ned i sengen, så vi kan tage den igen og kaste op i hængekøjen det kan fortsætte meget meget længe. Zuma’s 2. ynglingsleg: vi kaster med en skind rasle mus som Zuma så leger med at skubbe ind under ovnen når han så har skubbet den så langt ind at han ikke kan nå den, piver han op til en af os finder tommelstokken frem og henter musen ud, og så starter han forfra :høhø: Shrek elsker sæbebobler, selvom de første par stykker er meget farlige. Feline elsker sine kæmpe stinkbolcher og Perle elsker når triller med bordtennisbolde på trægulvene :slight_smile:

Ja - jeg sætter bøger på plads i reolen og stabler pænt blade på en hylde - europeerne vælter så hele skidtet ned igen-igen lige så tit de kan komme til det :venter: De morer sig tydeligvis mere end jeg gør! Nogle gange når jeg kommer hjem om morgenen så :argh: og :yikes: jeg ved synet af hvor meget de kan nå at fordele på stuegulvet i løbet af en nat…:smiley:
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;606311]Ja - jeg sætter bøger på plads i reolen og stabler pænt blade på en hylde - europeerne vælter så hele skidtet ned igen-igen lige så tit de kan komme til det :venter: De morer sig tydeligvis mere end jeg gør! Nogle gange når jeg kommer hjem om morgenen så :argh: og :yikes: jeg ved synet af hvor meget de kan nå at fordele på stuegulvet i løbet af en nat…:smiley:
VH
Susanne[/QUOTE]

AHA det er derfor alle mine ting ligger på gulvet om morgenen !
Alt hvad der kan rages ned, pakkes ud af poser (flytte rod endnu hehe) er bare det bedste og sjoveste, i hvert fald ifølge de to Européer jeg har :slight_smile:

Vi har vidst ikke lige noget specielle lege herhjemme, for det meste tager jeg en pind frem og leger lidt med dem der, meen Ares har det med at stjæle pinden og ikke komme tilbage med den… Deter bare det sjoveste, ødelægge det for de andre…

Alle mine elsker de små skumbolde. Jeg kaster dem ned i gulvet, så de hopper, og så hopper kattene også højt, højt op og klapper til dem, så de flyver gennem lokalet. Især Magic ligner sådan en volleyball-spiller, der server :høhø:

Men legen er blevet vanskeliggjort, efter at Asani er kommet. Han elsker den lige så højt som de to andre, måske endda mere, og eftersom han også er dobbelt så hurtigt som de to andre til sammen, har de for længst opgivet at være med :S

Hvis jeg skal lege med de to andre, skal Asani på den ene eller den anden måde være lukket fra, for uanset om han så ligger i sin dybeste søvn, så får lyden af bolden ham altid til at vågne. Han er MEGET legesyg :slight_smile:

Snehvide’s foretrukne jagtmetode er at ligge på lur og så slå kloen i byttet, når det er tæt nok på. Det vil hun meget gerne lege med pinden med plydssnoren.

Men vores trinde, gamle pige kan faktisk godt bevæge sig ud på gulvet. Når Da Bird-kopien flagrer gennem rummet, løber hun gerne efter den og springer op i luften som en killing.
Desværre endnu ikke fanget på foto, men det kommer… :slight_smile:

Og så er hun også rigtig glad for de kaninhaler og -fødder, som Skovkatteringen sælger på udstillingerne. Dem kan hun sagtens underholde sig selv med at smide rundt og jage. :slight_smile:

Jae og nej… jeg vil tro at det er lidt specielt, at jeg har lært mine katte at tage legetøj, trække i det og slippe det på signal fra mig - som man gør ved hunde… Men jeg ved ikke om det er, eller om andre også har gjort det med deres katte. Det startede som en test for sjov, og indlæringmåden var akkurat den samme som ved en hund. De fattede det faktisk lidt hurtigere end de hunde, jeg arbejder med.

Siden har jeg fundet ud af, at det er ret smart, for jeg undgår rifter osv, da de får selvkontrol i legen med mig.

Når de leger selv, går de amok som altid:-)

Leger tit titte-bøh med Ozzy :tihi: Han står f.eks. i vores mellemgang og jeg i badeværelset, og så stikker jeg hurtigt hovedet frem og siger tit-bøh eller hej, og han svarer med et mjap! :høhø: Sådan kan vi blive ved længe. Og man smelter helt indeni over det :love2: Putte gider også af og til, bare ikke så længe.

uha ja jeg har mange - for vi har mange katte, og hver en har mere eller mindre sin egen “morleg”…mest har vi dog ritualer her, som giver sjove oplevelser for det meste…og dårlig adfærd ;O)

Dræber katten, Chianti, og husets grand Old lady er mors mis…en mild og god dobberman som bliver frygtelig sur, når nogle forsøger at “tage hendes mor” fra hende…så lapper hun gerne ud efter folk, som vil kysse mig eks (ps det er KUN min skønne mand som får lov til det)…
Når vi har killinger, så ved alle dem, som IKKE skal lære at spise, at de skal vente til de små er færdige - så sidder de pænt og venter i en rundkreds omkring tallerken…de yngste samt missemor tættest på og så der ud af…
Boggie min skøre hankat - han er jo ude og drøne rundt ofte i løbegården…han ved IKKE at han ikke kan klatre forbi alle sikkerhedsforanstaltningerne, så han drøner med sikkerhed over hegnet, og op på taget - derfra ned i den store have og drøner hen til løbegårdsdøren - og skriger som en besat så jeg kan lukker ham ind… når jeg åbner tråddøren, så ruller han rundt af lykke…det har han nu gjort i flere år, og når han så kommer ind i løbegården igen, ja så tager han turen igen…sådan fortsætter han til jeg ikke gider mere… ;O) og så spørger folk ofte, er du slet ikke nervøs for, at han stikker af? nej for han løber KUN ud for at komme så hurtigt ind igen, for at få kontakten til MOARRRR…men vi kan sagtens være i den store have også, hvor han bare tuller rundt med os, og ruller i ALT…og skriger og KUN for at få opmærksomhed fra os

Jamen så har vi alle dem som apporterer særlig papirkugler…smider vi dem, så kommer de pænt og afleverer dem igen til os - Yamina er også god til det, men KUN når hun først har gnavet et eller andet i stykker og fået skæld ud, så smider vi en kugle og så drøner hun frem og tilbage med den…birmaerne her i huset er ekstrem kontaktsøgende, og vil hellere gøre noget ulovligt for opmærksomhed end ikke få opmærksomhed…negativ kontakt er bedre end intet mener de… ;O)
jo Yamina skubber ting på gulvet hvis hun ikke lige får opmærksomhed også…når et eller andet så rammer gulvet med et brag, så kommer vi jo farende og hun er så tydelig lykkelig og vil så gerne slikke os - eller tømmer hun hele køleskabs dør for sedler…magneternes lyd er tydelig sjovt at høre når de rammer gulvet

Heidi

Vores bedste leg her i huset er når vi trækker et tæppe rundt i huset, så springer birmaerne på for at få en trækketur. Det kan vi få meget tid til at gå med.

Papirsposeleg…en pose lægges på gulvet og så kalder man på en birma, og vupti har man mindst en birma i posen. Man hælder den ud, og kalder igen…og vupti har man fanget en ny birma.