Har I haft jeres kat fra killing?

Hvor er han altså bare smuk og dejlig :two_hearts:

1 Synes om

Og hvad kan man så lære af det? Jo, Eddie har højt og tydeligt ladet forstå, at det er HAM, der sætter betingelserne. At det HAM, der bestemmer, om han skal være sofakat og hvornår. At han KUN gør noget, når og fordi han selv har lyst - og ikke fordi du synes, det kunne være hyggeligt. Den slags kan en kat VIRKELIG ikke tage sig af :smile:

Hvis ikke det er sådan i alle andre forhold, skal han nok få det indført :rock:

Men dejligt at se, at Eddie har fundet ud af, at du har ret i, at det er hyggeligt :slight_smile:

2 Synes om

Ikke alle fra killing her- der er dog pænt forskel i deres personligheder.
Belanna er meget selvstændig, men vil gerne lige putte og have et knus i ny og næ.
2 semivildkatte, hvor dyrlæge mener at den ene er ca 10 år.
Hun er superkælen og kaster sig ned foran en, men ikke skødekat og hun bliver hurtigt overstimuleret.
Anden ældre hunkat- også kælen, men mest sin egen.
Har 2 killinger fra sidste år- nok de mest kælne katte vi har haft- kravler helt op på skødet af en, putter helt tæt om natten.
Har killing fra marts måned, som de 2 semivilde passede meget på- den ene er hendes mor.
Hun har været meget forsigtig og ikke særligt kontaktsøgende, ( morkattene lærte hende jo lidt at alt var farligt ) men det er vendt lidt 180 grader her den seneste tid. Hun kommer op i sofa nu, vil og tør putte i sengen nu, snakker meget, så efterhånden som sidste års killinger, men hun putter ikke helt tæt ved ens ansigt endnu.

Har haft helt vildkatte, der er blevet meget kælne, så tænker lidt at både prægning, men også kattenes personlighed har en del at sige, om man får totalt puttekat eller ej.

3 Synes om

@Filur
Tak, din beskrivelse understøtter meget godt det at udover tidlig prægning så har de også deres iboende personligheder.

Sikke en skøn missefamilie du har :heart_eyes_cat: og tak for dit svar :grinning:

1 Synes om

@galath
Ja, du har helt ret. Jeg har nu heller ikke tænkt at jeg kunne/ ville tvinge Eddy til noget. Blot haft et ønske om at han kom tættere på mig og søgt gode råd om hvordan jeg kunne det.

Min første kat som blev 14 år, var en kælen skødekat, og stadig helt sin egen :grinning:
Her og på facebook ser jeg hele tiden billeder af hengivne katte og mit hjerte smelter når jeg ser det.

Jeg skammer mig ikke over at indrømme at det er min drøm at have en kat som søger mig en gang i mellem og som gerne vil ligge ved siden af mig en gang i mellem.

Jeg forventer ikke at Eddy skal ligge i mit skød, heller ikke at han hele tiden skal søge mig, håbede blot at jeg kunne motivere ham til at søge mig lidt.
Og det kommer nu, lige så stille. Og naturligvis på hans præmisser, andet kan slet ikke lade sig gøre.

Jeg elsker Eddy :heart_eyes_cat: og gør ALT for at han har det godt.

Er jo ny herinde, kender jer ikke, måske derfor følte jeg en trang til at forklare mig :blush:

5 Synes om

Det var bestemt ikke min hensigt at antyde, at du har forsøgt at tvinge ham. Det var mere en slags generel konstatering af, at kattens natur aldrig fornægter sig :slight_smile:

1 Synes om

Og PC kat er han også blevet. Hvad ender det dog ikke med. :heart_eyes_cat:

1 Synes om