Har i hamstret Tamiflu

[quote=Leopolds mor;173052]Der er bare det, de fleste mennesker stoler ikke på hvad de kan se og opleve med dyr. Nej de skal have det fra tv og andre medier. Vi har før hørt om hvordan menneskelliv kunne være reddet, hvis de bare havde lyttet og set efter med deres egne øjne og øre.
Knus Elin[/quote]

Jeg er klar over, at det ses, at dyr reagerer på f.eks. jordskælv og andre naturfænomener, inden mennesket har kunnet observere det.

Men hvad er det præcis, I mener i forbindelse med svineinfluenzaen (som i dag i øvrigt er omdømt til influenza A) - mener I, at katten eller hunden kan “se” virus eller hvad :?

Jeg har fulgt med i hvad der sker,fordi vi skal til Mexico om 2 md.
Men jeg har ikke tænkt mig at købe noget medicin når jeg ikke er syg…
Og syntes det forkasteligt at lægerne udskriver det når folk ikke er syge :thumbdown:

Jeg har ikke købt Tamiflu, og kan ikke se nogen grund til at ulejlige lægen for at bede om medicin til en sygdom jeg ikke har…

Blev dog lidt klam her i weekenden, for det passede lige med at jeg selv fik en hæftig forkølelse med feber etc, nogenlunde samtidig med at man begyndte at tale om denne Influenza A.
Men eftersom jeg ikke har været ude af landet, og slet ikke været i Mexico, det sidste halve år, lagde jeg meget hurtigt bekymringen væk igen…

Og der skulle være Tamiflu nok, selvom nogle apoteker melder udsolgt
Man har Tamiflu til 1.000.000 mennesker, så mon ikke det går…

Så lige i tv her til morgen at nogle apoteker havde fået øget salg af masker - altså sådanne masker som de har på i Mexico. Jeg fatter simpelhen ikke folk er så “bange”. Men på den anden side så er sådanne indslag jo også med til at gøre det hele lidt mere iterresant.

Vi har også solgt riiigtig mange masker idag :S
Til info så er Tamiflu nu i restordre fra grossisten, men kan stadig fås hos statens serum institut og de har MANGE på lager :slight_smile:

Jeg er selv hypokonder i stor grad - men den her svineinfluenza skræmmer mig altså ikke, ikke endnu i hvert fald:)
Jeg synes i den grad medierne er med til at skabe massehysteri - det er en god historie der sælger, og folk sluger alt råt! Jeg synes måske lige de danske medier skulle slå bremserne i, jeg er sikker på at folk køber masker og medicin pga alt den opblæsning der har været.
Jeg synes det er lige voldsom nok - jeg læste tv2 texttv nyheder her den anden aften - 3 overskrifter på side 100 var svine influenza:mad:
Tror da pokker folk hamstrer medicin - de får det jo til at lyde som om Danmark allerede er angrebet.
Også kunne det måske være en idé, for de læger der uden grund skriver dette ud, at de istedet for bare at printe en recept ud - så måske tale “patienten” til fornuft, og forklare, at Danmark altså ikke er ramt - og medicinen kun er for folk der ER syge:ok:

Men baaah, jeg er sådan lidt harm over folks reaktion på her - hvorfor dødsdømme det hele på forhånd

Nu er der så konstateret ét tilfælde i Danmark :frowning:

[quote=Mona Jensen;172931]Ja…du har ret…:doh:

Især fordi det ikke kan bruges forebyggende.
Det har først virkning -
Når en person er smittet.[/quote]

Tamiflu kan godt anvendes profylaktisk - min mand har fået vaccinen sidste år, da han rejser som nødhjælpsarbejder :slight_smile:

OK…men har han fået det p.g.a. faren for svineinfluenza?? :slight_smile:
Det kan jeg ikke forestille mig.
Eftersom Tamiflu ikke virker forebyggende på svineinfluenza.

Den anvendes jo profylaktisk vedr. andre sygdomme.

[quote=Mona Jensen;173266]OK…men har han fået det p.g.a. faren for svineinfluenza?? :slight_smile:
Det kan jeg ikke forestille mig.
Eftersom Tamiflu ikke virker forebyggende på svineinfluenza.

Den anvendes jo profylaktisk vedr. andre sygdomme.[/quote]

Nej han har ikke fået den mod svineinfluenza, men mod fulgeinfluenza.

Tamiflu kan gives forbyggende mog influenza A og B - og svineinfluenza kaldes jo nu A :slight_smile:

[quote=Helen;173547]Nej han har ikke fået den mod svineinfluenza, men mod fulgeinfluenza.

Tamiflu kan gives forbyggende mog influenza A og B - og svineinfluenza kaldes jo nu A :)[/quote]

Søde Helen…
Skal vi ikke lade den ligge nu :slight_smile:

Det er ikke den type A - som vi før har haft i Danmark.
Den såkaldte Hong-Kong-influenza…

[quote=Mona Jensen;173549]Søde Helen…
Skal vi ikke lade den ligge nu :slight_smile:

Det er ikke den type A - som vi før har haft i Danmark.
Den såkaldte Hong-Kong-influenza…[/quote]

Søde Mona…

Du stillede mig et spørgsmål - og jeg svarer -og helt ærligt, så synes jeg det er en upassende kommentar at skrive: “Skal vi ikke lade det ligge…” :sorry:

Man kan godt give det antivirale middel Tamiflu forebyggende, men man ved ikke om det har en sikker effekt. De personer der har været i nærheden af den smittede dansker er jo sat i forebyggende behandling.

Og jo så lad den ligge nu :stuck_out_tongue:

[quote=Helen;173554]Søde Mona…

Du stillede mig et spørgsmål - og jeg svarer -og helt ærligt, så synes jeg det er en upassende kommentar at skrive: “Skal vi ikke lade det ligge…” :sorry:

Kæreste Helen…:slight_smile:

Det er jeg vel nok ked af, at du misforstår.
Det er bestemt ikke meningen.

Undskyld mange gange.

Den var oven i købet myntet på mig selv. :stuck_out_tongue:

De bedste tanker
Mona