Har I legetøj liggende overalt?

Jeg er ikke til “nips-ting” osv, før jeg fik katte var mit hjem som taget ud af et andet “bo bedre” blad, ikke en pude sad forkert og der var altid pænt og rent. Nu er der kattehår i sofaen, kattehår på spisebordet, ridser i spisebordet, planter på gulvet (stuebambus) der er væltet OG der ligger katte legetøj over det hele :s:wehuu: Jeg har egentlig en stor kurv i stuen hvor deres 117.000 stk legetøj ligger - de større ting ligger dog på gulvet. Og legestængerne i skabet. Men hver gang jeg så lige har støvsuget, ligger jeg en 8-10stk legetøj i en bunke på stuegulvet. Det er jo altså nemmer for de små misser lige at tage dem der :? end at skulle gå over og hente i kurven.

Hvordan ser jeres hjem ud mht kattenes ting. Henter de pænt selv deres legetøj og ligger det på plads igen efter brug :fløjte::øhmm:

Hehe, nej… Den eneste der gør der er May der har en fiks idé med at alle drillepindene skal ligge ovre på bunden af et bestemt kradstræ -tihi

Men mine har kun gang i en 3-4 stykker ad gang, og så skifter vi lidt ud i det, så det er mere interessant.

Vi har også en kurv til det… Også får de nogle stykker af gangen :slight_smile:

Men der er som regel altid et par stykker legetøj på gulvet :høhø:

Suk… En gang var min tegnebog blevet væk! Det var midt sommer, og havedøren havde faktisk stået åben hele natten, og vi måtte indse at vi vel havde haft meget stille men ubudne gæster. (For anden gang - nogle ting læres kun langsomt!!) 5 dage senere kom jeg til at se, at der lå “noget” i den kurv, hvor kattenes legetøj ligger, når ellers alt er ryddet op. Det absolut eneste der lå deri var min tegnebog! Fuld af kradse- og bidmærker! Og pænt lagt “på plads” i kurven til legetøj - alt andet lå som sædvanligt spredt ud over det hele! Tror forresten jeg stadig kører rundt med et kørekort, der ved den lejlighed blev meldt stjålet…!
Så ja, de henter selv sit lgetøj, og snupper også en del, der ellers ikke er “designated play things” - men de rydder åbenbart kun op, når det gælder om at dække over egen forbrydelse :slight_smile:
VH
Susanne

Mine har en kurv de selv kan hente det i, men ellers så ligger der alle mulige planter på gulvet som især Kista har fanget og slået ihjel.

Der ligger nok 5-8 skumgummi bolde og 5-6 stykker pelsmus rundt omkring i huset. Der ud over står der altid et blåt telt i stuen og gerne 1-2 papkasser. Jeg har aldrig haft planter i hjemmet så jeg har ikke prøvet det med de væltede planter. Men ja man kan ikke undgå katte hårene heller selv om der bliver støvsuget 3-4 gange om ugen. Godt nok har mit hjem aldrig set ud som et bo bedre hjem men jeg kan da lige så tydeligt se forskellen fra før og efter der kom katte i huset. Men jeg ser det ikke som noget problem.

[quote=Fire misser;416647]
Hvordan ser jeres hjem ud mht kattenes ting. Henter de pænt selv deres legetøj og ligger det på plads igen efter brug :fløjte::øhmm:[/quote]

JA! ALTID! :fløjte: …not!!!
Men jeg kan ærligt sige at der ikke ligger ret meget legetøj fremme …det ligger inde under skabe, sofaer o.s.v. :stuck_out_tongue:

Eftersom Victor er et rimelig nyt medlem af “familien”, har han ikke så meget legetøj endnu. Men det han har ligger fremme til fri afbenyttelse, men han har dog gemt mange af tingene.

Han har 4 katte-bolde og 1 drillepind. Når drillepinden ikke er i brug, ligger den ovre ved kradsetræet. Boldene aner jeg ikke hvor er men de dukker op om aftenen fra hans hemmelige legetøjs-lager.

Hvad angår planter, har jeg heller ingen. Efter jeg fik Victor, og han lærte at gå i vindueskarme, er vindueskarmen i stuen blevet ryddet. Nåh ja han hjalp da selv lidt til. Han væltede fx. en glas-stage på gulvet, og så blev resten altså fjernet, inden han også væltede det. Jeg kan ikke få ham til at blive væk fra karmen, så jeg har bøjet mig og idiot-sikret den, og har dermed meget mere fred i sjælen efter at jeg har “tilladt” at han hopper derop, selvom jeg nok ikke har meget at skulle have sagt i dén sag alligevel :stuck_out_tongue:

Jep! Der ligger stort set altid kattelegetøj rundt i hele lejligheden. Men synderen er ikke, som man skulle tro kattene, næh det er min kæreste. Når han leger “apport” med Merle, bliver samtligt legetøj kastet rundt i lejligheden, så Merle kan nedlægge byttet. Problemet er bare, at Merle ikke har forstået det gensidige i legen, så når byttet er nedlagt, løber han hen til Jonathan, og venter på at næste bytte bliver kastet afsted. Det kræver en gang oprydning, men jeg er bare så glad for, at Jonathan elsker mine dyr ligeså højt som jeg gør:wehuu: Så jeg gør ligesom mine venner med børn, og rydder legetøj op hver aften

Tjah… De fleste af deres ting ligger enten i teltet eller i en kurv i skænken. Deres pinde har Freja en fiks idé med, at de skal ligge midt på gulvet i stuen eller entreen - og hvis de ikke gør, så henter hun den da selv og trækker den derud.

Henter det selv jep…
men næh det er skam mig der rydder op…

Her ser det for det meste ud som om der har været en flok vuggestuebørn forbi, og har hældt alt ud af div kasser og kurve…

Når jeg ikke kan finde øhm hrm hrm så meget legetøj, finder jeg kosten frem og skraver det ud uden købmandsisken for der ligger en masse og under tv bordet…

Legetøjet ryger op i kurven, når jeg støvsuger. Kuglebaner er typisk fremme, og det kan skifte lidt med raslerørerne. Zooplus-kasser får lov at står nogle dage, så ryger de ud.
Stuebambussen står på gulvet - ikke væltet :wink:
Jeg er langt fra Bo-Bedre-typen. Jeg kan godt lide at vise mine interesser igennem min boligindretning. Men prøver da at rydde de værste ting væk - kattenes interesse i legetøjet blvier også større på den måde.
Legepinde med snore kommer altid ind i katteskabet af sikkerhedshensyn!

Vi har altid legetøj alle steder når vi har killinger, men når der ingen er, er der bare nogle små mus osv.
Ikke noget særligt…

Her er jeg nødt til at fjerne legetøjet fra gulvet inden Robine startes, ellers suger hun pelsmus ind og begynder så at halte på det ene af hjulene.
Robine er en robotstøvsuger og det mest geniale jeg har fået i mands OG kvinde’s minde.

[quote=kamikaze;416808]Her er jeg nødt til at fjerne legetøjet fra gulvet inden Robine startes, ellers suger hun pelsmus ind og begynder så at halte på det ene af hjulene.
Robine er en robotstøvsuger og det mest geniale jeg har fået i mands OG kvinde’s minde.[/quote]

Brita, hvad med dørtrin det kan den vel ikke forcerer ???

Hjemme ved mig er der legetøj overalt! Jeg har en kurv til deres legetøj som står på gulvet, så kan de selv hente hvad de har lyst til og lege med… Drillepindene ligger for det meste på gulvet… finder legetøj bag sengen, under sofaen, og har sågar fundet det i deres kattebakker og i brusekabinet :høhø:

Det er mig der rydder op efter dem, men sker altså kun når jeg støvsuger ellers kunne jeg blive ved med at samle op…

nøj hvor har jeg velopdragne katte - de rydder nemlig deres legetøj op… bare ikke op i kurven hvor det høre til men alle andre steder, såsom bolde i sko og især støvler er populære, mus og bolde i tasker er også et hit.
glemmer aldrig dengang jeg arbejde på diskotek, stak hånden ned i tasken og fik fat i noget pelset, jeg smed tasken fra mig med et skrig - det var en plysmus… hold op jeg blev forskrækket, men den optræ’en gav da lidt ekstra drikkepenge.

ellers flyder hele huset med kattelegetøj, og jeg ved at det tager lige nøjagtig en halv time at rydde det hele op ink. legerør. hjemmehjælper er nemlig ikke gode til at støvsuge uden om legetøjet!

Kort: Ja. Det har egentlig plads i en kurv, men Tullen (hvem ellers :rulleøjne:) henter det stykke for stykke og spreder det i hele hytten…

Her ligger der legetøj over alt - :smiley:

Nogle kører hun let og elegant over andre sætter hun sig fast på og så siger hun
Error One…move Roomba to another location etc…
Og så flytter jeg hende…eller sætter noget i døren hvor jeg ved hun sætter sig.
Hun er en gave til det folk med dyr