Har I oplevet det?

Har I oplevet, at jeres katte blev fornærmede over et eller andet.

Som bekendt må mine ikke være ude om natten - og nu er det tusmørke -
alle er inde; men sikken katte-jammer-musik.

Hvornår må vi komme ud mor :venter: :venter:
Anders og Frederik skriger højest.

De andre har nedstirret mig - for derefter at opgive.

Vores må heller ikke være ude i haven når det er mørkt, men så kan de gå i løbegården.
Jo de bliver fornærmet, hver gang de skal ind fra haven. Men de ved godt det ikke nytter noget :høhø:

:høhø: min bengal bliver fornærmet når vi siger slut med at lege med vand i badekarret:høhø: birmaen når vi ikke giver ham gourme mad så er han fornærmet:høhø:

Basil han bliver fornærmet når der ikke er noget i hans madskål der passer ham. Han er dog en smule manipulerende for han skjuler fornærmelsen godt og vider og drejer sig ude på gulvet for at vi skal komme der ud og give ham mad. Når vi så kommer smutter han lige hen til skabet og fortæller os at det er her maden er!

Min ene kat,Morris, bliver meget fornærmet, når jeg, som nu, sidder med den bærbare på skødet - for hvor har jeg så lige tænkt mig at han skal være?!!:øhmm:
Så går han rundt omkring mig og skælder ud.:venter:

Hilsen Jette.

[quote=Jette - og burmeserne!;277226]Min ene kat,Morris, bliver meget fornærmet, når jeg, som nu, sidder med den bærbare på skødet - for hvor har jeg så lige tænkt mig at han skal være?!!:øhmm:
Så går han rundt omkring mig og skælder ud.:venter:

Hilsen Jette.[/quote]

Ja…:hjerte:de er kloge de kære dyr.

Nu er de heldigvis gået i seng…undtagen Karla-pige.
Hun er vores ældste kat.
Hende er der ikke noget pjat med…:hjerte:hun sidder her ved siden af mig og vasker sig.

Så sent som idag har jeg en meget fornærmet Charlie. Han råbte Moaaaar jegggggg viiiiiiiiiiiiiiiiiiiil uuuuuuuuuuuuuuuuud. Igen og igen. Til sidst måtte jeg tage ham på armen og stille mig ud i regnen for at vise ham hvorfor han ikke kunne komme ud :høhø:

Det hjalp heldigvis :thumbup:

Det kender jeg i hvert fald.

Så sent som i går ved sengetid havde jeg to bundfornærmede hankastrater siddende i soveværelset fordi slemme mig havde skubbet dem (blidt) nedfra sengen der skulle have rent sengetøj på. Ikke et tak fik jeg da de kravlede til køjs med mig og så ud til at nyde det :tihi:

Og lige nu sidder Gizmo og kigger småfornærmet på mig igen, men det er fordi der ikke er mere tørfoder i skålen. Det kan jeg da heldigvis gøre noget ved :thumbup:

sådan noget kender vi osse alt for godt.

trixie er ganske den eneste kat jeg nogensinde har set som ka se så uforrettet ud og se meget fornærmet ud osse.
samtiddig med det svarer hun igen så man ka forstå hun er utilfreds

Jeg vil tro at Cæsar slå alle i at blive fornærmet. Hvis jeg skulle tillade mig at overhører hans høflige anmodning om at blive kæle midt om natten, kan jeg være ganske sikker på at straffen kommer.
Cæsar går ganske enkelt ud og fylder sin blære hvorefter han med høje miav sætter sig til at tisse på min dyne. Selvfølgelig helst mens jeg har den på :frowning:
Hvorfor dog tisse på en dyne hvis ingen ved det? Det er spildt ulejlighed iflg Cæsar,og desuden kunne det jo ske at en af de andre katte fik æren for flotte sø.:høhø:

Min Gråmis kan se noget så fornærmet ud, når jeg vil nusse hende, og det ikke passer damen. Hun kan sende mig nogle øjne, så jeg overhovedet ikke er tvivl om, at hun ikke er klar til kæl :høhø:
2 minutter efter kan hun komme og gnide sig op af mig, som om hun siger “Nu er jeg klar, nus mig nu” :wehuu:

hmmmm og så er det jeg sidder og tænker…hvad havde i regnet med… DE er KATTE vi er SLAVER…og vi plejer jo at adlyde deres mindste vink…hvorfor lave om på det der går godt

Den kedelige (for nogle) videnskabelige forklaring er, at adfærd der er forstærket variabelt (som at gå ud ind i mellem om natten) er enorm svær at udslette uden voldsomme extintion bursts :slight_smile:

Dyr gør det de har lært - hvad de føler imens tør jeg ikke sige, men derfra også til at sige, at de ikke er fornærmede, der er meget langt for mig.

Ja jeg kender adfærden:-) Mine er meget forkælede jo