Har jeg været for slem?


BSig din ærlige mening til mig om min grimme-grimme opførsel i dag :[/B]

BPå min gåtur i dag kom jeg forbi et sted, hvor der lå en masse store, dejlige sten i et bed foran en stor ejendom.[/B]

B:s:S:S[/B]

BAHA ![/B]

BTænkte Tante Therese, dér er liiige noget for Rynke - han skal have et lille stenbjerg at klavre rundt på - så jeg fandt 4 store dejlige sten - og lagde dem i min taske.[/B]

B:s:S:S[/B]

BPludselig er der en ung mand oppe på en altan, der råber noget til mig - han fortæller mig, at de altså ikke er lagt der til fri afbenyttelse - hvortil jeg svarer, at jeg nok skal lægge dem igen - hvilket jeg gør, mens han holder øje med mig - og hans kæreste står og ser dybt forarget på mig - mens hun ryster på hovedet.[/B]

B:s:S:S[/B]

BJeg følte mig faktisk ret ilde til mode over de fire sten… men bagefter var der ikke det, jeg ikke havde lyst til at have sagt til ham.[/B]

B(Get a life f.eks)[/B]

B:s:S:S[/B]

BEr det meget slemt, det jeg har gjort - husk lige, at jeg lagde dem pænt tilbage.[/B]

B:s:S:S[/B]

BSkæld ud - kald mig tyvetøs eller det, der er værre - jeg har selv bedt om det.[/B]

:slight_smile:

Therese din slemme slemme pige :høhø:Sådan rende med andres sten :stuck_out_tongue:

Men hvis du kommer fordi min indkørelse,
må du tage alle de sten du skal bruge til Rynke :slight_smile:

Måske er du bare kommet på et forkert tidspunkt, for helt ærlig hvor smålig må man være :?

-LOL

SLEMME SLEMME pige, det må man da ikke !!:klapper:
Kunne du ikke finde nogen på stranden ??? :thumbup::stuck_out_tongue:

Åhhh jøsses dog sølle 4 sten …Og dog, hvis vi alle gik forbi og liiige nuppede 4 sten, jamen så er stedet vel hurtig ryddet for sten ? Og det er faktisk dyrt at købe sten, og få dem leveret.

I min fortid som jyde og husejer, fik jeg fyldt sten i en indkørsel - det kostede i tusindvis af kroner …Men der var dælme osse mange :-))

Næste gang du går på togt, så hold dig fra private ejendomme …På offentlig strande og parker, tror jeg ikke der findes 1 som vil løfte et øjenbryn.

-LOL -LOL -LOL -LOL -LOL

sig mig - var det holmegårds sten for så kan jeg godt forstå det… men hvis det var “grovel” - så er det altså noget fis…

men det er altså en af det bedre tante T -LOL -LOL -LOL -LOL

tak for et godt grin

:):):slight_smile:

Jeg gik faktisk selv og smågrinede lidt resten af vejen hjem - samtidig med, at jeg gik og mumlede ved mig selv om alle de ting jeg KUNNE have sagt til ham… hvis min søde, lille mor ikke havde været med.

-devilangel

Men ja, sten er sikkert dyre - og hvis alle lige nappede et par stykker, når de gik forbi - kunne det jo være, at den unge mands husleje steg voldsomt.

-what

PS : det var ganske almindelige store strandsten… og dén med hul hele vejen igennem, dén lagde jeg altzå ikke tilbage - for dem samler jeg på.
:fløjte:

quote=Therese;305486:):):)[/B]

BJeg gik faktisk selv og smågrinede lidt resten af vejen hjem - samtidig med, at jeg gik og mumlede ved mig selv om alle de ting jeg KUNNE have sagt til ham… hvis min søde, lille mor ikke havde været med.[/B]

B-devilangel[/B]

BMen ja, sten er sikkert dyre - og hvis alle lige nappede et par stykker, når de gik forbi - kunne det jo være, at den unge mands husleje steg voldsomt.[/B]

Sten ER dyre …Tænk på, de skal graves ud/op - de skal vaskes, og derefter med tunge maskiner løftes på lastbiler, som igen skal fragte dem til stedet …Iøvrigt bliver de ting man ikke kan ‘sikre’ takseret utrolig højt i politiets sorte bøger - Feks blomster i parker / sten på private ejendomme osv osv. Og ja, huslejen ville sikkert stige …Her hvor jeg bor nu, har vi fælles arealer, hvor der bla. osse er et areal med grus og sten, og klart vi alle er med til at betale når vi skal ha’ et nyt læs på. Vi har osse her på stedet en fælles legeplads, med en kæmpestor sandkasse, og jeg ser ofte der kommer en dame ( nu er det vel ikke dig Tante T ? :-))og fylder sand i en pose som hun går med …Om det bliver til 10 kilo om ugen ved jeg ikke, men hvert år bliver der fyldt en ekstra vognfuld sand i …Og ja, det går selvfølgelig ud over vores fællesudgifter - Så næste gang hun kommer, så skal jeg dælme give hende tørt på -LOL

[quote=Alice;305489]Sten ER dyre …Tænk på, de skal graves ud/op - de skal vaskes, og derefter med tunge maskiner løftes på lastbiler, som igen skal fragte dem til stedet …Iøvrigt bliver de ting man ikke kan ‘sikre’ takseret utrolig højt i politiets sorte bøger - Feks blomster i parker / sten på private ejendomme osv osv. Og ja, huslejen ville sikkert stige …Her hvor jeg bor nu, har vi fælles arealer, hvor der bla. osse er et areal med grus og sten, og klart vi alle er med til at betale når vi skal ha’ et nyt læs på.
Vi har osse her på stedet en fælles legeplads, med en kæmpestor sandkasse, og jeg ser ofte der kommer en dame ( nu er det vel ikke dig Tante T ? :-))og fylder sand i en pose som hun går med …
Om det bliver til 10 kilo om ugen ved jeg ikke, men hvert år bliver der fyldt en ekstra vognfuld sand i …Og ja, det går selvfølgelig ud over vores fællesudgifter - Så næste gang hun kommer, så skal jeg dælme give hende tørt på -LOL[/quote]

:inlove::inlove::inlove::inlove:

Alice, nu ved jeg ikke om du tør stole på en tyvetøs som mig - men det er IKKE mig, der tager hele vejen ned til dig for at få lidt gratis sand…

-LOL

Sand bruger jeg ikke til noget - els ville jeg bare gå ned i vores egne børns sandkasse og nappe lidt.

:inlove:

Alice, nu ved jeg ikke om du tør stole på en tyvetøs som mig - men det er IKKE mig, der tager hele vejen ned til dig for at få lidt gratis sand…

-LOL

Sand bruger jeg ikke til noget - els ville jeg bare gå ned i vores egne børns sandkasse og nappe lidt.

:inlove:[/quote]

Jahhhhhh jeg er nu overbevist om, at du cikler helt til Næstved efter sand -LOL-LOL Men kunne du så ikke lige komme op, og få en kop kaffe inden du ciklede hjem igen ? :tihi:

Hvis ikke det var fordi sten er så forbandede tunge og derved fragten bliver så forbandet dyr, sendte jeg så mange marksten over til Rynke han kunne lege bjergbestiger :rock:
Vi har så mange så mange
UPS…det var måske et nyt marked for salg til min hittekattekonto :høhø:
Salg af sten…2 kr kilo’et :tihi:

ja, jeg syntes du er rigtig slem.:sorry:
uanset hvordan man vender og drejer det er det jo tyveri
og det chokere mig at du ku finde på det
fyhhhhhhh slem :stuck_out_tongue:
vi har granitskærver ude foran vores lille hjem og de er altså ikke helt billige at købe, men vi har indtil videre jaget 5-6 mennesker væk der har forsøgt at nappe et par spandfulde.hvis de alle var sluppet afsted med det ville det ha kostet os 400 kr el mere, plus det arbejde der vil være med at få stenene bredt pænt ud igen.

vi tager selv ud til stranden o.lign hvis og når vi skal bruge store sten
der findes masser af steder hvor man kan tiltuske sig gode gratis sten

Her troede jeg at det kun var på nettet at du var slem Tante T og så viser det sig at du også er det irl :høhø:

Nej, man må ikke bare tage fra andres matrikel uden at have fået lov først :slight_smile:

Fy Therese :tihi:

Det må man jo ikke, måske har de samlet i lang tid for at lave deres forhave bjerg, det er nok bedre at tage til stranden og se hvad de har, de sten er til fri afbenyttelse :høhø:

Skammeligt må jeg sige, selvom sten jo ikke er meget værdifulde i den mængde, at jeg nok også havde råbt efter den dame der pillede i min forhave :ups:

quote=Therese;305465:s:S:S[/B]

BSig din ærlige mening til mig om min grimme-grimme opførsel i dag :[/B]

BPå min gåtur i dag kom jeg forbi et sted, hvor der lå en masse store, dejlige sten i et bed foran en stor ejendom.[/B]

BAHA ![/B]

BTænkte Tante Therese, dér er liiige noget for Rynke - han skal have et lille stenbjerg at klavre rundt på - så jeg fandt 4 store dejlige sten - og lagde dem i min taske.[/B]

BPludselig er der en ung mand oppe på en altan, der råber noget til mig - han fortæller mig, at de altså ikke er lagt der til fri afbenyttelse - hvortil jeg svarer, at jeg nok skal lægge dem igen - hvilket jeg gør, mens han holder øje med mig - og hans kæreste står og ser dybt forarget på mig - mens hun ryster på hovedet.[/B]

BJeg følte mig faktisk ret ilde til mode over de fire sten… men bagefter var der ikke det, jeg ikke havde lyst til at have sagt til ham.[/B]

B(Get a life f.eks)[/B]

BEr det meget slemt, det jeg har gjort - husk lige, at jeg lagde dem pænt tilbage.[/B]

BSkæld ud - kald mig tyvetøs eller det, der er værre - jeg har selv bedt om det.[/B]

:)[/quote]

Først -LOL og derefter vil jeg sige at jeg bestemt ikke synes det er i orden at tage de 4 sten. Du går vel heller ikke ind i en have og plukker en masse blomster fordi du skal bruge dem? :øhmm:

[quote=Quanti´s;305475]SLEMME SLEMME pige, det må man da ikke !!:klapper:
Kunne du ikke finde nogen på stranden ??? :thumbup::p[/quote]

Hovhov…det er faktisk heller ikke lovligt, at tage sten med hjem fra stranden :wink:

Det ville ikke overraske hvis hun gjorde :høhø:
:tak::tak::tak:

BHvad skal jeg nu sige …[/B]

BEhm… jow :[/B]

BJeg ved godt, at det faktisk og på en eller anden måde var en form for tyveri.[/B]

BNormalt kender jeg sagtens forskel på dit og mit.[/B]

BTænkte lissom bare, at dem sten der ikke var nogens private ejendom.[/B]

BOg jow ![/B]

BNu jeg ER i skriftestolen, så napper jeg faktisk hvert år en buket bonderoser fra en have.[/B]

B-what[/B]

BHaven er så overgroet, at ejeren ikke kan se ud af sine vinduer - så han ville ikke få glæde af dem, vel ??[/B]

BDet ene ben siger mig, at det VAR tyveri - det andet ben siger mig, at det er fælles ejendom - når der ligger sådan ca. 5 1/2 ton sten uden for en stor ejendom - ikke en villahave - men en stor beboelses-ejendom ?[/B]

B-engel[/B]

BTænk, hvis manden havde ringet efter politiet - og jeg resten af mine dage havde en plettet straffeattest for at have stjålet … 4 sten ?![/B]

Tyveri er tyveri - det kan ikke gradbøjes.

Det bliver ikke sjovt for dig når du engang står oppe ved Sankt Peter’s port og han så spørger dig.
Nå Therese, har du “stjålet” noget mens du var på jorden.
Ja, 4 sten og en buket bonderoser…-LOL-LOL

Jeg kan nu godt forstå at du syntes at Rynke skulle have de sten.
Jeg kunne måske også have fundet på det, selom jeg godt ved at man ikke må, men når det nu ikke er større ting så…
Hilsen Lisbeth