Har jeres katte samme ynglingsseng om natten?

Ja… Mine katte og jeg deler jo seng om natten, og det er bare SÅ hyggeligt. :hjerte:
Specielt min tortietrold skal helst ligge helt op til mig. Så hun skubber til min arm hver nat, for at lave hendes ynglingsseng. Det gør at jeg hver morgen vågner fuldstændig øm i mine skuldre, men det er så hyggeligt, at det jo må høre med.
Men nu må jeg høre, om der er nogle af jeres katte, der gerne gør det samme? Har aldrig selv oplevet tidligere katte der gjorde det. Men min piges mor gjorde det også altid… :wehuu::wehuu:
Har prøvet at lave en lille tegning der viser hvordan de ligger.

Jeg har ingen kat pt, men min hund han vil helst ligge på/ved min mave om natten, så når man vender sig skal man lige passe på :smiley:

Hooooold kæft hvor er du kreativ -LOL -LOL -LOL -LOL

Nå, undskyld for sidespringet :stuck_out_tongue:

Mine katte lligger ved siden af hovedpuden eller under mine ben under dynen… Det er sååå hyggeligt -engel

Buster har også sin faste soveplads i sengen, men ikke noget med at ligge helt op af mig, jeg skulle jo nødig tro at han synes det var hyggeligt.
Nej Buster har indtaget en hovedpude ved siden af den hovedpude jeg bruger, og der ligger han trofast hver nat og sover. I aftes snorkede han faktisk en smule - super hyggeligt…

Mine drenge sover som regel ikke om natten :høhø:

Men imorges vågnede jeg ved at jeg kunne mærke noget blødt… åbner øjnene og kigger og så ligger der sørme en Liam i min højre arm, og en Aslan i min venstre :inlove: Simpelthen så dejligt at vågne op til to spindende banditter

Vores Misse er evig forelsket i Christian, og vil kun ligge i hans arm om natten. Det er lidt sødt :wehuu:
Hvis han ikke er hjemme, kan jeg godt bruges.

Mange hilsner Eva M:)

hmm…Chaplin sover i stuen…gider ikke dele seng med både ham og hunden…

Får hvis Chapper kommer for tæt på hunden, når hun ligger under dynen blir det snerret og gøet osv… og så fordi jeg ikke må tjekke hele hans krop, og vil IKKE have tæger i min seng!

Nogen gange hvis jeg har siddet og læst et par timer i min seng, ligger Chapper allerede ude i kanten…så får han lov at blive liggende :smiley: Men forlader som regel soveværelset senere på natten :høhø:

I stuen sover han i sofaen, på min plads. I vindueskarmen, i sin hule og på gyngestolen :høhø:

vi har også faste sovepladser hos os… altså de bytter plads i sengen sådan ind i mellem… men pladserne er optaget meget af natten…

Tammy, en velvoksen Korat-hankastrat, sover som regel nede mellem mine knæ.
Det er ret hyggeligt …

NP

Lad mig se…
Da jeg vågnede imorges lå
Dusty ved min højre side lige under armhulen, Habibi lå ved siden af mit hovede også til højre…lige på kanten så havde jeg prikket til hende var hun drattet ud over kanten.
Simba 2 lå oppe i mit hår…MED den rigtige ende over mod mig :tihi:
Pepita lå ved min venstre side og 2 eller 3 måske 4 misser lå på mine ben og i benenden og ovre på gemalens ben.
Vi har nogle sjove gangarter når vi står op for så sover vore ben stadig :høhø:
Jeg ved ikke hvem der var i benenden for jeg kunne ikke se derned fordi jeg blev holde i et skruestik af de førnævnte misser.
Da jeg skulle op, FOR DET skulle jeg måtte jeg hælde Dusty og Habibi ud over kanten…så var jeg upopulær.
Inden jeg havde været på toliet var soveværelset tømt …til gengæld var køkkenbordet fyldt for nu var det jo GUF-tid
IMorges Feline Porta 21 vådmad…mumsi :yatta:
Og så er det endda sommetid hvad angår antal af misser i sengen. Om vinteren er der endnu flere :ok:

Jeg ligger som regel på siden, og så vil Mosier gerne ligge i buen ved knæene. Ligger jeg på ryggen vil han gerne ligge PÅ mine knæ - det kan man faktisk få enormt ømme knæ af :høhø:
Da han var lille, sov han over mit hoved på hovedpuden. Men der kan han på ingen måde være nu :tihi:

Slaggy ser vi sjældent om natten. Hun sover mest ude på den lukkede altan. Tror det er pga. den kølige temperatur :slight_smile: I dag fandt jeg hende dog i dyyyyb søvn i hængekøjen.

Hvis Mosier sover i stuen, sover han helst i sin hængekøje.

:høhø: de grafiske illustrationer er bare :thumbup:

lidt mere inspiration til hvordan man også kan dokumentere kattenes senge/sovevaner

[ame]Simons Cat (real) - YouTube

hahaha :smiley:
:tihi:

Charlie har ikke nogen decideret ynglingsplads om natten - han skifter lidt.
Indimellem sover han på min hovedpude, på sin plads ovenpå sit klatretræ, i sofaen eller enten ovenpå min dyne eller under :slight_smile: Så han udnytter til fulde ALLE de sovepladser han har til rådighed :tihi:

Der er Kaos…da Maddie med killinger jo har plads i soveværelset hos os…
men Merle ligger i den ene vindueskarm i stuen, og Henry i den anden
der er 3 nullerputtesenge på gulvet i sten der ligger der 2 katte og en vovse
i værelset ved siden af stuen ligger Cirkeline, Tango og Anakina
i radiatorsengen ligger Cheri
3 ligger i den store stue, i det store kradsetræ…mille og Tami ligger i hver deres nullerput i gangen…og lille pearl tager som regel badeværelsesgulvet…hvor resten er aner jeg ikke…men det er ganske forfærdeligt at de ikke må komme med i seng, både for dem og os…men når killingerne bliver større kommer de med i seng igen…

Bernie ligger rigtig gerne i højre arm (vores venstre :)), som på illustrationen i 1. indlæg :høhø: Dog holder det ikke længe, da jeg er meget varm og elsker varme. :slight_smile: Så lægger han sig over i vindueskarmen og bobler. Tror han skifter lidt i løbet af natten. Søren siger han en gang imellem lægger sig i hovedet eller hen over halsen på mig, når jeg er faldet i søvn. At jeg ikke vågner er mig en gåde :?

Freja har aldrig ligget inde ved os om natten. Hun vil allerhelst ligge i stuen. Hvor hun ligger er meget forskelligt. Lige nu er hængekøjen i kradsetræet populær :slight_smile: Ellers var nullerputten på 1. pladsen. Hun ligger en sjælden gang imellem i sofaen eller lænestolen… :slight_smile:

Hvor hyggeligt at høre om andres sovevaner med deres dyr :stuck_out_tongue:

Jeg har to katte og to hunde, og de har bestemt deres faste pladser. Nogle gange skifter de imellem et par stykker. Min sphynx ligger mest ind over min hals når jeg ligger på siden, hvilket jeg næsten altid gør. Så har hun forben og overkrop hvilende på min hals ved mit øre og hendes tykke mave helt tæt ved min hals. Hvis jeg så vender mig on, stiller hun sig til at vente til jeg har lagt mig, så hun kan putte igen…med dyne på selvfølgelig :høhø:

Hvor er hun overbærende :høhø:
Hvis jeg vender mig, kommer Mosier med et utilfreds grynt og så lægger han sig ned på gulvet - Det vil han da ikke finde sig i :tihi:

Mine flytter lidt rundt om natten. Om aftenen kan de ligge i deres kradsetræ eller oven på reolen i kontoret. Om morgenen, ligger de så på min hovedpude eller i fodenden eller i deres senge ved siden af sengen.

Flykra elsker at ligge og sove “i ske” sammen med kæresten :tihi: Men lige når vi går i seng kommer hun over til mig og putter i en halv times tid (nu når jeg har været syg, har hun ligget med sit hovede på min pude og snorket ind i mit øre:)) Da Artos var lille lå han hen over min hals og han savlede mens han sov :sshh: Nu lægger han sig til at sove på min mave og flytter sig i løbet af natten rundt i hele sengen (man skulle nødig gå glip af noget :p). Vívil har i godt 2 år ALDRIG været interesseret i at sove i sengen. Han er kun kommet op for at blive nusset og er så gået igen. Men i løbet af foråret er jeg (og kæresten) vågnet flere morgener med Vívil under tæppet :wehuu: Så ligger han så sødt og spinder og bliver nusset :inlove: Det er ren hygge :smiley: