Har lige snakket med dyrlægen omkring Mikkel

Har lige været derude efter mad og spurgte med det samme hva de mente jeg kunne gøre…

Hende jeg snakkede med, mente at sidste udvej var at vaske gulvet i brun sæbe i stedet for ajax-vand (det provokerer ham åbenbart bare til at tisse oveni :? )

Og/eller at dryppe baldriandråber i bakken…

Så nu bliver det næste projekt, inden jeg “opgiver” ham 100 %

Jeg har faktisk hørt af et eller andet klog hoved herinde at salmiakvand ikke er godt at gøre rent med når man har katte (Ajax fås jo med salmiakduft) Det har noget at gøre med at duften får katten til at tro at en anden kat har været der og skal så også lige markere.

Ret mig hvis jeg er forkert på den

Enig -thumbs

Mine katte er renlige.

Derfor var min forbløffelse meget stor da jeg kom hjem efter mit ophold på Gråsten gigthospital, for manden sagde at stort set alle kattene havde tisset/strintet løs i badeværelset.

Jeg spurgte ind til det.

Der er så mens jeg har været væk sket det at naboens fertile hankat (som ikke er fertil mere, for jeg gad ikke at have mit hus strintet ned), ved et uheld var blevet lukket inde på badeværelset en nat over. Den havde nok gemt sig,og så var døren blevet lukket. Manden har derfor været nød til at vaske hele badeværelset grundigt.

Først har han vasket det ned med rodalon. Så 5 gange med rent vand (han har fattet at mor er ret hys, for rodalon er jo giftigt).
Dernæst havde han så vasket hele badeværelset (også lofterne) i Ajax.

Resultat:

Næsten alle kattene skulle derud og tisse.

Så vaskede vi det hele ned igen med sæbespåner (først lige turen med rodalon, for at være sikker på at stanken af ajax var væk) og nu er der ingen katte der pisser i mit badeværelse mere.

Det er jo bare åndssvagt på en måde hvis det er bare er brun sæbe som skal til i stedet for…

Ja, men det ville skisme da være dejligt hvis det er så simpelt.

Og det er duften af salmiak, den minder dem om amoniakken i kattens urin.

Jeg krydser fingre for at det bare er det der skal til.

Det ville være SUPER dejligt…

Han er lige inde i en periode hvor både mig min kæreste kan bruges til nussen… Han kommer om aftenen op i sengen til os og så bliver æltet og spundet for vildt… Det er jo dejligt

Det ville være SUPER dejligt…

Han er lige inde i en periode hvor både mig min kæreste kan bruges til nussen… Han kommer om aftenen op i sengen til os og så bliver æltet og spundet for vildt… Det er jo dejligt[/quote:12qmofac]

Lena -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser

Det ville være SUPER dejligt…

Han er lige inde i en periode hvor både mig min kæreste kan bruges til nussen… Han kommer om aftenen op i sengen til os og så bliver æltet og spundet for vildt… Det er jo dejligt[/quote:3ow530oi]

Lena -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser[/quote:3ow530oi]

Enig -thumbs -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser

klor har samme effekt som salmiak - de fleste katte ELSKER klorin så brun sæbe eller alm eddikke er genialt…

alternativt - citron efterfølgende - langt de fleste katte hader citron… min Sethi går TOTALT bananas hvis han får citron på sig…

-kramer

Det ville være SUPER dejligt…

Han er lige inde i en periode hvor både mig min kæreste kan bruges til nussen… Han kommer om aftenen op i sengen til os og så bliver æltet og spundet for vildt… Det er jo dejligt[/quote:37fvcsp7]

Lena -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser[/quote:37fvcsp7]

Enig -thumbs -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser[/quote:37fvcsp7]

Enig -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser

ja de fleste katte bliver tiltrukket af salmiakholdige produkter hvorimod at de færreste kan fordrage lugten af citrusfrugter. Her i huset bruger jeg rent vand til vask af klinkegulve (har sådan en dyr microfiber gulvklud fra Biosol, og der må man ikke bruge sæbe). Desuden er sæbe faktisk grobund for rigtig mange bakterier, det er der bare ikke ret mange der ved.

Til mine oliebehandlede trægulve bruger jeg sæbe beregnet til den type gulve.

Jeg håber at brug af andet vaskemiddel til gulvene vil hjælpe Mikkel af med hans problem. -jegkrydser