Hår mellem tænderne på min NFO

Nå så fik jeg nok lige jeres opmærksomhed hva? -SJOV Gg

Men min NFO, Tippy har selvfølgelig ik hår mellem tænderne… Loool -Det er hun ALT for blid til -mis
Nej hun har hår mellem tæerne og så tænkte jeg om det sku klippes af eller om jeg bare skal lade det sidde…?

Hva gør I?

-uha nej nej, det må du ikke klippe…

ej du lave sjov, gør du ikke…

Nej det må du endelig ikke klippe af, det er snesko (ved ikke om det er det helt rigtige ord for det, men det kalder jeg det) og en del af charmen ved de katte.

Morkia… det er lige det vi kalder det…

Nej det gør jeg faktisk ik, for min MCO har det sku ik…
Eller det vil sige det har de, men SLET ik så meget, som hun har…

Man kan vel sammenligne det med en mand, ELLER dame for den sags skyld der har VILDT meget øjenbryn og det bare står ud til alle sider… Loool [bigloony]

Mine MCO har pænt trimmet øjenbryn (poter) mens min NFO har en ORDENTLIG dusk ;0)
Kan i se sammenligningen eller skal jeg komme med en bedre… s(f)

Det er forhåbentlig en dårlig joke??

nope, jeg tror nu de fleste af os ved hvad du mener…
jeg har selv skovkatte, så jeg ved hvordan sådan en pote ser ud… griner…

Jo mere jo bedre, det høre til standarden…

Ja at hun har hår mellem tænderne ja…

Men om jeg skal klippe det af, er skam ik nogen joke…
Men må da vist hellere lade det sidde… [bigloony]

Dette gælder også for MCO’erne!

Normalt klipper man ikke sine katte, der kan naturligvis opstå situationer hvor det er bedst for kattens ve og vel.

[quote=“Dk Kefir Annette”]

Normalt klipper man ikke sine katte, der kan naturligvis opstå situationer hvor det er bedst for kattens ve og vel.[/quote:17ujvtdh]

Jeg ved det… -forelsket, og det er meget forskelligt, hvor store snesko de har…

det med at klippe katte… er helt hen i vejret, efter min mening, her gør jeg det kun, hvis de fliter helt vildt…

Det er faktisk særdeles attraktivt at de har sneskoene, som hårene mellem tæerne kaldes. Så vær du glad for det - og lad saksen blive i skuffen [bigloony]

Normalt klipper man ikke sine katte, der kan naturligvis opstå situationer hvor det er bedst for kattens ve og vel.[/quote:1ovmcelv]

Jeg ved det… -forelsket, og det er meget forskelligt, hvor store snesko de har…

det med at klippe katte… er helt hen i vejret, efter min mening, her gør jeg det kun, hvis de fliter helt vildt…[/quote:1ovmcelv]

Ok men hvordan kan jeg så lige få klippet Tippy under maven når hun nu ik bryder sig om det?

Jeg har haft mine katte i pleje på at tidspunkt og de så HELT forfærdelige ud… :0(
Skal nok skåne jer for i hvilken stand de var i, for det var ganske simpelt MISRØGT af dem :0(

Fenris havde en del knuder over det meste, men han elsker bare ban gider at røre ved ham, så det var ik så svært at få de knuder ud af ham. Det tog en aften…

Freja har åbenbart en sådan pels at hun nærmest ik kan få knuder. Hun havde en lille en på halen tæt ved røven og en lille en under den ene armhule.

Tippy havde nærmest også overalt. Altså de var ikke vildt store og sån, men alligevel havde hun dem nærmest over alt og det har taget mig et par uger at få dem væk da hun ikke bryder sig om at blive børstet eller rykket i hårene.
Nu kar hun kun nogle under maven, men dem må jeg ikke komme til. Hun skubbger min hånd væk når jeg kommer derned.

Det skal lige siges at INGEN af mine katte havde filtninger da de kom i pleje og Tippy havde bare sådan en flot pels, ja det havde de selvfølgelig allesammen, men det er mest gået ud iver hende…

Hvis knuderne er så voldsomme at de kan være til gene og være faretruende for helbredet kan man få trimmet katten ved dyrlægen… somme tider kan narkose være nødvendig :frowning:

Mikael, vi har en kat (Missi) der har været udsat for noget grimt hos tidligere ejer i forbindelse med pelspleje. Hende har vi hidtil haft i narkose 3 gange på et år for at få ordnet pelsen. Vi giver omkring 425 kr. for narkosen hos dyrlægen og ordner selv pelsen hos dyrlægen. Indtil videre har vi denne gang efterhånden fået arbejdet os frem til, at vi nu kan ordne pelsen på hende (7-9-13).

Jeg vil anbefale dig at tage en tur omkring dyrlægen og få ordnet pelsen og så fremover holde den i orden.

min hankat får meget nemt filtrede knuder i "armhulerne på forbenene.
Han elsker at blive børstet men bryder sig ikk om det når der er knuder, hvilket jo er forståeligt nok da det gør smadder ondt at få redt knuder ud. så der holder min kæreste ham og jeg klipper knuden af.
Han finder sig i at blive holdt fast mens jeg klipper, så det kunne være i kunne hjælpes ad derhjemme