Har rimelig meget brug for hjælp/råd - hævet underlæbe - kat

min kat Zalsa, har en svulmende læbe, den har været sådan siden starten af ugen, og hun har haft det en gang før, hvor da vi kom til dyrlægen var det væk… han mente det nok var en “sygdom” som katte kan have, hvor læben vokser,men ikke generer, og hævelsen så pludselig falder igen. jeg har prøvet at tage nogle billeder af det. vil i ikke være søde at kigge på dem og se om det er noget i har set før, eller har hørt om før. Hvis ikke det er væk i morgen tager vi til dr. dyr fredag…

på forhånd tak, fra en meget bekymret mor til Zalsa

ved billederne er lidt utydelig, men det kunne ikke blive bedre.

Nej, det har jeg aldrig set før, det kunne tyde på noget missen ikke kan tåle.
Hvis der ikke er nogle idéer fra folk, så kan du jo prøve og sende det i mail til Raiku, det sidste måske, det er jo rimeligt tydeligt. Hun plejer at være god til at svare folk på mails.
[email protected]

Du kan samtidig skrive at hun har prøvet det før og ellers fortælle hvordan missen har det.

hmmm, er hun blevet stukket? Så falder det hurtigt. Nu er det ikke de bedste billeder - de kunne også ligne Eosinofil Granulom Complex - en allergisk immunforsvars lidelse. Hvor gammel er katten?

det skal forresten lige siges, at hun ikke er generet af det, hun spiser og lege som hun plejer. og når hun får godbidder virker det heller ikke til hun prøve og undgå sin underlæde…

Hun har ikke fået noget specielt mad indenfor de sidste par dage, som hun ikke plejer. Eller en ny blomst hun har tygget i, eller nye parafumer, vaskepulver osv. Tænk over om der er sket noget specielt indenfor den sidste uge. (mht overfølsomhed/allergi).

nej hun er ijkke blevet stukket, hun har haft det en gang før, for nogle måneder siden. hvor vi var til dyrlægen. hun har altid fået det hun får nu… hun er 1 år

vi har ikke ændret noget . ikke hvad jeg kan komme på, tænkte det samme tidligere nemlig.

Der er visse ting der har det med at “poppe” op i forbindelse med kønsmodning, så måske …

Ring til klinkken og få at vide hvad dyrlægen mente det ar den første gang - blev katten behandlet med noget - hvis ja, hvad?

hun blev ikke behandlet og hvis vi skal til dr. dyr (hvilket vi nok skal fredag) skal hun i narkose og så tager de prøver fra læben… før kan han ikke sige 100% hvad det er, det han kom med sidst var rent gæt, da han intet kunne gøre pga hævelsen var faldet helt.

bliver hun kønsmoden når hun er sterilliseret ??? nok et dumt spørgsmål, men nu blev det stillet :stuck_out_tongue:

Hun bliver ikke kønsmoden når hun er steriliseret,derfor det er en god ting at få gjort :slight_smile:

Synes det ligner en allergisk reaktion hun har.Hvordan ser hun ud inde i munden ?

det er hun skam også… har hun været siden jeg fik hende…

der er intet at se inde i munden kun selve underlæben der er hævet.

Hvad bruger du af foderskåle og vandskåle ? Plastik eller metal?

keramik… har vi altid gjort

Hmmmmm …Nu ved jeg snart ikke hvad jeg kan hjælpe med mere…

Jeg synes det er en god ide,at der bliver taget en biopsi,så ved du forhåbentligt bedre hvad der er skyld i den hævede underlæbe. -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser

Håber du opdaterer så snart du kan.Jeg er ret spændt på resultatet og håber på at det er noget uskyldigt hun reagerer på :slight_smile:

jeg akriver så snart jeg ved noget… vi ringer og bestiller tid i morgen… jubii for katteforsikrimgen der dækker 80 %

Få taget biopsien så får du et svar.
Det er oftest i forbindelse med kønsmodning der ses/kommer Eosinofil reaktioner, neutralisering hjælper ikke, desværre. Der er flere former, jeg kan ikke huske hvad den i munden hedder, plaque måske …

så er der bestilt tid til zalsa imorgen kl 9. hun skal i narkose, og så får hun sin et års vaccine, nu hun er der. kan dog ikke lide hun skal i narkose… -ked

men hellere det end hun er syg jo.

Enig -thumbs

Det skal nok gå godt Anika :slight_smile:

Held og lykke med Zalsa i morgen -jegkrydser

Vi krydser alle vores poter for lille Zalsa imorgen, men hun er jo en stor dygtig pige så hun klarer den da i stiv pote -thumbs
Glæder mig til opdateringen.
Giv hende en møsser fra mig.
-forelsket